Jak wygląda dieta, która odchudzi Cię do 13 kg? Nie jest restrykcyjna!

WAŻNE: Wiesz, co stanie się, gdy będziesz jadł mało tłuszczów lub węglowodanów?

Jak szybko schudnąć? Dieta niskotłuszczowa czy niskowęglowodanowa? Co wybrać? Tradycyjny model diety to dieta, w której ponad połowa kalorii pochodzi z węglowodanów, zaś reszta – z umiarkowanych ilości białek i tłuszczów. Która dieta jest lepsza na odchudzanie?

W ostatnich latach pojawiły się jednak modele żywienia zmieniające znacząco proporcje makroskładników w diecie. Mowa o diecie niskowęglowodanowej oraz niskotłuszczowej. Te dwa tak bardzo różne modele odżywiania stosowane są w celu redukcji masy ciała. Nie brakuje licznych opracowań naukowych, które potwierdzają skuteczność obu tych diet w odchudzaniu. Czy można jednak jednoznacznie określić, która z nich jest bardziej skuteczna? Jak działają one na odchudzanie? Jak szybko schudnąć?

Warto również przeczytać: Poznaj zasady odchudzania i spal nawet 10 kg tłuszczu. Kliknij, aby je poznać.

Dieta niskotłuszczowa czy niskowęglowodanowa? – Zasady diety

Przeciętna dieta na odchudzanie dostarcza około 300 – 400 g węglowodanów; w diecie niskowęglowodanowej ilość cukrów zostaje ograniczona do zaledwie 100 – 130 g na dobę. W przypadku najbardziej skrajnej postaci diety niskowęglowodanowej, czyli diety ketogenicznej – spożycie węglowodanów jest jeszcze niższe i nie przekracza 50 g. Spożycie białka pozostaje na poziomie fizjologicznym, zaś największy udział w diecie mają tłuszcze. Taka dieta ma na celu ograniczenie wzrostu poziomu glukozy we krwi oraz zmniejszenie syntezy insuliny przez trzustkę. Ma to zapewnić wykorzystywanie depozytów tkanki tłuszczowej jako źródła energii.

Z kolei w przypadku diety niskotłuszczowej spożycie tłuszczu ograniczone jest do około 20% zapotrzebowania na kalorie, podczas gdy tradycyjna dieta zakłada spożywanie 30 – 35% tłuszczu. Ma to na celu obniżenie kaloryczności diety. Nie należy jednak nadmiernie ograniczać spożycia tłuszczów, gdyż prowadzić może to do zaburzeń hormonalnych czy spadku odporności.

Dieta niskotłuszczowa czy niskowęglowodanowa? Co wybrać? 

Dieta niskotłuszczowa czy niskowęglowodanowa? Co wybrać?

Jak szybko schudnąć? Która dieta jest lepsza na odchudzanie?

Podstawą odchudzania jest stworzenie deficytu kalorycznego – to zapewni spalanie tkanki tłuszczowej w celu pozyskania energii. Czy jednak ilość kalorii to jedyne, co ma znaczenie? A co z proporcjami makroskładników? W kilku badaniach klinicznych porównano skuteczność odchudzającą diety niskowęglowodanowej i niskotłuszczowej. W 2017 roku w Chinach przeanalizowano efekty obu diet u 300 osób. Wykazano, że większy ubytek tkanki tłuszczowej nastąpił w przypadku diety niskotłuszczowej (Wan Yi. Effects of macronutrient distribution on weight and related cardiometabolic profile in healthy non-obese chinese: a 6-month, randomized controlled-feeding trial. EBioMedicine. 2017). Wysoką skuteczność diety niskotłuszczowej potwierdziły także badania z 2000 roku, w których wykazano, że ograniczenie spożycia tłuszczu nawet bez stworzenia deficytu kalorycznego prowadzi do redukcji masy ciała (Źródło badań: Astrup A., Grunwald G.K., Melanson E.L., Saris W.H.M., Hill J.O. The role of low-fat diets in body weight control: a meta-analysis of ad libitum intervention studies. Int. J. Obes. 2000;24:1545–1552).

