Masz niedoczynność tarczycy lub Hashimoto? Musisz stosować dietę, aby poprawić swoje zdrowie!

Masz niedoczynność tarczycy lub Hashimoto? Musisz stosować dietę, aby poprawić swoje zdrowie!
Oceń ten post

Dieta na tarczycę

Zaburzenia funkcjonowania tarczycy, przyjmujące postać niedoczynności lub nadczynności tego gruczołu, to coraz częściej diagnozowane schorzenia. Chora tarczyca nie boli, ale wpływa na funkcjonowanie całego organizmu – i trudno to przeoczyć. Niedoczynność tarczycy objawia się spowolnieniem tempa materii, przybraniem masy ciała, nadmierna senność i zmęczenie, stałe odczuwanie zimna, zaparcia, bóle stawów, obrzęk powiek i „nalana” twarz. Z kolei nadczynność tarczycy manifestuje się chudnięciem, kołataniem serca, bezsennością, drażliwością i nadmierną nerwowością, uczucie gorąca i nasilona potliwość, drżenie rąk i osłabienie siły mięśniowej oraz zaburzenia trawienia. W leczeniu zaburzeń tarczycy bardzo ważną rolę odgrywa dieta, gdyż tarczyca ma spory wpływ na metabolizm. Dostarczenie odpowiedniej ilości kalorii oraz składników odżywczych wpływać może na funkcjonowanie samego gruczołu i syntezę hormonów tarczycy, jak i na funkcjonowanie całego organizmu. Dieta na tarczycę to bardzo istotna rzecz, która poprawi Twoje zdrowie. 

Artur Topolski (Specjalista Żywienia): Potrzebujesz diety, która skutecznie Cię odchudzi? A może potrzebujesz diety, która pomoże lub całkowicie wykluczy takie dolegliwości jak: zaparcia, nadciśnienie, Hashimoto, niedoczynność tarczycy, miażdżyca, osteoporoza lub chcesz zregenerować swoje jelita? Napisz do mnie w celu konsultacji, a następnie ułożę dla Ciebie dietę bez drogich, wyszukanych produktów, a także bez skomplikowanych potraw. Koszt diety to 50 zł. Kliknij tutaj, aby zgłosić się do mnie po dietę.

Proszę o udostępnienie artykułu lub jego polubienie – każdemu może się przydać!

Dieta na tarczycę – niedoczynność

Niedoczynność tarczycy prowadzi do znacznego spowolnienia metabolizmu, ważne jest zatem przestrzeganie właściwej kaloryczności diety. Przyjmowanie zbyt dużych ilości kalorii spowoduje jeszcze większy przyrost masy ciała, zaś zbyt drastyczne odjęcie kalorii pogłębi jedynie spowolnienie metabolizmu. Jako że niedoczynność tarczycy najczęściej ma podłoże zapalne, konieczne jest wprowadzenie do diety elementów o działaniu przeciwzapalnym. W diecie osoby cierpiącej na niedoczynność tarczycy nie może zatem zabraknąć warzyw stanowiących bogate źródło antyutleniaczy czy kwasów omega 3. Te ostatnie – poza działaniem przeciwzapalnym – wykazują korzystny wpływ na przemianę tyroksyny w trójjodotyroninę oraz zwiększają wrażliwość tkanek na działanie hormonów tarczycy. Bardzo ważne jest dostarczenie odpowiednich ilości białka, stanowiącego substrat do syntezy hormonów tarczycy. Dobrze jest ponadto ograniczyć spożycie węglowodanów, a z racji częstego występowania zaparć – zwiększyć podaż błonnika.

Przeczytaj również: Chcesz mieć gładką, nawilżoną skórę oraz brak cellulitu? Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

W diecie osób z niedoczynnością tarczycy należy także zwrócić uwagę na dostateczną podaż jodu, żelaza, selenu oraz cynku, które niezbędne są do prawidłowej pracy tarczycy i syntezy hormonów. Uważać należy jednocześnie na niektóre produkty spożywcze zawierające goitrogeny – związki ograniczające wchłanianie jodu z przewodu pokarmowego. Z tego względu niewskazane jest spożycie niektórych warzyw. Taka dieta z jednej strony pozwoli złagodzić wiele uciążliwych objawów niedoczynności tarczycy, a z drugiej – reguluje pracę gruczołu i syntezę tyroksyny i trójjodotyroniny.

