WAŻNE: Wiesz, co stanie się, gdy będziesz jadł mało tłuszczów lub węglowodanów?

WAŻNE: Wiesz, co stanie się, gdy będziesz jadł mało tłuszczów lub węglowodanów?
4.3 (86.67%) 18 votes

Jak szybko schudnąć? Dieta niskotłuszczowa czy niskowęglowodanowa? Co wybrać? Tradycyjny model diety to dieta, w której ponad połowa kalorii pochodzi z węglowodanów, zaś reszta – z umiarkowanych ilości białek i tłuszczów. Która dieta jest lepsza na odchudzanie?

W ostatnich latach pojawiły się jednak modele żywienia zmieniające znacząco proporcje makroskładników w diecie. Mowa o diecie niskowęglowodanowej oraz niskotłuszczowej. Te dwa tak bardzo różne modele odżywiania stosowane są w celu redukcji masy ciała. Nie brakuje licznych opracowań naukowych, które potwierdzają skuteczność obu tych diet w odchudzaniu. Czy można jednak jednoznacznie określić, która z nich jest bardziej skuteczna? Jak działają one na odchudzanie? Jak szybko schudnąć?

Warto również przeczytać: Poznaj zasady odchudzania i spal nawet 10 kg tłuszczu. Kliknij, aby je poznać.

Dieta niskotłuszczowa czy niskowęglowodanowa? – Zasady diety

Przeciętna dieta na odchudzanie dostarcza około 300 – 400 g węglowodanów; w diecie niskowęglowodanowej ilość cukrów zostaje ograniczona do zaledwie 100 – 130 g na dobę. W przypadku najbardziej skrajnej postaci diety niskowęglowodanowej, czyli diety ketogenicznej – spożycie węglowodanów jest jeszcze niższe i nie przekracza 50 g. Spożycie białka pozostaje na poziomie fizjologicznym, zaś największy udział w diecie mają tłuszcze. Taka dieta ma na celu ograniczenie wzrostu poziomu glukozy we krwi oraz zmniejszenie syntezy insuliny przez trzustkę. Ma to zapewnić wykorzystywanie depozytów tkanki tłuszczowej jako źródła energii.

Z kolei w przypadku diety niskotłuszczowej spożycie tłuszczu ograniczone jest do około 20% zapotrzebowania na kalorie, podczas gdy tradycyjna dieta zakłada spożywanie 30 – 35% tłuszczu. Ma to na celu obniżenie kaloryczności diety. Nie należy jednak nadmiernie ograniczać spożycia tłuszczów, gdyż prowadzić może to do zaburzeń hormonalnych czy spadku odporności.

Dieta niskotłuszczowa czy niskowęglowodanowa? Co wybrać? 

Dieta niskotłuszczowa czy niskowęglowodanowa? Co wybrać?

Jak szybko schudnąć? Która dieta jest lepsza na odchudzanie?

Podstawą odchudzania jest stworzenie deficytu kalorycznego – to zapewni spalanie tkanki tłuszczowej w celu pozyskania energii. Czy jednak ilość kalorii to jedyne, co ma znaczenie? A co z proporcjami makroskładników? W kilku badaniach klinicznych porównano skuteczność odchudzającą diety niskowęglowodanowej i niskotłuszczowej. W 2017 roku w Chinach przeanalizowano efekty obu diet u 300 osób. Wykazano, że większy ubytek tkanki tłuszczowej nastąpił w przypadku diety niskotłuszczowej (Wan Yi. Effects of macronutrient distribution on weight and related cardiometabolic profile in healthy non-obese chinese: a 6-month, randomized controlled-feeding trial. EBioMedicine. 2017). Wysoką skuteczność diety niskotłuszczowej potwierdziły także badania z 2000 roku, w których wykazano, że ograniczenie spożycia tłuszczu nawet bez stworzenia deficytu kalorycznego prowadzi do redukcji masy ciała (Źródło badań: Astrup A., Grunwald G.K., Melanson E.L., Saris W.H.M., Hill J.O. The role of low-fat diets in body weight control: a meta-analysis of ad libitum intervention studies. Int. J. Obes. 2000;24:1545–1552).

