Odchudzanie - Oto najczęstsze błędy odchudzania. Popełniasz je?

Najczęstsze błędy w odchudzaniu – jak ich nie popełnić?

Skazani na porażkę.., a może na sukces? Odchudzanie może być proste!

Diety, które stosujemy, często są bezmyślne, mają złe proporcje składników odżywczych, między innymi za mało białka, zbyt obniżoną kaloryczność. Skutkuje to tym, że tracimy masę mięśniową, na potrzeby energetyczne organizmu, a odchudzanie staje się trudne. Często dochodzi do spowolnienia przemiany materii nawet o 20%. Uczucie głodu, zimna i frustracji rośnie. To właśnie wówczas najczęściej zaczynamy podjadać pomiędzy posiłkami i jesteśmy na najlepszej drodze do efektu jojo. Jak poprawić swoje odchudzanie?

Amerykańska organizacja The National Weight Control Registery, zajmująca się danymi dotyczącymi kontroli wagi, postanowiła zdefiniować pojęcie skutecznej redukcji masy ciała. Założenia jakie muszą zostać spełnione dla tego pojęcia to utrata masy ciała o minimum 10% i utrzymanie tego stanu przez rok. Takie kryteria pozwalają postawić tezę, iż nasze odchudzanie odbyło się skutecznie, zdrowo a efekt jo-jo nas nie dotyczy. Okazuje się,że jest to ciężkie wyzwanie, a utrata kilogramów to jeden z dwóch kroków do pełni sukcesu. Zaledwie 20% przebadanych odchudziło się na tyle skutecznie, żeby ten efekt utrzymać.
odchudzanie
Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

 

Błędy w odchudzaniu – Co z tym jo-jo?

Często nasza radość z utraty kilogramów jest zbyt pochopna. Niebywałym sukcesem jest umiejętność ustrzegania się przed niewinnie brzmiącym efektem jo-jo. Efekt jo-jo to nic innego jak powrót starych kilogramów, często z bonusem w postaci kilku nowych, dodatkowych. Zalecenia organizacji mówią o bacznym przestrzeganiu posiłków o obniżonej kaloryczności o 300-400 kcal,niż oszacowane zapotrzebowanie energetyczne organizmu. Warto pilnować regularnych pomiarów żeby mieć kontrolę nad tym w którą stronę zmierza nasza waga. W stały nawyk powinno wejść nam spożywanie odżywczych śniadań.

Błędy w odchudzaniu – Kluczowe jest śniadanie

Z przeprowadzonych badań wynika, że nagminne pomijanie śniadań jest typowe dla ludzi mających problem z otyłością i nadwagą. Często mają oni zaburzony rytm posiłkowy. Zaczynają posiłki od obiadu, a kończą późnym wieczorem czy też nocą, tuż przed tym jak udają się na spoczynek. Często również podjadają w nocy, przez co nie chce im się jeść rano. Śniadanie powinno być najwyższym kalorycznie posiłkiem, ponieważ na jego spalenie mamy cały dzień. To ono dostarcza nam energii. Co innego z kolacją czy wieczorną przekąską. Takiej dawki kalorii tuż przed snem nie mamy kiedy spalić, dzięki czemu zostaje ona odłożona w postaci tłuszczu.

Przeczytaj również: Domowe produkty, która działają, jak spalacze tłuszczu. Kliknij, aby poznać te produkty. 

Błędy w odchudzaniu – 5 posiłków

Wiele osób ma dreszcze na samą myśl zjadania 5 posiłków dziennie. Zakładamy ograniczenie wagi, z automatu myślimy o ograniczeniu posiłków. To kolejny błąd. Jeśli odchudzanie ma być skuteczne, musimy przestrzegać zasady częstego jedzenia w małych porcjach. W dobie problemów ludzkości ze skokami cukru jest to bardzo znaczący aspekt. Hiperinsulinemia jest wprost proporcjonalna do nadwagi. Praktycznie każdy posiadający oponkę ba brzuchu jest w wysokim ryzyku problemów z wydzielaniem insuliny. Oczywiście maja na to też wpływ geny.