Przeczytaj również: Jak w naturalny sposób poradzić sobie z cukrzycą oraz miażdżycą? Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Dieta na tarczycę – nadczynność

Nadczynność tarczycy cechuje się znacznie przyspieszonym metabolizmem, zatem dieta przede wszystkim powinna zapobiegać nadmiernej utracie masy ciała i wyniszczeniu towarzyszącemu nadczynności tego gruczołu. Dieta w nadczynności tarczycy powinna być wysokokaloryczna, z uwzględnieniem dużej podaży węglowodanów, dostarczania wartościowych tłuszczów nienasyconych oraz pełnowartościowego białka. Bardzo ważne jest także dostarczenie ważnych dla funkcjonowania tarczycy mikroelementów: jodu, wapnia, witaminy D3, antyoksydantów. Dieta powinna być odżywcza i urozmaicona, gdyż częste w przebiegu nadczynności tarczycy biegunki mogą powodować ograniczone wchłanianie składników pokarmowych z przewodu pokarmowego oraz mogą prowadzić do niedoborów wielu makro – i mikroskładników.

Zarówno w przypadku niedoczynności, jak i nadczynności tarczycy istotne jest regularne spożywanie posiłków, najlepiej kilka razy dziennie. Lepsze są mniejsze porcje przyjmowane częściej niż 2 – 3 obfite posiłki w ciągu dnia. Ponadto dieta powinna być lekkostrawna i urozmaicona. Zasady takiej diety nie są skomplikowane, a przynoszą szereg korzyści zdrowotnych. Trudno wyobrazić sobie leczenie niedoczynności czy nadczynności tarczycy bez przestrzegania odpowiednich zaleceń żywieniowych. 

Artur Topolski (Specjalista Żywienia): Co zyskasz dzięki diecie mojego autorstwa? Nie tylko się odchudzisz, ale również pozbędziesz się w pełni lub zminimalizujesz objawy: zaparć, nadciśnienia, Hashimoto, niedoczynności tarczycy, miażdżycy, osteoporozy oraz zregenerujesz swoje jelita pozbywając się biegunek, czy wzdęć! Ponadto każda moja dieta ma odpowiednie dla Ciebie ilości witamin i minerałów, co nie tylko poprawia odporność i dodaje energii, ale również wpływa na pozytywne funkcjonowanie Twojego organizmu. Formularz do zamówienia diety znajdziesz na końcu tej strony.

Efekty i opinie moich pacjentek

1. Kasia M. (33 lata, Nowy Sącz)

“Moja przygoda z dietą od Artura Topolskiego zaczęła się od narodzin mojego pierwszego dziecka. Gdy skończyłam karmić postanowiłam wziąć się za siebie. Nie mogłam znieść swojego wyglądu w lustrze. Na podstawie krótkiej ankiety Artur stworzył dla mnie jadłospis, który składał się z 28 przepisów, stosowałam go przez miesiąc, a następnie zgłosiłam się zgodnie z zaleceniem po nowy. Drugi zestaw stosowałam dwa miesiące. Rezultat był wspaniały, udało mi się schudnąć aż 15 kilogramów. Do tego zaobserwowałam, że mam silniejsze włosy i paznokcie. Mam również więcej energii i wigoru. Przepisy były proste do wykonania, a przede wszystkim bardzo smaczne.”

2. Aga W. (35 lat, Warszawa)

“Chciałam podziękować Arturowi za świetną dietę, dzięki której uzyskałam to, co od lat mogłam sobie tylko wymarzyć. Miałam stały kontakt z Arturem, na bieżąco pisałam mu o swoich efektach. Pewnego razu spytał mnie, czy może udostępnić moją metamorfozę, oczywiście się zgodziłam, aby zmotywować innych do działania. Dieta to podstawa, a Artur Wam w tym pomoże!”

