Zapamiętywanie - jak domowymi metodami poprawić pracę mózgu?

Jak domowymi metodami poprawić zapamiętywanie?

Wiesz, że będąc po 30 roku życia uszkadza się mózg? Tracimy wtedy dziennie około 1000 neuronów, możesz temu zapobiec!!

Za pomocą odpowiednich produktów możesz poprawić swoje zapamiętywanie oraz koncentrację. Poniżej znajdziesz 3 metody. 

zapamiętywanie

Artur Topolski (Specjalista Żywienia): Potrzebujesz diety, która skutecznie Cię odchudzi? A może potrzebujesz diety, która pomoże lub całkowicie wykluczy takie dolegliwości jak: zaparcia, nadciśnienie, Hashimoto, niedoczynność tarczycy, miażdżyca, czy osteoporoza? Napisz do mnie w celu darmowej konsultacji przed ułożeniem diety, aby to zrobić kliknij tutaj.

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Większość młodych osób myśli, że ten temat ich nie dotyczy. Prawda jest znacznie inna, ponieważ już od 30 roku życia nasz mózg pomału zaczyna tracić sprawność (uszkadzają się neurony). Organ ten do prawidłowej pracy potrzebuje odpowiedniego zapotrzebowania na energię, która wynosi aż 20 procent dziennie wyprodukowanej energii przez nasz organizm! Według badań naukowych stres jest główną przyczyną problemów nie tylko z koncentracją, ale również z zapamiętywaniem. Podczas stresu uwalniają się hormony, które zwiększają czujność naszych zmysłów. Jeśli czynnik powodujący stres utrzymuje się dłużej, to niestety nasz organizm nie jest w stanie utrzymać tego stanu, wtedy też nasz mózg zaczyna się szybciej starzeć, dochodzi do uszkodzenia neuronów mózgu, a tym samym pogarsza się zapamiętywanie. 

Warto również przeczytać: Ukrywana metoda na młodą skórę i zdrowe stawy. Kliknij, aby przeczytać.

Jak poprawić zapamiętywanie?

1. Kwasy tłuszczowe.

W celu sprawdzenia wpływu kwasów EPA i DHA na pracę mózgu Uniwersytet Kalifornijski pod przywództwem dr. Zaldy S. Tan wykonał badania kliniczne na pacjentach. W grupie znalazło się 1500 pacjentów bez demencji o średnim wieku 67 lat. Grupę tą podzielono na dwie podgrupy, pierwsza nie stosowała kwasów tłuszczowych EPA i DHA, natomiast drugiej podgrupie podawano te kwasy. Każdy z pacjentów był badany za pomocą rezonansu magnetycznego, który pokazywał dokładny rozmiar mózgu oraz jakość przepływu przez niego krwi. Ponadto wykonywano test zapamiętywania wzrokowego.

Powinieneś przeczytać: Jak w domu wyleczyć stawy i żyć bez bólu? Kliknij, aby się dowiedzieć.

Wyniki badań okazały się zaskakujące, wśród osób niespożywających kwasów tłuszczowych typu EPA i DHA zaobserwowano mniejszą objętość mózgu, a także znacznie gorsze wyniki w zapamiętywaniu, mieli gorsze funkcje poznawcze i nie byli w stanie wykonać kilku zadań jednocześnie. Badanie to ukazało, jak ważny wpływ mają naturalne kwasy tłuszczowe na funkcjonowanie mózgu. Podczas badań wykazano, że optymalną dawką są 2 g dziennie EPA + DHA omega-3. Kwasy tłuszczowe tego typu możemy znaleźć w największych ilościach w łososiu, śledziach, makrelach, tuńczyku, czy halibucie. Niestety kwas omega-3 ma to do siebie, że ulega zniszczeniu w wysokiej temperaturze, świetle i tlenie. Dlatego też warto wybrać odpowiedni preparat o wysokim stężeniu naturalnych kwasów tłuszczowych. Te kwasy tłuszczowe znajdziesz w najniższej cenie w kliknij tutaj.

Kliknij poniżej w „Lubię to!”, a będziesz zawsze na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

2. Witamina B12.

Bardzo ciekawie przedstawia się również badanie nad wpływem witaminy B12 na pracę mózgu. Już od wielu lat wiadomo, że osoby, które mają niedobór tej witaminy, są narażone na znaczną utratę komórek mózgowych, co objawia się gorszym zapamiętywaniem oraz utratą koncentracji. Nieco więcej możemy dowiedzieć się z badania przeprowadzonego na pacjentach. Tym razem w tym badaniu wzięło udział 121 osób powyżej 65 roku życia. Każdą z tych osób przebadano pod względem stężenia witaminy B12 we krwi, a także badano pamięć, percepcję, a także selekcjonowanie informacji. Wynik był jednoznaczny. Osoby, które miały niedobór witaminy B12 osiągały w każdym teście znacznie gorsze wyniki. Witaminę B12 możemy znaleźć w nerkach wieprzowych, wołowych lub cielęcych. Możesz również dostarczać witaminy B12 za pomocą odpowiedniego preparatu o specjalistycznej dawce. Tę witaminę B12 znajdziesz w niskiej cenie w kliknij tutaj.

Powinnaś również przeczytać: Jak zyskać silne włosy, brak cellulitu i młodszą skórę? Kliknij, aby sprawdzić i działaj szybko!

3. Kurkuma.

Kolejne badania zostały wykonane w Swinburne University of Technology w Melbourne. Aby eksperyment był wiarygodny, zostały użyte liczne testy oceniające wydajność zapamiętywania. Przede wszystkim sprawdzano markery krwi, zmiany nastrojów i zdolności poznawcze. Co ciekawe już po jednej godzinie od stosowania suplementacji na bazie kurkuminy u pacjentów zaobserwowano poprawę koncentracji i pamięci. Jednak dopiero po czterech tygodniach regularnego stosowania, można było zauważyć znacznie lepszą wydajność zapamiętywania. W badaniu tym pacjenci dostawali codziennie ekstrakt z kurkumy w ilości 100 mg. Pełnię działania można było zaobserwować po dwunastu tygodniach stosowania. Całe leczenie przebiegło bez skutków ubocznych. 

Oficjalne wyniki badań możecie zobaczyć w zbiorze biblioteki medycznej. W jednym z badań było napisane, iż pacjenci przyjmowali 100 mg ekstraktu kurkumy dziennie. Jak się okazuje z innych źródeł maksymalna dawka kurkumy dla człowieka to nawet 800 mg dziennie! Dlatego też poszukałem preparatu, który będzie zawierał większe ilości. Bardzo ciekawym preparatem jest kurkuma puritans pride. Preparat jest w pełni naturalny i składa się tylko z dwóch składników. Znajdziesz go w niskiej cenie w kliknij tutaj.

Warto przeczytać: 86% skuteczności – wzmacnia odporność, likwiduje grzybicę, leczy biegunkę i alergię. Jak to wykonać? Kliknij, aby dowiedzieć się więcej.

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Kliknij poniżej w dolegliwość, którą posiadasz, aby dowiedzieć się, jak sobie z nią poradzić.


Źródło:

Może Ci się jeszcze spodobać...