Magnez - dlaczego jest taki ważny? Poznaj jego zalety dla zdrowia

Magnez – dlaczego jest taki ważny? Poznaj jego zalety dla zdrowia

Magnez, to niezbędny minerał potrzebny nam do życia. Czy wiesz, że niedobór magnezu może powodować problemy ze zdrowiem? 

Wiesz, że mieszając magnez z witaminą B6 możesz sprawić, iż Twoim mięśniom nie zabraknie magnezu? Witamina B6 zwiększa jego przyswajalność!

magnez

Zapraszam do mojego internetowego sklepu, w którym znajdziesz tylko wysokiej jakości preparaty o potwierdzonej naukowo skuteczności. Kliknij tutaj, aby przejść do mojego sklepu.

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Często w komentarzach, czy też w wiadomościach prywatnych prosicie mnie o artykuł, który będzie poświęcony magnezowi. Dlatego też postanowiłem taki napisać. Magnez odpowiedzialny jest za wiele funkcji życiowych, a jego niedobór może powodować liczne problemy ze zdrowiem, które często mylone są z czymś innym.

Magnez jest składnikiem kości, tkanek, błon, odpowiada za prawidłowe skurcze mięśni oraz oddziałuje na układ nerwowy. To tylko najważniejsze elementy, na które wpływa magnez. Podczas jego niedoboru możemy również tracić wapń. Dzieje się tak, ponieważ w wyniku braku magnezu zostaje wydzielany wapń wraz z moczem. Odpowiednia ilość magnezu pozytywnie wpływa na prawidłową pracę serca, co w przyszłości może zaowocować mniejszym ryzykiem popadnięcia na choroby sercowe oraz naczyniowe. Niedobór magnezu może objawiać się mimowolnymi skurczami mięśni (np. łydek, powiek itp.).

Nie trzeba dużo szukać, by dowiedzieć się, że magnez jest bardzo ważnym pierwiastkiem dla zdrowia. W szpitalach po zawale podaje się magnez dożylnie, co zmniejsza ryzyko przed powstawaniem skrzepów. Ponadto regularne spożywanie magnezu przyczynia się do poprawy trawienia oraz zmniejsza ryzyko powstania kamieni nerkowych. Niektóre osoby z dolegliwościami astmy odczuwają znaczną poprawę po spożyciu magnezu.

Powinieneś również przeczytać: Jak ziołami pozbyć się depresji oraz stresu? Kliknij, aby przeczytać. 

Jak rozpoznać, że brakuje nam magnezu?

Najczęściej objawia się to poprzez nerwowość, skurcze mięśni, problemy z sercem, trudność w zasypianiu. Ponadto długotrwały niedobór magnezu może objawiać się obniżoną odpornością. Szczególną uwagę na uzupełnienie magnezu powinny zwrócić osoby, które dużo pracują lub ćwiczą fizycznie, a także osoby, które długo pracują umysłowo. Magnez powinny również przyjmować osoby, które często piją kawę, ponieważ to właśnie ona wypłukuje całkiem spore jego ilości.

Skąd czerpać magnez?

Magnez można przede wszystkim pozyskać z codziennego pożywienia. Do pokarmów, które zawierają jego największe ilości, należą: kasza gryczana, czekolada, fasola, mąka, brokuły, natka pietruszki, banan, suszone owoce, groch. Trzeba również pamiętać, iż przyswajalność magnezu jest dość niska, za pomocą diety zostaje przyswojone tylko 30 procent magnezu. Ponadto liczne produktu mogą obniżyć tę przyswajalność np. kwas szczawiowy.

Kliknij poniżej w „Lubię to!”, a będziesz zawsze na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

Który magnez pod postacią suplementu jest najbardziej skuteczny?

Jako że poprzez odpowiednią dietę możemy nie uzupełnić odpowiednich ilości magnezu, to może stać się przydatna suplementacja. Jeśli będziemy szukać odpowiedniego magnezu dla siebie, to szybko zorientujemy się, że istnieją liczne odmiany tego pierwiastka. Nie każdy jest tak samo skuteczny! Za najlepsze uznaje się: mleczan, jabłczan, tlenek, chlorek lub cytrynian magnezu.

Jedną z najlepszych postaci, jaką możemy wybrać jest cytrynian magnezu pod postacią proszku. Dzięki temu unikamy substancji, które odpowiadają za stabilizację tabletki, a także barwników. Magnez pod tą postacią znajdziemy od Swansona, który posiada ten rodzaj suplementu, aż o 100 procentowej czystości. Wystarczy spożyć połowę łyżeczki, aby dostarczyć do organizmu niemal 100 procentową dzienna zalecaną dawkę. Można wymieszać go wraz ze swoim ulubionym napojem. Najniższą cenę tego magnezowego proszku możesz sprawdzić w kliknij tutaj.

Bardzo dobrym wyborem jest również mleczan magnezu. Warto zwrócić uwagę, z czego wykonana jest otoczka kapsułki, warto unikać wszelkich konserwantów, barwników, czy stabilizatorów. Naturalny mleczan magnezu możemy znaleźć również od Swansona. Bardzo wysokiej jakości magnez znajdziesz w kliknij tutaj.

Dobrym wyborem jest również jabłczan magnezu od Now. Produkt ten nie posiada żadnych szkodliwych, sztucznych substancji. Aby sprawdzić opinię tego magnezu kliknij tutaj.

Bardzo ciekawym wyborem jest również olejek magnezowy, który posiada 100 procent naturalnych składników. Za jego pomocą możemy uzupełniać magnez przez skórę, dzięki temu pomijamy cały układ trawienny. W najniższej cenie znajdziesz go w kliknij tutaj.

Jak zwiększyć przyswajalność magnezu?

Do swojej diety warto dołączyć witaminę B6, która aż o 25-30 procent zwiększa przyswajalność magnezu. Przy jej wyborze również warto zwrócić uwagę na skład. Staramy się wybrać suplement, który będzie zawierał tylko nieszkodliwe składniki. Przykładowe suplementy o wysokiej jakości ze sprawdzonym składem:

1. Holistic – posiada on nie tylko witaminę B6, ale wszystkie witaminy z tej grupy. W najniższej cenie znajdziesz go w kliknij tutaj.

2. Honoju – posiada on ekstrakt z boswelli, która wpływa na optymalną pracę stawów. Suplement ten posiada witaminy B1, B2 i B6. Znajdziesz go w najniższej cenie na kliknij tutaj.

Przeczytaj również: Kwas ALA – Jedz go 2 razy dziennie, a pozbędziesz się cukrzycy, zatkanych tętnic i słabej pamięci. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Kliknij poniżej w dolegliwość, którą posiadasz, aby dowiedzieć się, jak sobie z nią poradzić.


Może Ci się jeszcze spodobać...