Witamina B12 - co dzięki niej zyskasz i na co trzeba uważać?

Witamina B12 – jej spożywanie pozwala zyskać lepsze samopoczucie, a nawet zmniejszyć ryzyko zawału i udaru.

Zapewne mało kto z Was słyszał o witaminie B12. Jak się okazuje witamina ta, jest bardzo ważna do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu!

Witamina B12 produkowana jest z brudu, a dokładnie tworzą ją bakterie! Zobacz, jak bardzo ważna jest dla Twojego organizmu.

witamina b12

Duże ilości witaminy B12 znajdziesz w zwierzęcych nerkach.

Zapraszam do mojego internetowego sklepu, w którym znajdziesz tylko wysokiej jakości preparaty o potwierdzonej naukowo skuteczności. Kliknij tutaj, aby przejść do mojego sklepu.

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Każdemu z nas wydaje się, że życie w idealnej czystości może przynieść same korzyści, prawda jest jednak znacznie inna. Bardzo sterylne pomieszczenia wcale nie poprawią naszego zdrowia, nasz organizm będzie miał znacznie gorszą odporność i będzie szybko choroba w kontakcie nawet z niewielką ilością czynników chorobotwórczych. 

Jak rozpoznać niedobór witaminy B12?

Przede wszystkim witamina B12 bierze udział w biosyntezie komórek, które wchodzą w skład osłonek nerwowych. Dlatego też pierwsze objawy niedoboru związane są z ośrodkiem nerwowym. Do najczęstszych objawów możemy zaliczyć:

  • zmęczenie,
  • depresja,
  • rozdrażnienie,
  • drętwienie i mrowienie kończyn,
  • niepokój. 

Powinieneś przeczytać: Jak w domu wyleczyć stawy i żyć bez bólu? Kliknij, aby się dowiedzieć.

Jak witamina B12 wpływa na Twoje zdrowie?

W czasopiśmie “Gut” można znaleźć artykuł włoskich naukowców, którzy to w warunkach klinicznych potwierdzili, iż witamina B12 pomaga przy jednoczesnym stosowaniu leków na zapalenie wątroby typu C. Badanie wyglądało standardowo, czyli 94 osoby podzielono na dwie grupy. Pierwsza grupa była leczona standardowymi lekami, natomiast grupa numer dwa była dodatkowo wspierana witaminą B12 o dawce 5000 µg. Wynik tego badania był jednoznaczny. Pacjenci, którzy zażywali dodatkowo witaminę B12 mieli lepszą odporność wirusową aż o 34 procent! Jakby tego było mało, najlepsze rezultaty były widoczne u pacjentów, którzy mieli 1 genotyp wirusa, czyli ten najtrudniejszy w leczeniu. 

Inne badania naukowe wykazały wpływ witaminy B12 na poziom homocysteiny w organizmie, a dokładnie na obniżenie jej poziomu. Wysoki poziom homocysteiny jest jedną z przyczyn powstania miażdżycy (w jej wyniku może być udar lub zawał). Główny wpływ na jej poziom ma metionina, która przede wszystkim znajduje się w mięsie. Nie jest to jedyna zła wiadomość, ponieważ witamina B12 również znajduje się w mięsie. Dlatego też najlepiej przyjmować ją za pomocą suplementu. Oficjalny dokument z badań naukowych znajdziesz tutaj.

Pozostałe zalety witaminy B12:
  • Ta tajemnicza witamina bierze udział w procesie przetwarzania węglowodanów, białek i tłuszczów na energię. Dlatego też zmniejsza zmęczenie oraz osłabienie organizmu. Ponadto proces ten korzystnie wpływa na zapamiętywanie oraz usprawnia koncentrację.
  • Witamina B12 jest ważna w procesie wytwarzania krwinek w szpiku kostnym. Jej niedobór przyczynia się do powstania anemii.
  • Witamina B12 działa antydepresyjnie, a to dzięki temu, iż bierze ona udział w syntezie serotoniny, która jest neuroprzekaźnikiem. Jeśli poziom serotoniny jest niski, to również jest niski poziom witaminy B12, niskie poziomy powodują depresję, rozdrażnienie i zmęczenie. Dokumentację z badań znajdziesz tutaj.
  • Dodaje więcej energii. Warto połączyć tę witaminę z witaminą D, o której napisałem cały oddzielny artykuł, możesz przeczytać go pod tym linkiem: Kliknij, aby przeczytać.

Witaminę B12 możemy znaleźć w zwierzęcych nerkach, wątrobach oraz rybach. Wadą tej witaminy jest to, że w skrajnych przypadkach może powodować trądzik.

Kliknij poniżej w „Lubię to!”, a będziesz zawsze na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

Jak dostarczyć odpowiednią ilość tej witaminy do swojego organizmu?

Wybierając specyfik z witaminą B12 warto zwrócić uwagę na kilka bardzo ważnych szczegółów. Im starsza osoba tym przyswajalność tej witaminy maleje. Pierwszym ważnym elementem przy wyborze odpowiedniego specyfiku jest odpowiednia dawka. Musi ona być wysoka, ponieważ przyswajanie tej witaminy odbywa się w skomplikowanym i złożonym procesie. Minimum jedna dawka powinna wynosić 500 µg. Drugim ważnym elementem jest rodzaj, wybieramy tylko postać metylokobalaminy, ponieważ jest to aktywna forma, która nie musi być dodatkowo przetwarzana przez organizm, dzięki temu uzyskamy szybsze efekty terapii. Trzeba również pamiętać, aby przyjmować tę witaminę wraz z kwasem foliowym, który tak samo, jak witamina B12 przyczynia się do obniżenia poziomu homocysteiny. 

Ciekawą postacią tej witaminy są krople. Warto, aby zawierały one składniki, które dodatkowo zwiększają wchłanialność witaminy B12, a są to: imbir, amla, czy papryka. Aby dowiedzieć się więcej o tych kroplach kliknij tutaj.

Natomiast osoby, które chciałby mieć połączony preparat, czyli witaminę B12 wraz z kwasem foliowym w jednej kapsułce to polecam preparat, który znajdziesz w kliknij tutaj.

Powinieneś również przeczytać: Metoda na Twoje natychmiastowe odchudzanie bez wyrzeczeń. Jak to zrobić? Kliknij, aby się dowiedzieć.

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Kliknij poniżej w dolegliwość, którą posiadasz, aby dowiedzieć się, jak sobie z nią poradzić.


Źródło:

 

Może Ci się jeszcze spodobać...