Co stanie się, gdy będziesz stosować naturalne antybiotyki przez 7 dni?

Oto naturalne antybiotyki, które wykonasz w domu! Zobacz, co dzieje się po 7 dniach stosowania

Antybiotyki to jedne z najbardziej nadużywanych leków. Przepisywane są bezzasadnie, bez wykonania badań potwierdzających bakteryjne podłoże infekcji. Antybiotyki są nieskuteczne w przypadku zwykłego przeziębienia, grypy czy innych infekcji wirusowych.

Naturalne antybiotyki – nie może ich zabraknąć w Twojej diecie
Naturalne antybiotyki – nie może ich zabraknąć w Twojej diecie
Artur Topolski (Specjalista Żywienia): Czy wiesz, że coraz więcej osób ma problemy z jelitami? Wzdęcia, zaparcia, biegunki, otyłość, grzybica, czy słaba odporność to mogą być oznaki problemów z jelitami. kliknij tutaj, aby dowiedzieć się, jak sobie pomóc.

A nadmierne stosowanie antybiotyków sprzyja rozwojowi oporności bakterii i już wkrótce może doprowadzić do tego, że dostępne obecnie antybiotyki przestaną działać. Warto zastąpić je naturalnymi antybiotykami. Są to produkty o działaniu antybiotycznym, które mogą hamować namnażanie się bakterii. A jednocześnie są bezpieczne dla organizmu i nie szkodzą fizjologicznej florze bakteryjnej jelit.

Najpopularniejsze naturalne antybiotyki – czosnek i cebula

Bez wątpienia najpopularniejszym naturalnym antybiotykiem jest czosnek. Stosowany od dawna jako specyfik wspomagający leczenie infekcji oraz jako środek profilaktyczny, czosnek także dziś nie traci dobrej sławy. Wyjątkowe właściwości uzdrawiające czosnek zawdzięcza obecności unikatowych związków siarkowych, m. in. allicyny. Ten siarkoorganiczny związek powstaje z innego związku – alliny na skutek rozdrabniania czy zgniatania czosnku.

Allicyna wykazuje działanie przeciwgrzybicze i przeciwbakteryjne (także względem bakterii Helicobacter pylori), ponadto wpływa pozytywnie na funkcjonowanie układu sercowo – naczyniowego, oddechowego czy pokarmowego. Czosnek może być dodawany do ciepłego mleka, a także wielu potraw.

Kolejnym znanym warzywem o działaniu bakteriobójczym jest cebula. Zawiera ona liczne substancje wspomagające funkcjonowanie układu odpornościowego, takie jak witamina C, cynk, siarka, olejki lotne i związki alkilowe. Niezwykle skuteczny jest syrop z cebuli, przyrządzany na bazie cebuli i cukru, ewentualnie z dodatkiem miodu.

No właśnie – miód. To także produkt, po który powinniśmy sięgać w okresie nasilonych zachorowań na przeziębienie i grypę. Miód zawiera m. in. metyloglioksal o działaniu bakteriobójczym. Ponadto miód jest doskonałym źródłem pałeczek kwasu mlekowego, a zatem pełni rolę probiotyku wspomagającego utrzymanie prawidłowej flory bakteryjnej.

Inne naturalne antybiotyki

Imbir i cynamon to przyprawy znane przede wszystkim ze swoich właściwości rozgrzewających. Te aromatyczne przyprawy stymulują doskonale układ odpornościowy, wykazując działanie immunostymulujące i antybakteryjne. Podobne działanie wykazuje kurkuma. Imbir zawiera m. in. zinferon i gingeron, cynamon – aldehyd cynamonowy, zaś kurkuma – kurkuminę. Przyprawy te powinny być jak najczęściej stosowane w kuchni.

Można dodawać je do mięs, koktajli, sałatek, kawy czy domowej roboty wody smakowej. Ponadto w okresie jesienno – zimowym warto pić tzw. złote mleko, czyli mleko kokosowe z dodatkiem kurkumy, imbiru, pieprzu i cynamonu.

W zwalczaniu infekcji bakteryjnych i grzybiczych, zwłaszcza w obrębie układu oddechowego pomocne okazują się być także zioła – oregano, szałwia czy tymianek. Z tych ziół przygotować można napar do picia, a olejki z tych roślin doskonale sprawdzą się w inhalacjach. Hamują kaszel i katar, ułatwiają oddychanie, zmniejszają gorączkę.

Naturalne antybiotyki to składniki diety, których nie powinno zabraknąć w naszym codziennym jadłospisie. Warto sięgać po nie tylko w okresie jesienno – zimowym, ale przez cały rok. Nie zaszkodzą one w żadne sposób naszemu organizmowi, a wręcz przeciwnie. Poza skutecznym wspomaganiem odporności, naturalne antybiotyki wykazują szereg innych właściwości prozdrowotnych.