Zobacz, co musisz jeść, aby poprawić swoje zdrowie oraz odchudzić się, gdy masz hashimoto! - Artur Topolski

Zobacz, co musisz jeść, aby poprawić swoje zdrowie oraz odchudzić się, gdy masz hashimoto!

Hashimoto to jedna z chorób, przy których musisz stosować odpowiednią dietę. Zarówno niedoczynność, jak i nadczynność tarczycy prowadzą do poważnych zaburzeń hormonalnych, prowadzących do zmian w metabolizmie. Dieta ma na celu nie tylko unormalizowanie przemian metabolicznych, co przejawia się znacznym spodkiem wagi, ale również złagodzenie przewlekłego stanu zapalnego, procesów autoimmunologicznych czy wspomaganie syntezy hormonów. Jakie jest aktualne spojrzenie na dietę w chorobie Hashimoto? Co jeść, aby odchudzanie było skuteczne? 

Dieta w chorobie Hashimoto – zalecenia żywieniowe na odchudzanie i poprawę zdrowia

Choroba Hashimoto to autoimmunologiczne zapalenie tarczycy, w przebiegu którego dochodzi do syntezy autoprzeciwciał niszczących tarczycę. Prowadzi to do ograniczenia syntezy hormonów tarczycy, a z tego wynika spowolnienie metabolizmu. Jednymi z pierwszych objawów choroby jest wzrost masy ciała, zaparcia, spowolnienie akcji serca czy zła tolerancja zimna.

Dieta dla osób chorych na Hashimoto powinna prowadzić do przyspieszenia metabolizmu, a także redukcji masy ciała. Można to osiągnąć dietą o optymalnie dopasowanej kaloryczności – w celu redukcji masy ciała potrzebne jest stworzenie deficytu kalorycznego, ale z drugiej strony nie może być on zbyt znaczny, gdyż wtedy jeszcze bardziej spowolni metabolizm. Bardzo ważne jest ponadto to, aby zadbać o potencjał przeciwzapalny diety, co zapewnić może wysoka podaż antyoksydantów, dostarczenie kwasów omega 3 oraz ograniczenie spożycia węglowodanów. Ważna jest także odpowiednia podaż białka, co ma zapewnić optymalne warunki do syntezy hormonów tarczycy. Najważniejsze mikroelementy, których nie powinno zabraknąć w diecie chorych na Hashimoto to: jod, selen, cynk, witamina D oraz witaminy z grupy B.

Dieta na hashimoto - jak wspomóc leczenie i odchudzanie?
Warzywa zielonolistne to idealna dieta na hashimoto.

Dieta na odchudzanie przy hashimoto – co mówią badania kliniczne?

Układam diety na hashimoto zgodnie z badaniem naukowym, które miało miejsce w 2016 roku we Włoszech. Badanie to zostało wykonane przez Uniwersytet Clermont oraz Foggia pod nadzorem Teresy Esposito, Jean Marc Lobaccaro, Maria Grazia Esposito, Vincenzo Monda, Antonietta Messina, Giuseppe Paolisso, Bruno Varriale, Marcellino Monda oraz Giovanni Messina. Badanie kliniczne obejmowało 180 pacjentów z chorobą hashimoto. Na początku badania zbadano u pacjentów poziom następujących markerów funkcjonowania tarczycy:

  • fT3;
  • fT4;
  • TSH;
  • przeciwciała przeciwko tyreoperoksydazie anty – TPO;
  • przeciwciała przeciwko tyreoglobulinie TgAb.

Zarówno w grupie stosującej dietę, jak i grupie kontrolnej wyjściowe wyniki badań nie różniły się znacząco. Badanie polegało na zastosowaniu diety o proporcjach makroskładników różniących się od tradycyjnego modelu żywienia. Proporcje te były następujące:

  • białko 50 – 60%;
  • tłuszcze 25 – 30%;
  • węglowodany 15%.