Pozostałe opinie moich klientek:

Jak tworzę dla Was diety?

Wszystkie uwagi, jakie od Was uzyskałem w czasie mojej pracy z pacjentkami, zebrałem w jedną całość i stworzyłem własną dietę, która wychodzi naprzeciw Waszym oczekiwaniom. Przede wszystkim wyeliminowałem wszystkie aspekty, które Wam się nie podobały. Moja dieta bazuje na wszystkich naukowo potwierdzonych metodach prawidłowego odżywiania osób zdrowych oraz chorych. Dlatego też moje diety nie tylko odchudzają, ale również pomagają na wiele dolegliwości takich jak: zaparcia, nieżyt żołądka, nadciśnienie tętnicze, osteoporoza, miażdżyca, niedoczynność tarczycy lub Hashimoto.

Ponadto jadłospis składa się z produktów ogólnodostępnych, których cena jest niska. Dlatego też nie będziecie musieli wiele wydawać na produkty do swojej diety. Dzięki informacją, które podajecie mi w formularzu na końcu tej strony tworzę dla Was indywidualną dietę uwzględniającą choroby, alergie pokarmowe oraz tryb życia. Taka dieta nie tylko stanie się skuteczna, ale również lubiana i smaczna.

Jakie dolegliwości możesz ograniczyć stosując plan żywienia mojego autorstwa?

  • Zaparcia;
  • Biegunka, wzdęcia – regeneracja jelit;
  • Nieżyt żołądka;
  • Nadciśnienie tętnicze;
  • Osteoporoza;
  • Miażdżyca;
  • Otyłość;
  • Niedoczynność lub Hashimoto.

Dlaczego nie warto tworzyć diety na własną rękę?

Diety, które tworzycie na własną rękę najczęściej nie uwzględniają wielu ważnych elementów prawidło zbilansowanej diety. W wyniku stosowania własnej diety mogą pojawić się problemy z metabolizmem, efekt jojo, niedobór witamin, minerałów oraz problemy ze zdrowiem.

Najważniejsze informacje o mojej diecie.

1. Osoby, które mają mało czasu na przygotowanie dietetycznych dań, mogą wybrać opcję szybkich posiłków, których wykonanie zajmuje około 40 minut.

2. Każdy posiłek zawiera szczegółową instrukcję przyrządzenia.

3. Możesz wybrać dietę na odchudzanie, utrzymanie wagi, przybranie na masie, a ponadto możesz wyeliminować dolegliwości związane z zaparciami, nieżytem żołądka, biegunką, wzdęciami, miażdżycą, Hashimoto, niedoczynnością tarczycy, nadciśnieniem tętniczym lub osteoporozą.

4. Po wypełnieniu ankiety jesteś w stałym kontakcie ze mną, czuwam nad Twoimi postępami.

5. Jeśli masz alergię, to ułożę dla Ciebie dietę tak, aby wykluczyć alergeny z pożywienia.

6. Dieta jest dostosowana do suplementów, które przyjmujesz.

7. Każda dieta jest indywidualnie zbilansowana w wartości odżywcze, witaminy i minerały, tak aby zawierała ona wszystkie składniki potrzebne Twojemu organizmowi.

8. Wszystkie rodzaje diet oparte są na potwierdzonych naukowo metodach.

9. Dzięki diecie powinieneś tracić około 0,5 – 1,5 kg tygodniowo (kwestia indywidualna). 

Promocja: Dieta na miesiąc to tylko 50 zł + otrzymasz darmowy poradnik o dolegliwości, którą zaznaczysz w formularzu!

Po wypełnieniu poniższego formularza i opłaceniu zamówienia do 2 dni roboczych otrzymasz dietę wykonaną przez Artura Topolskiego (Specjalista Żywienia) oraz darmowy poradnik.