Witaminy - od nich zaczynają się Twoje problemy ze zdrowiem!

Dlaczego warto dbać o odpowiednie ilości dostarczanych witamin do organizmu?

Niedobór witamin może powodować problemy ze zdrowiem. Naucz się je rozpoznawać!

Witaminy – jak rozpoznać ich niedobór? Z pozoru takie pytanie wydaje się dość trudne, dlatego też, aby ułatwić Ci prawidłowe rozpoznanie, przygotowałem dla Ciebie odpowiedni test. Za jego pomocą dowiesz się, na które witaminy powinieneś zwrócić szczególną uwagę. Pamiętaj, objawy niedoboru pewnej witaminy mogą być objawem czegoś innego! 

witaminy

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Dlaczego witaminy są tak ważne?

Pamiętaj, aby powyżej 30 roku życia uzupełniać niezbędne witaminy! To właśnie one regulują praktycznie wszystkie procesy życiowe, które występują w Twoim organizmie. Ich niedobór objawia się nie tylko obniżoną odpornością, ale również słabymi kośćmi, łamliwymi włosami i paznokciami, a nawet słabą kondycją fizyczna. Niestety witaminy muszą być dostarczane z zewnątrz, ponieważ organizm ludzki nie potrafi samodzielnie ich wytworzyć. 

Kliknij poniżej w „Lubię to!”, a będziesz zawsze na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

Jak rozpoznać niedobór witamin?

Każda z witamin odpowiada za inny ośrodek w Twoim organizmie, dlatego też, jeśli masz jej niedobór, to powstają charakterystyczne objawy.

1. Witamina A.

Witamina ta odpowiada za prawidłowe widzenie przy słabym oświetleniu. Dodatkowo chroni śluzówkę nosa i gardła, ponadto przyspiesza gojenie się ran. Niedobór tej witaminy można rozpoznać po nawracającym zapaleniu spojówek, trądziku oraz gorszym widzeniu w nocy. Największe ilości witaminy A znajdziesz w kurzych jajach, wątrobach wołowych i marchewce. Przy wyborze odpowiedniego suplementu z witaminą A warto zwrócić uwagę, czy nie zawiera ona substancji pomocniczych alergizujących. W mojej opinii najlepszą witaminą A znajdziesz w niskiej cenie w kliknij tutaj.

2. Witamina C.

Niewątpliwie najpopularniejsza witamina, która jest najczęściej reklamowana w telewizji. Odpowiada ona za produkcję kolagenu oraz wzmocnienie odporności. Jej niedobory rozpoznasz po pękających naczynkach, słabej odporności, a także lecącej krwi z nosa. Duże ilości witamina C znajdziesz w dzikiej róży, czarnej porzeczce, natce pietruszki i czerwonej papryce. Natomiast jeśli poszukujesz suplementu, to warto zwrócić uwagę na jego skład, najlepiej wybrać ten o naturalnym składzie. Najlepszą witaminą C znajdziesz w kliknij tutaj.

3. Witamina E.

Witamina ta odpowiada za ochronę tkanek i komórek przed niekorzystnym działaniem wolnych rodników, dzięki temu zapobiega zbyt szybkiemu starzeniu się oraz prawidłowo nawilża skórę. Ponadto chroni przed chorobami serca oraz miażdżycą. Niedobory tej witamina rozpoznasz po bólach mięśniowych, rozdrażnieniu oraz po zaniżonej ilości hemoglobiny w badaniu morfologicznym krwi. Największe dawki witaminy E znajdziesz w migdałach, orzechach włoskich i ziemnych oraz jajach. Przy wyborze odpowiedniego suplementu zwróć uwagę na postać, warto wybrać płynną witaminę E, taką znajdziesz w kliknij tutaj.

4. Witamina B6.

Odpowiada za prawidłową budowę mięśni oraz wspiera działanie układu nerwowego, ponadto bierze udział w produkcji czerwonych krwinek. Jej niedobory rozpoznasz po drętwieniu kończyn, skurczach mięśni oraz częstym rozdrażnieniu. Największe ilości witaminy B6 znajdziesz w wątróbkach, orzechach włoskich, rybach i bananach. Natomiast przy wyborze suplementu warto zwrócić uwagę na skład, naturalną witaminę B6 znajdziesz w kliknij tutaj.

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

 
Źródło:

Może Ci się jeszcze spodobać...