Ciekawego spostrzeżenia dokonali naukowcy w 2017 roku. Okazało się, że na skuteczność odchudzającą diety wpływ może mieć wyjściowy poziom glukozy we krwi. Pacjenci z normoglikemią, czyli prawidłowym poziomem glukozy we krwi na czczo chudną skuteczniej na diecie o niskiej zawartości tłuszczu. Z kolei u osób z podwyższonym poziomem glukozy we krwi, klasyfikowanym jako stan przedcukrzycowy, skuteczniejsza okazuje się być dieta o niższej zawartości węglowodanów, cechujących się niskim indeksem glikemicznym i wysoką zawartością błonnika. Taka dieta okazuje się być skuteczna nawet bez stworzenia deficytu kalorycznego (Źródło badań: Hjorth M.F., Ritz C., Blaak E.E., Saris W.H.M., Langin D., Poulsen S.K. Pre-treatment fasting plasma glucose and insulin modify dietary weight loss success: results from three randomized clinical trials. Am. J. Clin. Nutr. 2017). Być może wystarczy zatem oznaczyć poziom glukozy na czczo przed rozpoczęciem diety odchudzającej i w oparciu o wynik badania zdecydować się na odpowiedni model żywieniowy?

Jeśli zadajesz sobie pytanie, jak szybko schudnąć i którą dietę wybrać, to niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ rodzaj diety na odchudzanie zależy od naszego stanu zdrowia, usposobienia oraz organizmu. Dlatego też nie warto wykonywać diety na własną rękę. Zgłoś się do mnie, a wykonam dla Ciebie odpowiednią dietę, która będzie uwzględniać Twoje choroby.

Nie wiesz, jak ułożyć sobie dietę, która nie tylko odchudza, ale również pomaga na liczne problemy ze zdrowiem?

Moje diety na odchudzanie są oparte na badaniach naukowych, a mianowicie zostały one opracowane przez grupę 16 naukowców. W skład tej grupy można było odnaleźć kilku światowej klasy lekarzy, naukowców np.: Frank M. Sacks, George A. Bray, Vincent J. Carey, czy C. Pallister. Badanie to zostało wykonane w 2009 roku przez Departament Żywienia Harvard School w Bostonie (USA). W badaniu tym wzięło udział 811 pacjentów z nadwagą. Każdy z nich otrzymał ułożoną pod siebie dietę, która była różna dla każdego z pacjentów, ponieważ była ona dobierana na podstawie wieku, wzrostu, wagi, aktywności fizycznej, ilość posiłków oraz dolegliwości.

Tajemnicą takich diet było odpowiednie wyskalowanie ilości węglowodanów, tłuszczów, białka, kaloryczności oraz mikro i makroelementów. Odpowiednia kombinacja tych składników spowodowała, że pacjenci po odstawieniu diety nie przybierali z powrotem na wadze, czyli nie mieli efektu jojo. Oryginalna dokumentacja z tego badania w języku angielskim znajduje się w kliknij tutaj. W mojej praktyce Specjalisty Żywienia odpowiedni dobór kaloryczności, węglowodanów, białek, tłuszczy i pozostałych składników odżywczych pozwala na osiągnięcie spadku wagi nawet o 5 kg w 2 tygodnie, chociaż najczęściej jest to około 1-2 kg w 7 dni. Tak samo po odstawieniu diety pacjenci nie skarżą się na powrót wagi, jak to jest w przypadku innych diet.

Diety Artura Topolskiego – Opinie zadowolonych Pacjentów

Dieta odchudzająca – Przykładowa metamorfoza – Justyna 

Pacjentka jest chora na dwie choroby, które znacznie utrudniają proces odchudzania, a mianowicie cierpi na hashimoto oraz zespół policystycznych jajników. Jej metamorfozę przedstawiam poniżej wraz z wiadomością mailową. Za pomocą mojej diety udało nam się uzyskać zadowalający efekt dla pacjentki, czyli 13 kilogramów mniej w 3 miesiące.

dieta odchudzająca

Poniżej mail od klientki ze zdjęć.

dieta odchudzająca

Dieta odchudzająca – Zobacz na opinie moich klientek

Poniżej pokazuję zdjęcia wiadomości z mojego Facebooka, które otrzymałem od swoich klientów.
dieta artura topolskiego - opinie

PROMOCJA – Zamów dziś dietę Artura Topolskiego, a w prezencie otrzymasz moją encyklopedię zdrowia, aż 600 stron!

Wraz z dietą otrzymasz w prezencie książkę. W sklepie kosztuje ona 50 zł, ale wraz z dietą dam Ci ją za darmo. Obecnie jest ona bestsellerem w moim sklepie! Dowiesz się z niej jak za pomocą domowych metod wspomóc swój organizm w walce z takimi przypadłościami jak:

  • hashimoto;
  • niedoczynność tarczycy;
  • nadczynność tarczycy;
  • zaparcia;
  • grzybica w tym Candida;
  • wzdęcia;
  • biegunka;
  • alergia;
  • cukrzyca;
  • ból stawów;
  • żylaki;
  • nadciśnienie;
  • trądzik;
  • depresja.