Ciekawego spostrzeżenia dokonali naukowcy w 2017 roku. Okazało się, że na skuteczność odchudzającą diety wpływ może mieć wyjściowy poziom glukozy we krwi. Pacjenci z normoglikemią, czyli prawidłowym poziomem glukozy we krwi na czczo chudną skuteczniej na diecie o niskiej zawartości tłuszczu. Z kolei u osób z podwyższonym poziomem glukozy we krwi, klasyfikowanym jako stan przedcukrzycowy, skuteczniejsza okazuje się być dieta o niższej zawartości węglowodanów, cechujących się niskim indeksem glikemicznym i wysoką zawartością błonnika. Taka dieta okazuje się być skuteczna nawet bez stworzenia deficytu kalorycznego (Źródło badań: Hjorth M.F., Ritz C., Blaak E.E., Saris W.H.M., Langin D., Poulsen S.K. Pre-treatment fasting plasma glucose and insulin modify dietary weight loss success: results from three randomized clinical trials. Am. J. Clin. Nutr. 2017). Być może wystarczy zatem oznaczyć poziom glukozy na czczo przed rozpoczęciem diety odchudzającej i w oparciu o wynik badania zdecydować się na odpowiedni model żywieniowy?

Jeśli zadajesz sobie pytanie, jak szybko schudnąć i którą dietę wybrać, to niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ rodzaj diety na odchudzanie zależy od naszego stanu zdrowia, usposobienia oraz organizmu. Dlatego też nie warto wykonywać diety na własną rękę. Zgłoś się do mnie, a wykonam dla Ciebie odpowiednią dietę, która będzie uwzględniać Twoje choroby.

Dieta Artura Topolskiego – tworzę je zgodnie z powyższymi badaniami

Każdą dietę, którą dla Was wykonuję ma swoje przełożenie w badaniach naukowych ponieważ tylko takie działanie maksymalizuje sukces w walce o zgrabną, a przede wszystkim zdrową sylwetkę.

Jak szybko schudnąć? Rezultaty mojej diety

1. Monika Duraj (33 lata, Tarnów) – zastosowałem dietę o niskiej zawartości węglowodanów

“Moja przygoda z dietą od Artura Topolskiego zaczęła się od narodzin mojego pierwszego dziecka. Gdy skończyłam karmić postanowiłam wziąć się za siebie. Nie mogłam znieść swojego wyglądu w lustrze. Na podstawie krótkiej ankiety Artur stworzył dla mnie jadłospis, który składał się z 28 przepisów, stosowałam go przez miesiąc, a następnie zgłosiłam się zgodnie z zaleceniem po nowy. Drugi zestaw stosowałam dwa miesiące. Rezultat był wspaniały, udało mi się schudnąć aż 15 kilogramów. Do tego zaobserwowałam, że mam silniejsze włosy i paznokcie. Mam również więcej energii i wigoru. Przepisy były proste do wykonania, a przede wszystkim bardzo smaczne.”

2. Anna Urbańska (42 lata, Warszawa) – Zastosowałem dietę niskotłuszczową 

“Chciałam podziękować Arturowi za świetną dietę, dzięki której uzyskałam to, co od lat mogłam sobie tylko wymarzyć. Miałam stały kontakt z Arturem, na bieżąco pisałam mu o swoich efektach. Pewnego razu spytał mnie, czy może udostępnić moją metamorfozę, oczywiście się zgodziłam, aby zmotywować innych do działania. Dieta to podstawa, a Artur Wam w tym pomoże!”

Dieta na odchudzanie Artura Topolskiego – pozostałe opinie moich klientek:

dieta artura topolskiego - opinie

PROMOCJA – Zamów dziś moją dietę, a w prezencie otrzymasz książkę i poradnik gratis!