Pozostałe zalecenia żywieniowe to: spożywanie chudego mięsa, spożywanie dużych ilości warzyw, zwłaszcza zielonolistnych. Wykluczyć należało natomiast z diety następujące produkty:

  • rośliny strączkowe;
  • produkty mleczne;
  • niektóre produkty zbożowe;
  • goitrogeny, czyli warzywa wolotwórcze – jeden z najważniejszych etapów diety.

Dietę należy dobrać indywidualnie pod każdą osobę! Powinno się również uwzględnić współistniejące schorzenia, w tym potwierdzone nietolerancje i alergie pokarmowe. U większości osób, które chorują na Hashimoto, w większości badań występuje nietolerancja pokarmowa. Podczas niedoczynności tarczycy lub Hashimoto, najczęściej występującą nietolerancją jest białko pszenicy, a w tym gluten, białka mleka krowiego, drożdży i białko jaja kurzego. Skuteczna dieta na hashimoto musi uwzględniać wiek, wzrost, wagę, aktywność fizyczną pacjenta oraz inne dolegliwości pacjenta.

Dieta w chorobie hashimoto – co wykazało badanie naukowe? Wyniki

Oto efekty diety niskowęglowodanowej:

  • skuteczne odchudzanie – redukcja masy ciała;
  • znaczne obniżenie poziomu przeciwciał przeciwtarczycowych (o nawet ponad 50%).

Świadczy to o pozytywnym wpływie diety białkowej na metabolizm i utratę nadmiarowych kilogramów, a także wskazuje na potencjał przeciwzapalny diety. Zauważalna redukcja poziomu przeciwciał i redukcja masy ciała wynikać mogą przede wszystkim z modyfikowania ekspresji ChREBP, czyli czynnika transkrypcyjnego regulującego procesy lipolityczne, a także procesy zapalne. Aktywność tego czynnika transkrypcyjnego pobudzana jest przez glukozę, zaś dieta niskowęglowodanowa, a także bogatotłuszczowa ogranicza jego ekspresję. Dieta o niskiej zawartości węglowodanów wydaje się być zatem idealnym wyborem dla chorych na Hashimoto, gdyż ogranicza stan zapalny i może poprawiać funkcjonowanie tarczycy. Oryginalną dokumentację z tego badania w języku angielskim znajdziesz w kliknij tutaj

Dieta w chorobie Hashimoto – odchudzanie i poprawa zdrowia

Zapalenie tarczycy Hashimoto to choroba będąca efektem przewlekłego stanu zapalnego. Konieczne jest zatem zastosowanie takiej diety, która złagodzi stan zapalny. Ponadto warto wspomóc tarczycę w syntetyzowaniu hormonów T3 i T4. Jaka jest zatem najlepsza dieta w chorobie Hashimoto? Warto spożywać węglowodany o niskim indeksie glikemicznym (IG), które nie spowodują zbyt wielkiego wzrostu poziomu glukozy we krwi. W przebiegu niedoczynności tarczycy charakterystyczna jest hiperglikemia, czyli zbyt wysoki poziom glukozy we krwi, a także insulinooporność. Dieta o mniejszej zawartości węglowodanów i produktach o niskim IG pozwala unormalizować gospodarkę węglowodanowo – insulinową i sprzyja redukcji masy ciała. W utrzymaniu prawidłowej wagi pomocny okaże się także umiarkowany deficyt kaloryczny. Umiarkowany – gdyż zbyt mała ilość kalorii jeszcze bardziej spowolni metabolizm, który przy niskim poziomie hormonów tarczycy już działa na zwolnionych obrotach.

