Żeń-szeń syberyjski - korzeń, który doda Ci energii, poprawi nastrój, wzmocni odporność oraz usprawni mózg.

Żeń-szeń syberyjski – korzeń, który doda Ci energii, poprawi nastrój, wzmocni odporność oraz usprawni mózg.

Żeń-szeń syberyjski to jedna z najzdrowszych roślin, która wchodzi w skład popularnych metod poprawiających zdrowie oraz samopoczucie.

Żeń-szeń syberyjski to korzeń o licznych właściwościach, które potwierdzone są badaniami klinicznymi.

żeń-szeń syberyjskiProszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Co znajdziemy w korzeniu żeń-szenia syberyjskiego?

Przede wszystkim bogaty jest w 7 rodzajów eleuterozydów (A, B, B1, C, D, E, F – związki te należą do glukozydów, glukopiranozydów i galatkozydów), które działają pobudzająco, wzmacniająco, a także redukują natężenie stresu oraz wzmacniają odporność. Osoby, które regularnie stosują żeń-szeń, odczuwają więcej energii, dlatego też sprawdza się on w stanach przemęczenia, osłabienia, czy w procesie rekonwalescencji.

Żeń-szeń syberyjski – badania naukowe.

Pierwsze badania naukowe zostały wykonane metodami In-vitro oraz In-vivo. Badania te udowodniły, iż żeń-szeń syberyjski zwiększa aktywność fagocytozy oraz pobudza komórki układu odpornościowego, czyli limfocyty T oraz limfocyty B, które są odpowiedzialne za odporność organizmu. Badania te potwierdziły również zwiększoną produkcję cytokin. Citokiny to białka, które odpowiadają za pobudzanie komórek biorących udział w odpowiedzi odpornościowej.

Pierwsze badania przedstawione powyżej wykazały wysoką skuteczność działania, dlatego też naukowcy na nich nie poprzestali. Szybko powstały kolejne badania, tym razem kliniczne na pacjentach.

Badanie kliniczne wykonane przez Uniwersytet Boloński.

Jedno z klinicznych badań zostało przeprowadzone przez Uniwersytet Boloński we Włoszech. Za przebieg badań odpowiadali: Cicero AF, Derosa G, Brillante R, Bernardi R, Nascetti S, Gaddi A. W badaniu wzięło udział 20 pacjentów w podeszłym wieku (powyżej 65 lat), którzy cierpieli na wzmożone uczucie zmęczenia. Każdego dnia podawano im 300 mg suchego ekstraktu z żeń-szenia syberyjskiego przez 8 tygodni. Efekty terapii były kontrolowane za pomocą kwestionariuszy. Już po 4 tygodniach stosowani zaobserwowano lepsze funkcjonowanie pacjentów wśród społeczeństwa, a także mniejsze uczucie zmęczenia oraz lepszy stan psychiczny. Oryginalną dokumentację z tego badania znajdziesz na kliknij tutaj.

Kliknij poniżej w „Lubię to!”, a będziesz zawsze na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

Badanie kliniczne przeprowadzone przez Uniwersytet Lowa (Akademia Medyczna).

Uniwersytet Lowa to Akademia Medyczna, która przeprowadziła szczegółowe badania kliniczne mające na celu wykazanie wpływu żeń-szenia syberyjskiego na organizm człowieka. Za przebieg badań odpowiadało aż 11 naukowców (Hartz AJ, Bentler S, Noyes R, Hoehns J, Logemann C, Sinft S, Butani Y, Wang W, Brake K, Ernst M, Kautzman H). W badaniu tym wzięło udział 96 pacjentów, którzy skarżyli się na obecność chronicznego zmęczenia. Znaczące efekty zauważono po 2 miesiącach stosowania. Wtedy też ponad 50% pacjentów odczuło poprawę swojego stanu psychicznego.

Jak oceniają go konsumenci?

Kilka zdań tytułem wstępu. To jest mój pierwszy artykuł napisany w nowej formie. Tak jak wcześniej wspomniałem, od teraz będę pisał artykuły dopiero po zasięgnięciu Waszej opinii o danym produkcie. Jak to będzie dokładnie wyglądać? Na początku na moim Facebookowym profilu zadaję Wam pytanie o skuteczności danego produktu, a następnie piszę na jego temat artykuł wraz ze zrzutami ekranu Waszych opinii.

W przypadku żeń-szenia syberyjskiego wszystkie osoby zadeklarowały korzystne działanie głównie w sferze poprawy pamięci, wzrostu energii oraz zmniejszenia natężenia stresu. Bardzo cieszy mnie fakt, iż żadna osoba nie oddała negatywnego komentarzu, co świadczy o skuteczności tego preparatu. Poniżej zamieszczam kilka Waszych opinii.

żeń-szeń syberyjski

Który ekstrakt z żeń-szenia syberyjskiego ma odpowiednią dawkę oraz na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Przede wszystkim sprawdzamy skład, czy nie zawiera szkodliwych substancji pomocniczych, które mogę powodować negatywne skutki dla zdrowia. Czyli sprawdzamy obecność barwników, słodzików, które w nadmiarze mogą okazać się niezdrowe (np. aspartam i barwniki zaczynające się na CI). Kolejnym bardzo ważnym wyznacznikiem jakości jest skala, w której został wykonany ekstrakt z żeń-szenia syberyjskiego. Najlepsze preparaty mają skalę zaczynającą się od 15:1 do nawet 20:1, to oznacza, że 200 mg ekstraktu (w przypadku skali 20:1) to równowartość 4000 mg sproszkowanego korzenia żeń-szenia syberyjskiego. Taka dawka żeń-szenia syberyjskiego wspomaga utrzymanie prawidłowego stężenia glukozy oraz ciśnienia krwi. Ponadto wzmacnia odporność, dodaje sił, przyspiesza proces rekonwalescencji i usprawnia funkcje poznawcze.  Aby dowiedzieć się więcej o sprawdzonym przeze mnie żeń-szeniu syberyjskim kliknij tutaj.

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

 

Źródło:

Może Ci się jeszcze spodobać...