Co jeść, aby mieć lepszą pamięć? Tego się nie spodziewałeś!

Efektywna praca. Co jeść, aby wspierać umysł?

Właściwe odżywianie się jest bardzo ważne dla zdrowia psychicznego, jak i fizycznego. Podczas wzmożonego wysiłku intelektualnego można naszą pamięć i koncentracje wesprzeć poprzez odpowiednio skomponowane posiłki.

Regularne ćwiczenia, jak i zdrowa dieta utrzymują dobrą kondycję naszego mózgu oraz usprawniają umysł. W taki oto sposób zostaje poprawiona funkcja poznawcza, łatwiej przetwarzamy informację i spowalniamy proces psychicznego starzenia się.

Rola glukozy

Glukoza dla naszego organizmu jest głównym źródłem energii. Szczególnie bardzo wrażliwe na jej brak są komórki nerwowe. Najbardziej energochłonnym organem jest nasz mózg, a jego paliwem jest glukoza. Źródłem glukozy są węglowodany. Warto spożywać produkty, których źródłem są węglowodany złożone, gdyż są o wiele wolniej rozkładane na glukozę, a uczucie sytości jest bardzo długie.

Aby praca była wykonywana efektywnie warto spożywać produkty, które mają niski indeks glikemiczny, czyli glukoza w naszym organizmie uwalnia się przed dłuższy czas. W ten sposób unikniemy gwałtownego spadku cukru.

Warto sięgać po pełnoziarniste produkty, takie jak:

  • Komosa ryżowa,
  • Kasza gryczana,
  • Płatki owsiane,
  • Chleb żytni na zakwasie.

Mózg może nadal pracować bez energii, a jest zdolność koncentracji w dużej mierze wynika ze stałego zaopatrywania w energię.

Zdrowe tłuszcze

Niezbędnym elementem naszej diety są tłuszcze nienasycone z grupy omega-3. Ich niedobór może powodować zmęczenie i problemy z pamięcią. Warto włączyć do swojej diety:

  • Siemię lniane,
  • Tłuste ryby morskie,
  • Orzechy włoskie.

Nasz organizm nie wytworzy niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, co oznacza, że musimy pozyskać je z żywności. Kwasy omega-3 naturalnie występują w rybach tłustych w postaci DHA i EPA. Źródłami roślinnymi są orzechy włoskie, pestki dyni i siemię lniane. Tłuszcze te są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania stawów, serca, mózgu oraz dobrego samopoczucia.

Tłuste ryby to:

  • Śledź,
  • Sardynki,
  • Makrela,
  • Pstrąg,
  • Dziki łosoś.

Niski poziom DHA jest związany z utratą pamięci, chorobą Alzheimera i zwiększonym ryzykiem otępienia, a odpowiedni poziom DHA, jak i EPA są pomocne w poprawie produkcji serotoniny, nastroju mózgu, radzeniu robie ze stresem.

Jagody

Jagody są pomocne w zwiększeniu pamięci krótkotrwałej. Warto zwracać również uwagę na purpurowe, ciemnoczerwone warzywa i owoce, które w swoim skaldzie zawierają antocyjany, czyli związki, które ochraniają nasz organizm.

Witaminy z grupy B

Odgrywają bardzo ważna rolę w prawidłowym funkcjonowaniu mózgu. Osoby, które cierpią na niedobory witaminy B12 mają pogorszoną zdolność w zapamiętywaniu. W tą witaminę są bogate następujące produkty spożywcze:

  • Rzodkiewka,
  • Pieczarki,
  • Brokuły,
  • Ryby,
  • Jaja,
  • Produkty pełnoziarniste.

Pomidory zapobiegają przed działaniem wolnych rodników. Jajka opóźniają kurczenie się mózgu. Niedobór kwasu foliowego i witamin B6 i B12 obniża poziom homocysteiny we krwi. Wysoki poziom homocysteiny jest związany ze zwiększonym ryzykiem choroby Alzheimer, zaburzeń funkcji poznawczych oraz udaru.