Dieta składająca się z 5 posiłków będzie zbawienna dla osób z otyłością wisceralna. Pomoże ona ustabilizować wydzielanie insuliny, a apetyt będzie mniejszy i latwiejszy do opanowania. Nie tylko problemy z hiperinsulinemią pretendują do diety składającej się z 5 posiłków. Kolejnym schorzeniem populacyjnym są zaburzenia w gospodarce lipidowej oraz węglowodanowej. Nie zawsze wiążą się one z wysoką nadwagą. Czasem bywa ona niewielka, ale zasada powinna obowiązywać taka sama- brak podjadania pomiędzy posiłkami. Ponieważ totalnie potrafi rozchwiać cały system posiłkowy. Badania wykazują, iż osoby podjadające, potrafią w ten sposób dostarczyć
sobie aż 50% energii w całkowitym zapotrzebowaniu. Reasumując, trzymanie się 5 posiłków niweluje czas na podjadanie, co za tym idzie, pomimo zwiększonej ich ilości, dostarczamy sobie mniej kalorii niż jedząc np. 3 posiłki i podskubując pomiędzy nimi. Według badaczy najczęściej podjadamy cukier połączony z tłuszczem (zwierzęcym, czyli nasyconym, zawierającym izomery trans) czyli najbardziej niekorzystne połączenie z możliwych dla osób otyłych.

Przeczytaj również: Jak się odchudzać bez efektu jojo i głodówki? Kliknij, aby się dowiedzieć.

Tłuszcz, cukier, sól. Jeść? Czy nie jeść?

Odpowiedz na to pytanie będzie jednoznaczna. Nie możemy kompletnie pozbyć się tłuszczu z naszej diety. Organizm potrzebuje wszystkich składników odżywczych w diecie. Warto spożywać takie tłuszcze jak olej lniany, oliwę z oliwek, które są bogatym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3. Zbawienne są dla zmniejszenia apetytu, obniżenia ciśnienia krwi, trójglicerydów, etc. Szczególnie ważne dla kobiet w ciąży,udowodnione jest że,dzieci kobiet, które suplementowały omega 3 w ciąży, mają mniejsze skłonności do dysgrafi i dysleksji. Cukier z kolei zdecydowanie trzeba ograniczyć. Najwięcej jest go w słodzonych napojach, często jest to nawet 20 łyżeczek w litrze! Należy zwrócić uwagę szczególnie na fruktozę, która kilka jeszcze kilka lat temu była polecana chorym na cukrzyce.

Argumentowano wówczas, że wchłania się wolniej niż glukoza oraz ma niższy indeks glikemiczny. Fruktoza przeszła do historii, ponieważ wnikliwsze badania dowiodły iż sprzyja otyłości, zwiększa apetyt, podnosi ciśnienie krwi, poziom greliny, trójglicerydów i kwasu moczowego, a spory % otyłych cierpi na dnę moczanową, miażdżycę i nadciśnienie. Sól. Biała sól kuchenna, jest winowajcą nadciśnienia, nadużywamy jej do potraw takich jak zupy, gotowane ziemniaki, mięso. Nie każdy wie, że pieczywo ma również bardzo duży dodatek sodu. Z powodzeniem można zastąpić ją suszonymi lub świeżymi przyprawami.

Bez wody nie ma oczyszczania i odchudzania

Bezwzględnie musimy zatrzymać się przy temacie wody. Najlepiej tej nisko sodowej, o zawartości ok 5-10mg na litr. Żeby “fabryka” pracowała, musi być dostarczana woda. Nadwaga sprzyja
zatrzymywaniu sodu w nerkach, a to zatrzymuje wodę w organizmie, co z kolei prowadzi do nadciśnienia. Poza wodą, możemy poić się naparami z morwy białej, która obniża cukier we krwi, rumianku, oraz dodawać cynamonu, króla przypraw (dobrego gatunkowo). Naparów z mięty nie 
poleca się cierpiącym na refluks żołądkowo- przełykowy.

Przeczytaj również: Który olej pomaga w odchudzaniu? Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Cenne wskazówki. O czym jeszcze powinieneś wiedzieć:

Nie uda nam się zdrowo schudnąć bez aktywności fizycznej. Badania dowodzą, iż za ubytek masy tłuszczowej w dużej mierze zależy od aktywności fizycznej. Stosując samą dietę, stajemy się pretendentami do efektu jojo i palenia mięśni zamiast tłuszczu. Sen. Odpowiedni rytm dnia i nocy, zapewni nam optymalne warunki do zrzucenia kilogramów. Badania wykazują, iż osoby które ten rytm gubią śpiąc za krótko lub za długo, wykazują tendencję do rozwoju nadwagi, poprzez zawirowania hormonalne. Ważne białko. Wspaniałym źródłem białka są jaja, z dużą ilością składników odżywczych. Dają uczucie zaspokojenia głodu. Możemy spożywać ich więcej niż 2 dziennie pod warunkiem, ze nie mamy problemów z cholesterolem.

Problemy z którymi być może przyjdzie Ci się zmierzyć:

Zaparcia. Być może po wywróceniu Twojego stylu życia,organizm chwilowo strajkować , co może objawić się zaparciami. Z czasem,stosując się do powyższych zasad powinny przejść, ale początkowo możemy się ratować pijąc więcej wody, jedząc surowe warzywa dla zwiększenia ilości błonnika.