Aby złagodzić przewlekły stan zapalny i nadreaktywność układu immunologicznego, warto wzbogacić dietę o tłuszcze, zwłaszcza omega 3. Warto zatem spożywać ryby – które są dodatkowo źródłami jodu, owoce morza, jajka, awokado czy orzechy. Godne uwagi są także średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe zawarte w oleju kokosowym. Tłuszcze pomagają ponadto zapanować nad wysoką glikemią i insulinoopornością, ponadto wbrew obiegowej opinii pomagają w redukcji masy ciała.
Nie bez znaczenia jest dostarczenie pełnowartościowego białka. Dostarczone wraz z dietą aminokwasy wykorzystane mogą być do syntezy hormonów tarczycy, ponadto niektóre aminokwasy (np. prolina i glicyna) wykazują działanie przeciwzapalne. Z kolei probiotyki dostarczą cennych bakterii odbudowujących florę bakteryjną jelit i hamujących procesy autoimmunologiczne. Ważna jest także odpowiednia podaż antyoksydantów, które skutecznie łagodzą stany zapalne. Ich najlepszymi źródłami w diecie są owoce i warzywa, ale uwaga – nie wszystkie warzywa są wskazane w diecie osób chorych na Hashimoto. 

Dieta jest konieczna u każdego, kto choruje na Hashimoto – stosowanie wyłącznie farmakoterapii bez zmiany nawyków żywieniowych nie przyniesie pożądanych efektów. Warto podkreślić, że choroba Hasimoto jest nieuleczalna, jednak stosowanie hormonów i właściwa dieta mogą złagodzić objawy choroby i ograniczyć jej nawroty. Dieta przede wszystkim pozwala na odchudzanie nawet w takim problemie jakim jest hashimoto!

Nie wiesz, jak ułożyć sobie dietę, która nie tylko odchudza, ale również może pomóc na hashimoto?

W swoich dietach staram się podążać za najnowszymi badaniami naukowymi, które zostały wykonane w celu sprawdzenia, które diety są skuteczne. Ponadto śledzę najnowsze trendy żywieniowe i wybieram te, które dają lepsze efekty w odchudzaniu. Jedno z nowszych badań naukowych o skuteczności diet zostało opracowane przez grupę 16 naukowców. W skład tej grupy można było odnaleźć między innymi: Frank M. Sacks, George A. Bray, Vincent J. Carey, czy C. Pallister. Badanie to zostało wykonane w 2009 roku przez Departament Żywienia Harvard School w Bostonie (USA). W badaniu tym wzięło udział 811 pacjentów z nadwagą. Każdy z nich otrzymał ułożoną pod siebie dietę, która była różna dla każdego z pacjentów, ponieważ była ona dobierana na podstawie wieku, wzrostu, wagi oraz aktywności fizycznej. Badanie udowodniło, że najlepsze efekty dają diety, które mają odpowiednią wartość energetyczną dla konkretnej osoby. Oryginalna dokumentacja z tego badania w języku angielskim znajduje się w kliknij tutaj.

W mojej praktyce Specjalisty Żywienia odpowiedni dobór kaloryczności, węglowodanów, białek, tłuszczy i pozostałych składników odżywczych pozwala na osiągnięcie spadku wagi nawet o 2 kg w 2 tygodnie, chociaż najczęściej jest to około 1-2 kg w 7 dni. W dalszej części znajdziesz metamorfozę mojej klientki, która schudła aż 13 kg bez ćwiczeń!

Diety Artura Topolskiego – Opinie zadowolonych Pacjentów

Metamorfoza Justyny bez ćwiczeń

dieta odchudzająca

Pacjentka jest chora na dwie choroby, które znacznie utrudniają proces odchudzania, a mianowicie cierpi na hashimoto oraz zespół policystycznych jajników. Jej metamorfozę przedstawiam poniżej wraz z wiadomością mailową. Za pomocą mojej diety udało nam się uzyskać zadowalający efekt dla pacjentki, czyli 13 kilogramów mniej w 3 miesiące.

Poniżej mail od klientki ze zdjęć.

dieta odchudzająca

Dieta odchudzająca – Zobacz na opinie moich klientek

Poniżej pokazuję zdjęcia wiadomości z mojego Facebooka, które otrzymałem od swoich klientów.

dieta artura topolskiego - opinie

Zamawiając moją dietę otrzymasz również TRZY elektroniczne książki GRATIS!