Witamina K

Witamina ta zwiększa siłę umysłu oraz poprawia funkcje poznawcze. Bardzo dobrym źródłem jest brokuł. Brokuły są bogate w glukozynolowe związki, które mogą przyczynić się do spowolnienia rozkładu neuroprzekaźników, acetylocholiny, co jest nam potrzebne, aby nasz centralny układ nerwowy funkcjonował prawidłowo. Niski poziom acetylocholiny związany jest z chorobą Alzheimera.

Magnez

Magnez poprawia naszą efektywność i ułatwia pamięć. W sytuacjach, gdy mamy problem z naszą pamięcią warto zaobserwować zawartość magnezu w naszej diecie, który przyczynia się do prawidłowej pracy naszego układu. Magnez znajdziemy w:

  • Pestkach,
  • Orzechach,
  • Płatkach owsianych,
  • Kakao,
  • Gorzka czekolada.

Niedobór magnezu może objawiać się ciągłym zmęczeniem, drażliwością, problemami z koncentracją, drżeniem powiek i skurczami łydek. W przypadku ciągłego zmęczenia pijemy coraz więcej kawy, aby się obudzić, co tylko pogłębia niedobór magnezu. Magnez poprawia myślenie i pamięć.

Lecytyna

Lecytyna jest to związek, który w głównej mierze składa się głównie z fosfolipidów. Jego głównym zadaniem jest pobudzenie układu nerwowego, poprawa koncentracji i pamięci. Źródła lecytyny:

  • Orzechy,
  • Zarodki pszenne,
  • Ziarna słonecznika,
  • Fasola,
  • Jajka.

Jak ułożyć sobie dietę, aby nie tylko schudnąć, ale również poprawić swoje zdrowie?

Jestem najpopularniejszym Specjalistą Żywienia w Polsce. Mój autorytet potwierdza ponad 308 000 osób obserwujących mnie na Facebooku. Moje konto na Facebooku znajdziesz tutaj lub poniżej.

U mnie kupujesz dietę jednorazowo, a ja prowadzę Cię aż do momentu uzyskania wymarzonej przez Ciebie wagi bez żadnych dodatkowych dopłat! Wypełniasz formularz, płacisz 65 zł, dostajesz dietę na miesiąc, po tym czasie dostajesz kolejną dietę na miesiąc (bez płatności) i tak aż do uzyskania wymarzonej przez Ciebie wagi!

Promocja na zwrot pieniędzy oraz nielimitowaną ilość diet na kolejne miesiące jest ograniczona ilościowo. Nowa partia promocyjnych diet będzie dostępna jutro.

Pozostało diet w promocji: 24

Obecnie osób zamawiających jest: 15

Czym moje diety się wyróżniają?

Wykonuję diety zgodnie z najnowszymi badaniami naukowymi, które potwierdzają skuteczność.
Jedno z nowszych badań naukowych o skuteczności diet zostało opracowane przez grupę 16 naukowców. W skład tej grupy można było odnaleźć między innymi: Frank M. Sacks, George A. Bray, Vincent J. Carey, czy C. Pallister. Badanie to zostało wykonane w 2009 roku przez Departament Żywienia Harvard School w Bostonie (USA). W badaniu tym wzięło udział 811 pacjentów z nadwagą. Każdy z nich otrzymał ułożoną pod siebie dietę, która była różna dla każdego z pacjentów, ponieważ była ona dobierana na podstawie wieku, wzrostu, wagi oraz aktywności fizycznej. Badanie udowodniło, że najlepsze efekty dają diety, które mają odpowiednią wartość energetyczną dla konkretnej osoby. Oryginalna dokumentacja z tego badania w języku angielskim znajduje się w kliknij tutaj.

W mojej praktyce Specjalisty Żywienia odpowiedni dobór kaloryczności, węglowodanów, białek, tłuszczy i pozostałych składników odżywczych pozwala na osiągnięcie spadku wagi nawet o 5 kg w 2 tygodnie, chociaż najczęściej jest to około 1-2 kg w 7 dni.