Ból głowy. Zanim sięgniemy po tabletkę, zastanówmy się czy to nie brak wody. Jeśli za mało pijesz, będziesz miewać takie objawy.

Odczuwalne zimno. Na diecie może wystąpić odczuwanie zimna. Możemy wspomagać się rozgrzewającymi przyprawami.

Masz ochotę na słodkie? Przekąś kilka orzechów włoskich lub migdałów. Pamiętajmy,iż oprócz tego ze są super zdrowe, są też super kaloryczne, dlatego nie jedzmy ich więcej niż kilka sztuk.

Prognozy na przyszłość
Prognozuje się iż w przyszłości diety będą w pełni spersonalizowane, nie tylko pod kątem standardowych wyników badań,ale też tych genetycznych. Są już prowadzone badania i pierwsze próby wcielenia ich w życie.

Obecnie w Polsce mamy dostępny jeden rodzaj leku na otyłość, który hamuje wchłanianie się tłuszczu w 30% z przewodu pokarmowego. W USA są 3 leki, które nie są zarejestrowane w Europie. Jednak prognozy są pomyślne, i wszystko wskazuje na to iż w przyszłości będzie można dobierać farmaceutyki odpowiednio do przyczyny otyłości.

Nie wiesz, jak ułożyć sobie dietę, która nie tylko odchudza, ale również pomaga na liczne problemy ze zdrowiem?

Moje diety na odchudzanie są oparte na badaniach naukowych, a mianowicie zostały one opracowane przez grupę 16 naukowców. W skład tej grupy można było odnaleźć kilku światowej klasy lekarzy, naukowców np.: Frank M. Sacks, George A. Bray, Vincent J. Carey, czy C. Pallister. Badanie to zostało wykonane w 2009 roku przez Departament Żywienia Harvard School w Bostonie (USA). W badaniu tym wzięło udział 811 pacjentów z nadwagą. Każdy z nich otrzymał ułożoną pod siebie dietę, która była różna dla każdego z pacjentów, ponieważ była ona dobierana na podstawie wieku, wzrostu, wagi, aktywności fizycznej, ilość posiłków oraz dolegliwości.

Tajemnicą takich diet było odpowiednie wyskalowanie ilości węglowodanów, tłuszczów, białka, kaloryczności oraz mikro i makroelementów. Odpowiednia kombinacja tych składników spowodowała, że pacjenci po odstawieniu diety nie przybierali z powrotem na wadze, czyli nie mieli efektu jojo. Oryginalna dokumentacja z tego badania w języku angielskim znajduje się w kliknij tutaj. W mojej praktyce Specjalisty Żywienia odpowiedni dobór kaloryczności, węglowodanów, białek, tłuszczy i pozostałych składników odżywczych pozwala na osiągnięcie spadku wagi nawet o 5 kg w 2 tygodnie, chociaż najczęściej jest to około 1-2 kg w 7 dni. Tak samo po odstawieniu diety pacjenci nie skarżą się na powrót wagi, jak to jest w przypadku innych diet.

Diety Artura Topolskiego – Opinie zadowolonych Pacjentów

Dieta odchudzająca – Przykładowa metamorfoza – Justyna 

Pacjentka jest chora na dwie choroby, które znacznie utrudniają proces odchudzania, a mianowicie cierpi na hashimoto oraz zespół policystycznych jajników. Jej metamorfozę przedstawiam poniżej wraz z wiadomością mailową. Za pomocą mojej diety udało nam się uzyskać zadowalający efekt dla pacjentki, czyli 13 kilogramów mniej w 3 miesiące.

dieta odchudzająca

Poniżej mail od klientki ze zdjęć.

dieta odchudzająca

Dieta odchudzająca – Zobacz na opinie moich klientek

Poniżej pokazuję zdjęcia wiadomości z mojego Facebooka, które otrzymałem od swoich klientów.
dieta artura topolskiego - opinie

PROMOCJA – Zamów dziś dietę Artura Topolskiego, a w prezencie otrzymasz moją encyklopedię zdrowia, aż 600 stron!

Wraz z dietą otrzymasz w prezencie książkę. W sklepie kosztuje ona 50 zł, ale wraz z dietą dam Ci ją za darmo. Obecnie jest ona bestsellerem w moim sklepie! Dowiesz się z niej jak za pomocą domowych metod wspomóc swój organizm w walce z takimi przypadłościami jak:

  • hashimoto;
  • niedoczynność tarczycy;
  • nadczynność tarczycy;
  • zaparcia;
  • grzybica w tym Candida;
  • wzdęcia;
  • biegunka;
  • alergia;
  • cukrzyca;
  • ból stawów;
  • żylaki;
  • nadciśnienie;
  • trądzik;
  • depresja.