Pierwsza książka

Wraz z dietą otrzymasz w prezencie elektroniczną książkę. W sklepie kosztuje ona 50 zł, ale wraz z dietą dam Ci ją za darmo. Obecnie jest ona bestsellerem w moim sklepie! Dowiesz się z niej jak za pomocą domowych metod możesz wspomóc swój organizm w walce z takimi przypadłościami jak:

  • hashimoto;
  • niedoczynność tarczycy;
  • nadczynność tarczycy;
  • zaparcia;
  • grzybica w tym Candida;
  • wzdęcia;
  • biegunka;
  • alergia;
  • cukrzyca;
  • ból stawów;
  • żylaki;
  • nadciśnienie;
  • trądzik;
  • depresja.

A ponadto znajdziesz również taki informacje jak:

  1. Regeneracja włosów, skóry i paznokci.
  2. Poznasz naturalne sposoby na trądzik.
  3. Dowiesz się, co jeść, aby poprawić koncentrację oraz zapamiętywanie.

Druga książka

Pomysły na pyszne i zdrowe dania od dietetyka – dlaczego mój e-book jest właśnie dla Ciebie?

Masz dość swojej nudnej diety? Chcesz ją urozmaicić? Nie wiesz jak odzyskać zdrowie i zrzucić zbędne kilogramy? Brakuje Ci słodkości i pysznych deserów? Nie możesz wytrzymać kilku minut nie myśląc o jedzeniu? Standardowa dieta reedukacyjna odstrasza Cię monotonnością? Jeśli przynajmniej na jedno z pytań odpowiedziałeś twierdząco, mam dla Ciebie idealne rozwiązanie – to znakomity e-book mojego autorstwa, który zawiera kilkanaście pomysłów na przepyszne i zdrowe słodycze, które przygotujesz zaledwie w kilka chwil.

Od lat walczę z mitem, który mówi, że zdrowa dieta odchudzająca jest niesmaczna i nudna. Smak, zapach i wartości odżywcze to kwestia odpowiedniego przygotowania i doboru składników. Jeśli zamówisz mój poradnik w postaci e-booka, udowodnię Ci, że możesz poprawić zdrowe i wygląd bez wyrzeczeń i głodu, odżywiając się smacznie i nawet nie rezygnując ze słodkości.

Co znajdziesz w moim e-booku ze zdrowymi słodyczami?

Budyniowe naleśniki z ksylitolem, brownie na bazie kakao czy sernik czekoladowy wcale nie muszą być niezgodne z Twoją dietą odchudzającą. Te i inne przykłady zdrowych dań zaprezentuję Ci w moim e-booku i udowodnię, że moje zdrowe słodycze wcale nie muszą być niezgodne z Twoją dietą odchudzającą. 

Mój poradnik to najlepszy dowód na to, że podczas odchudzania nie musisz rezygnować z chwil przyjemności i pysznego jedzenia. Wszystko jest kwestią odpowiednich zamienników i przygotowania posiłków. Z mojego e-booka dowiesz się jak to zrobić. Prezentuję Ci kilkanaście pomysłów na zdrowe dania (śniadania, desery i inne słodkości), wraz ze sposobami ich przygotowania, potrzebnymi składnikami oraz wartościami odżywczymi, a także zdjęciami. Zapomnij o nudnej diecie! Urozmaić ją zdrowymi słodyczami, po których na pewno nie przytyjesz!

Pomysły na pyszne i zdrowe dania od profesjonalnego dietetyka

Jestem Artur Topolski i od lat zajmuję się doradztwem w zakresie diet i zdrowego żywienia. Pomogłem już tysiącom zadowolonych Pacjentów, którzy korzystają z moich porad i gotowych diet. Dziś prezentuję Ci moje pomysły ciekawych, smacznych, zdrowych słodyczy, po których nie przytyjesz. To świetne zamienniki dla monotonnych dań, których pełno w standardowych dietach na odchudzanie. Czas pokazać, że można odchudzać się bez wyrzeczeń i ze słodkim smakiem. 

