Najlepsze źródła magnezu w pożywieniu

Najlepsze źródła magnezu w pożywieniu
5 (100%) 1 vote

Magnez jest bardzo ważnym pierwiastkiem w naszym organizmie. Został przez naukowców nazwany „ Królem życia”.

W społeczeństwie zaobserwowano spore niedobory tego składnika. Niedobory są przyczyną wielu zaburzeń oraz chorób. Rozdrażnienie, szybkie męczenie się oraz drżenie mięśni to tylko niektóre z objawów niedoboru magnezu. Magnez w organizmie jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu immunologicznego, mięśniowego i nerwowego. Została stworzona lista, w której znajdują się produkty spożywcze zawierające w swoim składzie najwięcej magnezu. Warto uwzględnić te produkty w codziennej diecie. Niektóre produkty doskonale się sprawdzą w postaci przekąsek.Najlepsze źródła magnezu

Artur Topolski (Specjalista Żywienia): Potrzebujesz diety, która skutecznie Cię odchudzi? A może potrzebujesz diety, która pomoże lub całkowicie wykluczy takie dolegliwości jak: zaparcia, nadciśnienie, Hashimoto, niedoczynność tarczycy, miażdżyca, osteoporoza lub chcesz zregenerować swoje jelita? Napisz do mnie w celu konsultacji, a następnie ułożę dla Ciebie dietę bez drogich, wyszukanych produktów, a także bez skomplikowanych potraw. Koszt diety to 50 zł. Kliknij tutaj, aby zgłosić się do mnie po dietę.

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Najlepsze źródła magnezu

Płatki owsiane

Rozpoczynam dzień codziennie od ciepłej owsianki i szklanki wody z cytryną. Płatki owsiane pokrywają zapotrzebowanie na składniki odżywcze. Spożywanie płatków dobrze wpływa na pracę serca, reguluje ciśnienie oraz pomaga w utrzymaniu prawidłowej masy ciała. Dzięki zawartości błonnika płatki ochraniają jelita przed chorobami nowotworowymi oraz są bogate w magnez, dzięki czemu bardzo dobrze wpływają na układ nerwowy.

Otręby pszenne

Zawierają w swoim składzie wysoką zawartość witaminy A oraz witamin z grupy B. jedzenie otrąb wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Ponadto zawiera bardzo dużo błonnika oraz oczyszcza organizm z toksyn.

Artur Topolski (Specjalista Żywienia): Nie wiesz, który preparat jest odpowiedni dla Ciebie? Kliknij tutaj, aby wyszukać po swojej dolegliwości.

Groch

Groch jest najstarszym warzywem uprawianym przez człowieka. Zawiera w swoim składzie dość dużo białka, błonnika i magnezu. Dodatkowo chroni przed nowotworami oraz przywraca równowagę kwasowo- zasadową.

Orzechy

Orzechy laskowe, włoskie, orzeszki ziemne, orzechy nerkowca, orzechy brazylijskie i migdały. Orzechy zawierają w swoim składzie wiele drogocennych minerałów i składników, które poprawiają koncentracje i pamięć oraz pomagają w walce z bezsennością. Są doskonałą przekąską, która pomoże ci szybciej myśleć oraz odżywią Twój mózg. Zawartość kwasów omega- 3 poprawia samopoczucie oraz działa jak naturalny antydepresanty.

Powinnaś również przeczytać: Jak zyskać silne włosy, brak cellulitu i młodszą skórę? Kliknij, aby sprawdzić i działaj szybko!

Kasza gryczana

Często jedzona kasza uzupełnia niedobory minerałów i witamin. Ponadto zawiera dużo białka i błonnika oraz posiada działanie odkwaszające nasz organizm.

Nasiona

Ziarna sezamu, nasiona chia, pestki dyni, siemię lniane oraz ziarna słonecznika są dobrym źródłem magnezu. Każde z wymienionych nasion posiada specyficzne zdrowotne właściwości, których nie sposób wymienić. Nasiona można dodawać do koktajli, sałatek oraz podjadać osobno.

Warto również przeczytać: Jak skutecznie poprawić pamięć i koncentrację? Kliknij tutaj, aby się dowiedzieć. 

Kakao

Jest skarbnicą magnezu. Zaleca się sięganie po kawałek gorzkiej czekolady każdego dnia. Jakie jest najzdrowsze kakao? Najlepiej poszukać prawdziwe surowe kakao. W przeciwieństwie do zwykłych, w surowym ziarna nie są prażone ani palone, a suszone i fermentowane. Przez co zachowują wiele silnych właściwości oraz cennych składników np. antyoksydacyjnych. Jest to prawdziwa bomba zdrowotna.

Sporo magnezu zawierają również:

  • Koper,
  • Szczaw,
  • Bób,
  • Ciecierzyca i soczewica,
  • Fasola biała,
  • Awokado,
  • Ryż brązowy,
  • Botwinka,
  • Banan,
  • Rudola,
  • Szpinak,
  • Natka pietruszki,
  • Jarmuż.

Chcesz się odchudzić lub poprawić swoje zdrowie? Zobacz, co możesz zyskać dzięki konsultacji ze mną. W celu konsultacji kliknij tutaj.