A ponadto znajdziesz również taki informacje jak:

  1. Regeneracja włosów, skóry i paznokci.
  2. Poznasz naturalne sposoby na trądzik.
  3. Dowiesz się, co jeść, aby poprawić koncentrację oraz zapamiętywanie.

Dieta odchudzająca, która naprawdę działa. Jak szybko schudnąć?

Masz problem z nadwagą? Nie wiesz jak schudnąć, a wydaje Ci się, że robisz wszystko tak, jak należy? Masz dość dziwnych  specyfików odchudzających i gotowych diet z internetu, które po prostu nie działają? Mam coś, co powinno Cię zainteresować. To autorska dieta, którą przygotuję właśnie dla Ciebie!

Wszystkie uwagi, jakie od Was uzyskałem w czasie mojej pracy z pacjentkami, zebrałem w jedną całość i stworzyłem własną dietę, która wychodzi naprzeciw Waszym oczekiwaniom. Przede wszystkim wyeliminowałem wszystkie aspekty, które Wam się nie podobały. Moja dieta bazuje na wszystkich naukowo potwierdzonych metodach prawidłowego odżywiania osób zdrowych oraz chorych. Dlatego też moje diety nie tylko odchudzają, ale również pomagają na wiele dolegliwości takich jak:

  • hashimoto;
  • zaparcia;
  • nieżyt żołądka;
  • nadciśnienie tętnicze;
  • osteoporoza;
  • miażdżyca;
  • cukrzyca typu 2;
  • insulinooporność;
  • niedoczynność tarczycy.

Ponadto jadłospis składa się z produktów ogólnodostępnych, których cena jest niska. Dlatego też nie będziecie musieli wiele wydawać na produkty do swojej diety. Dzięki informacją, które podajecie mi w formularzu na końcu tej strony tworzę dla Was indywidualną dietę uwzględniającą choroby, alergie pokarmowe oraz tryb życia. Taka dieta nie tylko stanie się skuteczna, ale również lubiana i smaczna.

Kim jestem?

Nazywam się Artur Topolski. Z wykształcenia jestem dyplomowanym Specjalistą Żywienia. Od wielu lat interesuje się zdrowiem, ochroną zdrowia, odchudzaniem, a także wsparciem leczenia chorób dietozależnych. Moje pasje zbiegają się z życiem zawodowym, co sprawia mi ogromną przyjemność z pracy. Jak szybko możesz schudnąć na mojej diecie? Przeważnie moi pacjenci chudną około 1-1,5 kg co 7 dni.

Co zyskujesz dzięki mojej diecie? Jak szybko schudnąć na mojej diecie?

Korzystając z moich usług otrzymujesz gotowy plan żywienia, dostosowany do Twojego organizmu i trybu życia – zbilansowaną dietę i listę posiłków (wraz z przepisem wykonania), które bez problemu przygotujesz w domowym zaciszu. Moja dieta dla Ciebie to przede wszystkim:

  • dania, które przygotujesz w nie więcej niż 5 – 20 minut;
  • tanie i łatwo dostępne składniki/produkty, które dostaniesz w każdym sklepie;
  • plan żywieniowy, który stosuje się przez jeden miesiąc;
  • szczegółowy opis wykonania każdego posiłku wraz ze składnikami odżywczymi;
  • możliwość wyboru diety na odchudzanie, utrzymanie wagi, przybranie na masie i wyeliminowanie problemów zdrowotnych;
  • stały kontakt ze mną.

Moja dieta jest oparta na potwierdzonych metodach naukowych i latach doświadczeń oraz wiedzy z zakresu dietetyki. Dzięki moim konsultacjom i diecie możesz tracić od 1 – 1,5 kg tygodniowo, nie martwiąc się o swoje zdrowie.

Skorzystaj już teraz!

PROMOCJA! JUŻ TERAZ TYLKO 60 ZŁ!
Zachęcam Cię do wypełniania formularza i skorzystania z mojej oferty już teraz. W nowej promocyjnej cenie 60 zł (przecena ze 100 zł) dostaniesz dietę, którą stosuje się jeden miesiąc. Pozwoli Ci ona schudnąć do 1,5 kg tygodniowo. Wraz z dietą otrzymasz w prezencie moją książkę, która ma aż 600 stron!
Po wypełnieniu poniższego formularza i opłaceniu zamówienia otrzymasz profesjonalną dietę mojego autorstwa w ciągu 2 dni roboczych.