A ponadto znajdziesz również taki informacje jak:

  1. Regeneracja włosów, skóry i paznokci.
  2. Poznasz naturalne sposoby na trądzik.
  3. Dowiesz się, co jeść, aby poprawić koncentrację oraz zapamiętywanie.

Dieta odchudzająca, która naprawdę działa. Jak szybko schudnąć?

Masz problem z nadwagą? Nie wiesz jak schudnąć, a wydaje Ci się, że robisz wszystko tak, jak należy? Masz dość dziwnych  specyfików odchudzających i gotowych diet z internetu, które po prostu nie działają? Mam coś, co powinno Cię zainteresować. To autorska dieta, którą przygotuję właśnie dla Ciebie!

Wszystkie uwagi, jakie od Was uzyskałem w czasie mojej pracy z pacjentkami, zebrałem w jedną całość i stworzyłem własną dietę, która wychodzi naprzeciw Waszym oczekiwaniom. Przede wszystkim wyeliminowałem wszystkie aspekty, które Wam się nie podobały. Moja dieta bazuje na wszystkich naukowo potwierdzonych metodach prawidłowego odżywiania osób zdrowych oraz chorych. Dlatego też moje diety nie tylko odchudzają, ale również pomagają na wiele dolegliwości takich jak:

  • hashimoto;
  • zaparcia;
  • nieżyt żołądka;
  • nadciśnienie tętnicze;
  • osteoporoza;
  • miażdżyca;
  • cukrzyca typu 2;
  • insulinooporność;
  • niedoczynność tarczycy.

Ponadto jadłospis składa się z produktów ogólnodostępnych, których cena jest niska. Dlatego też nie będziecie musieli wiele wydawać na produkty do swojej diety. Dzięki informacją, które podajecie mi w formularzu na końcu tej strony tworzę dla Was indywidualną dietę uwzględniającą choroby, alergie pokarmowe oraz tryb życia. Taka dieta nie tylko stanie się skuteczna, ale również lubiana i smaczna.

Kim jestem?

Nazywam się Artur Topolski. Z wykształcenia jestem dyplomowanym Specjalistą Żywienia. Od wielu lat interesuje się zdrowiem, ochroną zdrowia, odchudzaniem, a także wsparciem leczenia chorób dietozależnych. Moje pasje zbiegają się z życiem zawodowym, co sprawia mi ogromną przyjemność z pracy. Jak szybko możesz schudnąć na mojej diecie? Przeważnie moi pacjenci chudną około 1-1,5 kg co 7 dni.

Co zyskujesz dzięki mojej diecie? Jak szybko schudnąć na mojej diecie?

Korzystając z moich usług otrzymujesz gotowy plan żywienia, dostosowany do Twojego organizmu i trybu życia – zbilansowaną dietę i listę posiłków (wraz z przepisem wykonania), które bez problemu przygotujesz w domowym zaciszu. Moja dieta dla Ciebie to przede wszystkim:

  • dania, które przygotujesz w nie więcej niż 5 – 20 minut;
  • tanie i łatwo dostępne składniki/produkty, które dostaniesz w każdym sklepie;
  • plan żywieniowy, który stosuje się przez jeden miesiąc;
  • szczegółowy opis wykonania każdego posiłku wraz ze składnikami odżywczymi;
  • możliwość wyboru diety na odchudzanie, utrzymanie wagi, przybranie na masie i wyeliminowanie problemów zdrowotnych;
  • stały kontakt ze mną.

Moja dieta jest oparta na potwierdzonych metodach naukowych i latach doświadczeń oraz wiedzy z zakresu dietetyki. Dzięki moim konsultacjom i diecie możesz tracić od 1 – 1,5 kg tygodniowo, nie martwiąc się o swoje zdrowie.

Skorzystaj już teraz!

PROMOCJA! JUŻ TERAZ TYLKO 60 ZŁ!
Zachęcam Cię do wypełniania formularza i skorzystania z mojej oferty już teraz. W nowej promocyjnej cenie 60 zł (przecena ze 100 zł) dostaniesz dietę, którą stosuje się jeden miesiąc. Pozwoli Ci ona schudnąć do 1,5 kg tygodniowo. Wraz z dietą otrzymasz w prezencie moją książkę, która ma aż 600 stron!
Po wypełnieniu poniższego formularza i opłaceniu zamówienia otrzymasz profesjonalną dietę mojego autorstwa w ciągu 2 dni roboczych.