Inne bardzo ważne badanie zostało przeprowadzone przez wydział żywienia Uniwersytetu w Kopenhadze. Badanie to zostało wykonane pod okiem następujących naukowców Arne Astrup oraz Madsa F. Hjortha. W badaniu tym wzięło udział 300 pacjentów, którzy byli poddani specjalistycznej diecie przez 6 miesięcy. Udowodniono, że w zależności od metabolizmu glukozy należy stosować dietę o odpowiedniej ilości węglowodanów i tłuszczy. Tylko takie działanie znacznie szybciej i skuteczniej odchudza niż tradycyjne diety. Oryginalną dokumentację z tego badania znajdziesz w kliknij tutaj.

Już ponad 120 000 osób przeszło metamorfozę za pomocą moich diet!

Metamorfoza Krzysztofa (- 11 kg)

Przedstawiam Ci mojego klienta, który nie posiadał żadnych chorób utrudniających odchudzanie (głównie problemy z hormonami utrudniają odchudzanie).

Opinia Krzysztofa o mojej diecie:Dziękuję za dietę, od Pana się zaczęło, po dwóch miesiącach stosowania diety zrzuciłem 11 kg nie wiem jakim cudem. Wcześniej stosowałem inne diety i niestety nie przynosiły żadnego efektu. Później do diety włączyłem również treningi i tak do dziś schudłem w sumie 22 kg.

Metamorfoza Norberta (- 27 kg)

Norbert dostał dietę odchudzającą plus na obniżenie cholesterolu. Udało nas się osiągnąć świetny rezultat nie tylko w odchudzaniu, ale również w obniżeniu cholesterolu do wartości książkowej (prawidłowej normy).

Metamorfoza Lidii

Pani Lidia opublikowała na swoim Facebooku metamorfozę uzyskaną za pomocą mojej diety. Rezultaty możecie zobaczyć poniżej!

W pół roku można wiele osiągnąć. Najważniejsza jest wiara i motywacja, ze możemy coś zmienić w swoim życiu 🙂 Efekt przed i po 🙂 Artur Topolski – Specjalista Żywienia dziękuję za pomoc w drodze do sukcesu

Opublikowany przez Lidia Skarłosz Góra Poniedziałek, 26 sierpnia 2019

Pani Lidia zgodziła się na pełne opublikowanie swojego profilu na Facebooku. Możecie tam znaleźć więcej zdjęć przed, po, a nawet w trakcie metamorfozy za pomocą mojej diety! Link do profilu Pani Lidii: https://www.facebook.com/lili.skarlosz

Metamorfoza Justyny

Pacjentka jest chora na dwie choroby, które znacznie utrudniają proces odchudzania, a mianowicie cierpi na hashimoto oraz zespół policystycznych jajników. Jej metamorfozę przedstawiam poniżej wraz z wiadomością mailową. Za pomocą mojej diety udało nam się uzyskać zadowalający efekt dla pacjentki, czyli 13 kilogramów mniej w 3 miesiące.

dieta odchudzająca

Opinia Justyny: “Chciałabym podziękować za plany żywieniowe, które mi Pan skomponował. Dzięki Panu, udało mi się schudnąć w ciągu 3 miesięcy 13 kg przy niedoczynności tarczycy, Hashimoto i zespole policystycznych jajników. Jestem bardzo wdzięczna!”

Dlaczego warto mi zaufać?

Z wykształcenia jestem dyplomowanym specjalistą żywienia. Należę do polskiej czołówki najpopularniejszych dietetyków. Nie piszę tego, żeby się pochwalić, ale uświadomić, że trafiłeś w dobre ręce. Pomogłem już ponad 120 000 osobom z różnymi zaburzeniami odżywiania, otyłością, nadwagą, czy problemami ze zdrowiem.

