Siemię lniane, dlaczego jest ono tak ważne dla naszego zdrowia?

Wiesz, że codziennie jedząc siemię zniszczysz grzyby, wrzody i zatrzymasz pracę bakterii wewnętrznych.

Przeważnie w sprzedaży znajduje się tradycyjne brązowe siemię lniane, pamiętajcie, że najzdrowsze jest złote!

siemię lniane

Dzisiejszym tematem jest siemię lniane. Warto poznać jego właściwości, gdyż należy do produktów sklasyfikowanych jako super food. To znaczy, że posiada ono wszystkie niezbędne składniki, które potrzebne są nam do życia. Nie jest to jedyny plus tego produktu, kolejną zaletą jest jego cena, która oscylowała w okolicach 4 PLN! Za tak małe pieniądze możemy zadbać o swoje zdrowie i to w znaczącym stopniu.

Co zawierają ziarna siemienia lnianego?

Warto powiedzieć, iż siemię lniane to nasiona lnu, które stosowane są jako środek leczniczy. Te malutkie ziarenka po zalaniu wodą pęcznieją oraz wydzielają śluz. Aż trudno uwierzyć ile zdrowych składników może znajdować się w tak małych nasionach. Można w nich znaleźć:

  • błonnik – pomaga w usunięciu toksyn z organizmu, a także poprawia pracę jelit i przewodu pokarmowego,
  • duże ilości witamin z grupy B są niezbędne w procesie tworzenia szpiku kostnego, a także uczestniczą w przemianie węglowodanów, tłuszczów oraz białek, ponadto biorą udział w procesie wytwarzania czerwonych krwinek,
  • białko,
  • witamina E – bierze udział w dostarczeniu niezbędnych składników do komórek, a także pomaga w leczeniu chorób serca, miażdżycy. Witamina ta jest zaliczana do silnych antyoksydantów,
  • potas,
  • wielonienasycone kwasy tłuszczowe – są one bardzo ważne w życiu człowieka. Regulują przemianę materii, przyczyniają się do prawidłowej budowy mózgu, a także poprawiają funkcjonowanie hormonów,
  • kwasy omega-3,
  • lignany, czyli fitoestrogeny,
  • niacyny,
  • kwas foliowy.

Nie są to jednak wszystkie zdrowe składniki, które wchodzą w skład nasion siemienia lnianego. Ponadto można w nich znaleźć duże ilości cynku, wapnia, żelaza oraz magnezu. Jak widzimy, skład tej rośliny ułatwia przyswajanie żelaza, ponieważ posiada cynk, który odpowiada za szybsze wchłanianie. Można w nich również znaleźć substancje śluzowe oraz balastowe. Siemię lniane należy do diety antynowotworowej, a także hamuje rozwój raka piersi!

Ziarenka te potrafią działać przeciwzapalnie, poprawiają nastrój oraz utrudniają wchłanianie glukozy przez przewód pokarmowy.

Przy jakich dolegliwościach pomaga siemię lniane?

Siemię warto stosować profilaktycznie, dzięki temu nasz organizm będzie dłużej w dobrej kondycji. Trzeba również napisać, w jakich dolegliwościach siemię lniane może nam pomóc, a jest ich naprawdę bardzo dużo, jak na prawdziwy super food przystało. Potrafi poradzić sobie ze wrzodami, zaparciami, biegunką, nadkwasotą, wzdęciami, łagodzi objawy menopauzy. Ponadto potrafi poprawić pracę jelit, niszczy grzyby, poprawia pamięć oraz koncentrację. Produkt ten jest również polecany osobom, które chcą zrzucić zbędne kilogramy, ponieważ po zjedzeniu siemienia lnianego mamy uczycie sytości i nie chcemy więcej jeść. Nawilża chore gardło oraz śluzówki, dzięki temu szybciej się one zregenerują. Nasiona szczególnie poleca się osobom, które rzadko spożywają ryby!

Jakie siemię lniane wybrać?

siemię lniane

Na samym początku musimy wybrać postać tego produktu, gdyż można go spotkać w dwóch formach. Pierwsza to ziarna, a druga to zmielone ziarna, która jest lepsza? Związku znajdujące się w ziarenkach siemienia lnianego bardzo szybko się utleniają. Dlatego też w procesie mielenia w fabryce, produkt ten traci duże ilości cennych właściwości. Wyciągając z tego wnioski, najlepszą postacią są całe ziarna! Produkt ten nie potrzebuje specjalnych warunków do przechowywania. Odpowiadania temperatura to ta pokojowa, którą mamy w domu. Ziarenka dobrze jest przesypać do szczelnego zamykanego pojemnika.

Kolejny problem, jaki napotkamy to rodzaj siemienia lnianego. Jest ich w sklepach naprawdę dużo, jednak nie wszystkie mają takie same właściwości zdrowotne. Niewątpliwie najlepszą odmianą jest złociste siemię lniane, ponieważ jest ono dużo bardziej bogate w zdrowe substancje niż tradycyjne brązowe siemię. Dodatkowo ma łagodniejszy smak, co ułatwiaj jego spożywanie. Wadą jego jest trudna dostępność, przeważnie na sklepowych półkach można spotkać tradycyjne brązowe siemię lniane. Zalecana dawka dziennego spożycia to około 2-3 łyżki. Jednakże jest to zależne od osoby, która je spożywa. Można jeść go mniej lub więcej.

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz zawsze na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

Bardzo dobry produkt posiada firma Olvity. W skład wchodzi złociste siemię lniane o zawartości 100 procent. Produkt ten jest sprawdzony przeze mnie, sam używam właśnie od tej firmy i bardzo sobie chwalę. Posiada on również bardzo wysokie opinie wśród konsumentów. Jest bardzo tani, można kupić opakowanie 250 g za około 4 PLN. Takie złociste siemię lniane znajdziesz u mnie w sklepie, aby do niego przejść kliknij tutaj.

 

Źródło:

Może Ci się jeszcze spodobać...

  • Mój 4 letni syn narzekał na bóle brzucha i zaparcia. Po 4 dniach stosowania kleiku z siemienia jak ręką odjął. Bóle zniknęły a zaczął regularnie się wypróżniać. Sama nie mogłam w to uwierzyć, jak dla mnie jest rewelacyjne.

  • Michal

    Ale jak je spożywać? Gryźć ziarenka? Czy zmielić wcześniej? Namaczać? Czy na sucho dodawane np. do sałatek?

    Pojawiło się też zdanie „w wydaniu bezglutenowym”. Czy normalnie siemię zawiera gluten?

    • można parzyć tak jak jest podane na opakowaniu, ale również można jeść na surowo

    • Evana Schmidt

      Ja miele (w pojemniku w lodowce trzymam po zmieleniu i nie miele duzo -traca wartosc szybko) i dodaje lyzke dwie do cerealu, jogurtu, kefiru…na sniadanie i kolacje…