Wraz z dietą otrzymasz w prezencie książkę oraz poradnik o swojej dolegliwości (dolegliwości są do wyboru w formularzu do diety, pod koniec tej strony). W sklepie kosztuje ona 24 zł, ale wraz z dietą dam Ci ją za darmo. Obecnie jest ona bestsellerem w moim sklepie! Dowiesz się z niej, co robić, aby zregenerować swoje jelita, a także poznasz metody na odchudzanie. W dzisiejszych czasach, aż 80% ludzi ma problemy z jelitami, które objawiają się nadwagą, wzdęciami, zaparciami, utratą energii, grzybicą, słabą odpornością, czy problemami z trawieniem. W książce znajdziesz wszystkie domowe metody, za pomocą których zregenerujesz swoje jelita. Natomiast poradnik jest o Twojej dolegliwości, która wybierzesz w formularzu zgłoszeniowym do diety, czyli hashimoto, niedoczynność tarczycy, zaparcia, biegunka, miażdżyca, czy cholesterol.

Dieta na odchudzanie plus dolegliwości!

Moja dieta bazuje na wszystkich naukowo potwierdzonych metodach prawidłowego odżywiania osób zdrowych oraz chorych. Dlatego też moje diety nie tylko odchudzają, ale również pomagają na wiele dolegliwości takich jak: hashimoto, zaparcia, nieżyt żołądka, nadciśnienie tętnicze, osteoporoza, miażdżyca, cukrzyca typu 2, insulinooporność, niedoczynność tarczycy.

Ponadto jadłospis składa się z produktów ogólnodostępnych, których cena jest niska. Dlatego też nie będziecie musieli wiele wydawać na produkty do swojej diety. Dzięki informacją, które podajecie mi w formularzu na końcu tej strony tworzę dla Was indywidualną dietę uwzględniającą choroby, alergie pokarmowe oraz tryb życia. Taka dieta nie tylko stanie się skuteczna, ale również lubiana i smaczna.

Kim jestem?

Nazywam się Artur Topolski. Z wykształcenia jestem dyplomowanym Specjalistą Żywienia. Od wielu lat interesuje się zdrowiem, ochroną zdrowia, odchudzaniem, a także wsparciem leczenia chorób dietozależnych. Moje pasje zbiegają się z życiem zawodowym, co sprawia mi ogromną przyjemność z pracy.

Dieta Artura Topolskiego – Co dzięki niej zyskasz?

Korzystając z moich usług otrzymujesz gotowy plan żywienia, dostosowany do Twojego organizmu i trybu życia – zbilansowaną dietę i listę posiłków (wraz z przepisem wykonania), które bez problemu przygotujesz w domowym zaciszu. Moja dieta dla Ciebie to przede wszystkim:

  • dania, które przygotujesz w nie więcej niż 5 – 20 minut;
  • tanie i łatwo dostępne składniki/produkty, które dostaniesz w każdym sklepie;
  • plan żywieniowy, który stosuje się przez jeden miesiąc;
  • szczegółowy opis wykonania każdego posiłku wraz ze składnikami odżywczymi;
  • możliwość wyboru diety na odchudzanie, utrzymanie wagi, przybranie na masie i wyeliminowanie problemów zdrowotnych;
  • stały kontakt ze mną.

Skorzystaj już teraz!

PROMOCJA! JUŻ TERAZ TYLKO 50 ZŁ!
Zachęcam Cię do wypełniania poniższego formularza i skorzystania z mojej oferty już teraz. W promocyjnej cenie 50 zł dostaniesz dietę, którą stosuje się jeden miesiąc. Pozwoli Ci ona schudnąć do 2 kg tygodniowo (dieta jest zbilansowana na miesiąc stosowania). Wraz z dietą otrzymasz w prezencie moją książkę oraz poradnik o swojej dolegliwości. Po wypełnieniu poniższego formularza i opłaceniu zamówienia otrzymasz profesjonalną dietę mojego autorstwa w ciągu 2 dni roboczych.