Możesz o mnie usłyszećna takich stronach jak wizaz.pl (kliknij tutaj, aby przeczytać wywiad), czy na stronie internetowej medialnej, znanej z telewizji Małgorzaty Ohme (kliknij tutaj, aby przeczytać wywiad ze mną). Ponadto uczestniczę w projekcie Fitness WP, gdzie na moim profilu możecie przeczytać porady kliknij tutaj, aby zobaczyć mój profil na stronie Wirtualnej Polski.

100% satysfakcji, albo zwrot kosztów

Kupując ode mnie dietę nie podejmujesz żadnego ryzyka. Daję Ci 30-dniową gwarancję na zwrot pieniędzy w przypadku, gdyby dieta okazała się nieskuteczna po 30 dniach stosowania. Chcesz otrzymać zwrot po 30 dniowym stosowaniu diety? Po prostu napisz do mnie!

Poznaj opinie moich klientów

Zamawiając moją dietę otrzymasz również TRZY elektroniczne książki GRATIS!

Pierwsza książka

Wraz z dietą otrzymasz w prezencie elektroniczną książkę. W sklepie kosztuje ona 50 zł, ale wraz z dietą dam Ci ją za darmo. Obecnie jest ona bestsellerem w moim sklepie! Dowiesz się z niej jak za pomocą domowych metod możesz wspomóc swój organizm w walce z takimi przypadłościami jak: hashimoto, niedoczynność tarczycy, nadczynność tarczycy, zaparcia, grzybica w tym Candida, wzdęcia, biegunka, alergia, cukrzyca, ból stawów, żylaki, nadciśnienie, trądzik, depresja.

A ponadto znajdziesz również taki informacje jak:

  1. Regeneracja włosów, skóry i paznokci.
  2. Poznasz naturalne sposoby na trądzik.
  3. Dowiesz się, co jeść, aby poprawić koncentrację oraz zapamiętywanie.

Druga książka

Pomysły na pyszne, zdrowe słodycze

Masz dość swojej nudnej diety? Chcesz ją urozmaicić? Nie wiesz jak odzyskać zdrowie i zrzucić zbędne kilogramy? Brakuje Ci słodkości i pysznych deserów? Nie możesz wytrzymać kilku minut nie myśląc o jedzeniu? Standardowa dieta reedukacyjna odstrasza Cię monotonnością? Jeśli przynajmniej na jedno z pytań odpowiedziałeś twierdząco, mam dla Ciebie idealne rozwiązanie – to znakomity e-book mojego autorstwa, który zawiera kilkanaście pomysłów na przepyszne i zdrowe słodycze, które przygotujesz zaledwie w kilka chwil.

Trzecia książka

W sklepie kosztuje ona 24 zł, ale wraz z dietą dam Ci ją za darmo. Obecnie jest ona bestsellerem w moim sklepie! Dowiesz się z niej, co robić, aby zregenerować swoje jelita. W dzisiejszych czasach, aż 80% ludzi ma problemy z jelitami, które objawiają się nadwagą, wzdęciami, zaparciami, utratą energii, grzybicą, słabą odpornością, czy problemami z trawieniem.

Nie odkładaj decyzji o diecie na później. Znasz konsekwencje nadwagi?

Nadwaga powoduje problemy z sercem i układem krwionośnym

Według danych udostępnionych przez Polski Główny Urząd Statystycznych najczęstszą przyczyną śmierci Polek i Polaków w latach 1989-2014 są choroby układu krążenia, które stanowią aż 46% zgonów. Nadwaga stanowi jedną z głównych przyczyn tego typu schorzeń jakimi są choroby układu krążenia. Dlatego nie pozwól sobie wmówić, że walka ze zbędnymi kilogramami to wyłącznie objaw próżności. Prawda jest taka, że jest to objaw… troski o zdrowie i życie bliskich.

