Dieta na zdrowe włosy i paznokcie. Co jeść, aby zachwycać urodą?

Jak powinna wyglądać dieta na zdrowe włosy i paznokcie? Każda kobieta marzy o pięknych paznokciach i włosach. Doskonale wiemy, że utrzymanie włosów i paznokci w znakomitej kondycji jest bardzo trudne. Stosowanie masek i odżywek, w wielu przypadkach nie wystarcza. W takiej sytuacji trzeba zadbać o swoją zdrową dietę.

Dieta na zdrowe włosy i paznokcie – białko

Bardzo ważnym składnikiem budulcowym włosów i paznokci jest białko. Niedobór białka w diecie może być przyczyną wypadania włosów.

Najlepszym źródłem białka w naszej diecie są jajka, ryby, mięso, a w diecie wegańskiej- nasiona roślin strączkowych.

Dieta bogata w witaminę A na włosy i paznokcie

Suchość i łamliwość włosów, kruchość paznokci oraz ich powolny wzrost jest bardzo częstym objawem niedoboru witaminy A, którą znaleźć można w zielonych i czerwonych warzywach, pomarańczach, produktach mlecznych, maśle, rybach i jajkach. Roślinnym źródłem witaminy A występują w postaci karotenoidów.

Witamina ta odgrywa ważną rolę w utrzymaniu zdrowych paznokci i włosów. W produktach pochodzenia roślinnego witamina A występuje w formie beta- karotenu, a w produktach zwierzęcych w postaci retinolu. Witamina A ochrania nasz organizm przed starzeniem się komórek oraz regeneruje te komórki.

Jednym z zadaniem witaminy A w naszym organizmie jest wspomaganie produkcji kreatyny, który jest budulcem paznokci i włosów.

Witaminę A można znaleźć w maśle, jajkach, morelach, bananach, cytrynie, pomarańczy, marchewce i dyni.

Dieta na zdrowe włosy i paznokcie

Jak powinna wyglądać dieta na zdrowe włosy i paznokcie?

Dieta na włosy i paznokcie – Jedz produkty bogate w krzem, miedź i cynk

W ukierunkowanej diecie na zdrowe paznokcie i włosy nie może zabraknąć krzemu, miedzi i cynku. Krzem zapobiega wypadanie włosów i łamliwość paznokci. Można go znaleźć  w osłonkach i skórkach nasion. Znajdziemy go w szparagach, fasolce zielonej, otrębach i brązowym ryżu. Niedobór cynku prowadzi do odbarwienia włosów i ich wypadania. Źródłem cynku są ziarna sezamu, wołowina, gorzka czekolada i pestki dyni.

Dieta na włosy – Zadbaj o odpowiednią ilość kwasów omega-3

Bardzo ważną rolę odgrywają zdrowe tłuszcze i powinny one występować w naszej diecie. Mają ogromny udział w budowie łodygi włosa i mieszka włosowego. Jest również odpowiedzialny za odżywienie i nawilżenie włosów. Kwasy omega- 3 znajdują się w oleju lnianym, oleju rzepakowym i w rybach morskich.

Dieta – Co jeść przeciw siwieniu i łysieniu?

Siarka i witamina E zapobiegają wypadaniu włosów. Warto wzbogacić swoją dietę w witaminę E, która znajduje się w olejach roślinnych, pestkach, orzechach i kiełkach. Aby zapobiec siwieniu warto spożywać produkty bogate w kwas pantotenowy (orzechy, ryby, mięso, produkty pełnoziarniste), witaminę B12 (podroby, ryby, mięso, jaja) i biotynę (jaja, wątróbka). Miedź jest pierwiastkiem, który przyczynia się do pobudzenia wzrostu włosów. Siarka zapobiega łamliwości i wypadaniu włosów.