Trzecia książka

Wraz z dietą otrzymasz w prezencie książkę oraz poradnik o swojej dolegliwości (dolegliwości są do wyboru w formularzu do diety, pod koniec tej strony). W sklepie kosztuje ona 24 zł, ale wraz z dietą dam Ci ją za darmo. Obecnie jest ona bestsellerem w moim sklepie! Dowiesz się z niej, co robić, aby zregenerować swoje jelita, a także poznasz metody na odchudzanie. W dzisiejszych czasach, aż 80% ludzi ma problemy z jelitami, które objawiają się nadwagą, wzdęciami, zaparciami, utratą energii, grzybicą, słabą odpornością, czy problemami z trawieniem. W książce znajdziesz wszystkie domowe metody, za pomocą których zregenerujesz swoje jelita. Natomiast poradnik jest o Twojej dolegliwości, która wybierzesz w formularzu zgłoszeniowym do diety, czyli hashimoto, niedoczynność tarczycy, zaparcia, biegunka, miażdżyca, czy cholesterol.

Dieta odchudzająca, która naprawdę działa. Jak szybko schudnąć?

Wszystkie uwagi, jakie od Was uzyskałem w czasie mojej pracy z pacjentkami, zebrałem w jedną całość i stworzyłem własną dietę, która wychodzi naprzeciw Waszym oczekiwaniom. Przede wszystkim wyeliminowałem aspekty, które Wam się nie podobały. Podążam za najnowszymi trendami oraz badaniami naukowymi z dziedziny dietetyki. Dlatego też moje diety nie tylko odchudzają, ale również pomagają złagodzić wiele dolegliwości takich jak:

  • hashimoto;
  • zaparcia;
  • nieżyt żołądka;
  • nadciśnienie tętnicze;
  • osteoporoza;
  • miażdżyca;
  • cukrzyca typu 2;
  • insulinooporność;
  • niedoczynność tarczycy.

Ponadto jadłospis składa się z produktów ogólnodostępnych, których cena jest niska. Dlatego też nie będziecie musieli wiele wydawać na produkty do swojej diety. Dzięki informacją, które podajecie mi w formularzu na końcu tej strony tworzę dla Was indywidualną dietę uwzględniającą dolegliwości, alergie pokarmowe oraz tryb życia.

Kim jestem?

Nazywam się Artur Topolski. Z wykształcenia jestem dyplomowanym Specjalistą Żywienia. Od wielu lat interesuje się zdrowiem, ochroną zdrowia oraz odchudzaniem. Moje pasje zbiegają się z życiem zawodowym, co sprawia mi ogromną przyjemność z pracy.

Co zyskujesz dzięki mojej diecie? Jak szybko schudnąć na mojej diecie?

Korzystając z moich usług otrzymujesz gotowy plan żywienia, dostosowany do Twojego organizmu i trybu życia – zbilansowaną dietę i listę posiłków (wraz z przepisem wykonania), które bez problemu przygotujesz w domowym zaciszu. Moja dieta dla Ciebie to przede wszystkim:

  • dania, które przygotujesz w nie więcej niż 5 – 20 minut;
  • tanie i łatwo dostępne składniki/produkty;
  • plan żywieniowy, który stosuje się przez jeden miesiąc – składa się on z 28 lub 35 przepisów (w zależności od tego ile posiłków dziennie wybierzesz);
  • szczegółowy opis wykonania każdego posiłku wraz ze składnikami odżywczymi;
  • możliwość wyboru diety na odchudzanie, utrzymanie wagi, przybranie na masie oraz dolegliwości, na które może pomóc dieta;
  • stały kontakt ze mną.

Skorzystaj już teraz!

PROMOCJA! JUŻ TERAZ TYLKO 80 ZŁ! Zachęcam Cię do wypełniania formularza i skorzystania z mojej oferty już teraz. W nowej promocyjnej cenie 80 zł (przecena ze 100 zł) dostaniesz dietę, którą stosuje się jeden miesiąc. Pozwoli Ci ona schudnąć do 1,5 kg tygodniowo. Wraz z dietą otrzymasz w prezencie moją 3 książki elektroniczne! Po wypełnieniu poniższego formularza i opłaceniu zamówienia otrzymasz na maila profesjonalną dietę mojego autorstwa w ciągu maksymalnie 4 dni roboczych.