Zbyt duża ilość tkanki tłuszczowej ma negatywny wpływ na układ kostny

Nadwaga nie stanowi wyłącznie krytycznego zagrożenia dla zdrowia. Jest również przyczyną mniej groźnych, ale bardzo dokuczliwych schorzeń wywołuje m.in. problemy z układem kostnym. Oczywiście, jeżeli jesteś jeszcze młoda, to wydaje Ci się, że problemy z kręgosłupem Cię nie dotyczą, nie wiesz czym jest ból umęczonych kolan. Jednak nawet jeżeli teraz nie narzekasz na żadne problemy, to musisz wiedzieć, że każdy zbędny kilogram tłuszczu to obciążenie dla mięśni, stawów i kości, które sprawia, że krócej będziesz sprawna i pełna energii do życia.

Cukrzyca, zawał czy udar – powodem może być nadwaga

Czy wiesz, że duża ilość poważnych chorób jest spowodowana otyłością? Cukrzyca, udar, zawał – to tylko niektóre z długiej listy groźnych powikłań związanych z nadwagą. Dzięki mojej diecie pozbędziesz się zbędnych kilogramów w bezpieczny sposób i będziesz mogła cieszyć się dłużej doskonałym zdrowiem.

Poza odchudzaniem układam diety na poniższe choroby

Dlatego też moje diety nie tylko odchudzają, ale również pomagają złagodzić wiele dolegliwości takich jak:

  • hashimoto;
  • zaparcia;
  • wzdęcia;
  • nieżyt żołądka;
  • nadciśnienie tętnicze;
  • osteoporoza;
  • miażdżyca;
  • cukrzyca typu 2;
  • insulinooporność;
  • niedoczynność i nadczynność tarczycy.

Co jeszcze musisz wiedzieć o mojej diecie?

Korzystając z moich usług otrzymujesz gotowy plan żywienia, dostosowany do Twojego organizmu i trybu życia – zbilansowaną dietę i listę posiłków (wraz z przepisem wykonania), które bez problemu przygotujesz w domowym zaciszu.

Ponadto jadłospis składa się z produktów ogólnodostępnych, których cena jest niska (dzienne wydatki to około 15-25 zł). Dlatego też nie będziesz musiał wiele wydawać na produkty do swojej diety. Dzięki informacją, które podajesz mi w formularzu na końcu tej strony tworzę dla Ciebie indywidualną dietę uwzględniającą dolegliwości, alergie pokarmowe oraz tryb życia.

Moja dieta dla Ciebie to przede wszystkim:

  • dania, które przygotujesz w nie więcej niż 5 – 20 minut;
  • tanie i łatwo dostępne składniki/produkty;
  • plan żywieniowy, który stosuje się przez jeden miesiąc – składa się on z 28 lub 35 przepisów (w zależności od tego ile posiłków dziennie wybierzesz)+ zgodnie z PROMOCJĄ diety na każdy kolejny miesiąc GRATIS aż do osiągnięcia wymarzonej wagi;
  • szczegółowy opis wykonania każdego posiłku wraz ze składnikami odżywczymi;
  • możliwość wyboru diety na odchudzanie, utrzymanie wagi, przybranie na masie oraz dolegliwości, na które może pomóc dieta;
  • darmowe korekty, gdy dieta okaże się nieskuteczna;
  • stały kontakt ze mną.

Skorzystaj już teraz!

PROMOCJA! TERAZ TYLKO 65 ZŁ!
Zachęcam Cię do wypełniania formularza i skorzystania z mojej oferty już teraz. W nowej promocyjnej cenie 65 zł (przecena ze 120 zł) dostaniesz dietę na miesiąc + na kolejne miesiące dostaniesz diety gratis aż do osiągnięcia prawidłowej wagi. Dieta pozwoli Ci schudnąć do 1,5 kg tygodniowo, co w skali miesiąca daje około 5-6 kg. Wraz z dietą otrzymasz w prezencie moją książkę.
Po wypełnieniu poniższego formularza i opłaceniu zamówienia otrzymasz na maila profesjonalną dietę mojego autorstwa w ciągu maksymalnie 4 dni roboczych. 

Wypełnij poniższy formularz, aby zamówić dietę