Co stanie się, gdy zaczniesz regularnie pić sok pomidorowy?

Co stanie się, gdy zaczniesz regularnie pić sok pomidorowy?

Sok pomidorowy to jeden z najzdrowszych soków warzywnych. Wyróżnia się bardzo niską kalorycznością, a także wysoką zawartością składników odżywczych. Codzienne spożywanie świeżego soku pomidorowego uzupełnia dietę w witaminy i składniki mineralne oraz wspomaga zachowanie doskonałego samopoczucia i wyglądu.

Przeczytaj również: Jak schudnąć 10 kg w 30 dni? Najlepiej stosować tę metodę po Świętach! Kliknij, aby ją poznać.

Sok pomidorowy – pij go codziennie
Sok pomidorowy – pij go codziennie
Artur Topolski (Specjalista Żywienia): Czy wiesz, że coraz więcej osób ma problemy z jelitami? Wzdęcia, zaparcia, biegunki, otyłość, grzybica, czy słaba odporność to mogą być oznaki problemów z jelitami. kliknij tutaj, aby dowiedzieć się, jak sobie pomóc.

Sok pomidorowy – co w sobie kryje?

Sok pomidorowy pozyskiwany ze świeżych pomidorów dostarcza tych samych związków odżywczych co nieprzetworzone pomidory. Najwartościowszy sok uzyskamy dzięki wyciskarce do soków. Jej przewaga nad sokowirówką polega na uzyskaniu soku bogatszego w witaminy, składniki mineralne, błonnik oraz cenne enzymy. Nie należy oczywiście pogardzać świeżym sokiem pomidorowym z sokowirówki.

Sok pomidorowy to bardzo niskokaloryczny napój – 100 g tego soku dostarcza zaledwie 17 kalorii. Dzięki niskiej zawartości węglowodanów sok pomidorowy posiada niski indeks glikemiczny IG równy 35. Sok pomidorowy zawiera mnóstwo składników mineralnych, z których najliczniej występują:

  • potas
  • fosfor
  • cynk
  • miedź
  • magnez
  • żelazo
  • wapń

W soku pomidorowym  nie brakuje także witaminy C, A, E oraz witamin z grupy B. Ponadto sok  pomidorowy stanowi bogate źródło antyoksydantów: beta karotenu, luteiny czy likopenu.

Kto powinien sięgać po sok pomidorowy?

Sok pomidorowy to niskokaloryczny napój, który dzięki swojej gęstej konsystencji zapewnia uczucie sytości, nie dostarczając jednocześnie wielu kalorii. Wypicie szklanki soku pomidorowego stanowi zatem doskonałą przekąskę spożywaną dla zaspokojenia głodu, co doskonale sprawdzi się w przypadku diet odchudzających. Redukcji masy ciała sprzyja spora zawartość błonnika, niska zawartość węglowodanów oraz niski indeks glikemiczny, co umożliwia utrzymanie optymalnego poziomu glukozy we krwi.

Sok pomidorowy wspomaga pracę układu sercowo – naczyniowego. Dzięki wysokiej zawartości potasu reguluje pracę serca i normalizuje ciśnienie krwi. Z kolei antyoksydanty chronią śródbłonek naczyń krwionośnych przed rozwojem blaszki miażdżycowej. Ponadto zawarte w soku pomidorowym antyoksydanty wspomagają funkcjonowanie układu odpornościowego, nerwowego oraz ograniczają powstawanie zmian nowotworowych.

Luteina wspomaga funkcjonowanie narządu wzroku, zaś witaminy z grupy B zwiększają wytrzymałość organizmu na stres. Ponadto sok pomidorowy wpływa pozytywnie na wygląd skóry, włosów i paznokci. Dzięki tak wielu właściwościom prozdrowotnym, sok pomidorowy stanowi doskonałe uzupełnienie diety. Można go zatem spożywać bez obaw – jedynym przeciwwskazaniem jest uczulenie na pomidory, a także choroba refluksowa żołądka i zgaga.

Sok domowy czy ze sklepu?

Najzdrowszy jest sok pomidorowy przygotowany samodzielnie w domu. Wystarczą jedynie pomidory oraz przyprawy do smaku (bazylia, pieprz, chilli). Domowy sok uzyskamy dzięki sokowirówce, wyciskarce, a nawet blendera. Sok pomidorowy można otrzymać nawet wówczas, gdy nie posiadamy żadnego sprzętu – wystarczy jedynie sitko i gaza.

Jest to co prawda metoda dla wytrwałych, ale umożliwia uzyskanie wartościowego soku. Pomidory można także ugotować i dopiero wówczas przetrzeć przez sitko – otrzymamy w ten sposób zdrowy, domowy przecier pomidorowy.

Jeśli zdecydujemy się na zakup sklepu pomidorowego w sklepie – najlepszy będzie świeży sok o krótkim terminie trwałości. Unikać należy soku uzyskanego z zagęszczonego koncentratu, z dodatkiem soli, cukru, syntetycznych dodatków.