Magnez - dlaczego jest taki ważny? Poznaj jego zalety dla zdrowia

Magnez – dlaczego jest taki ważny? Poznaj jego zalety dla zdrowia

Magnez, to niezbędny minerał potrzebny nam do życia. Czy wiesz, że niedobór magnezu może powodować problemy ze zdrowiem? 

Wiesz, że mieszając magnez z witaminą B6 możesz sprawić, iż Twoim mięśniom nie zabraknie magnezu? Witamina B6 zwiększa jego przyswajalność!

magnez

Zapraszam do mojego internetowego sklepu, w którym znajdziesz tylko wysokiej jakości preparaty o potwierdzonej naukowo skuteczności. Kliknij tutaj, aby przejść do mojego sklepu.

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Często w komentarzach, czy też w wiadomościach prywatnych prosicie mnie o artykuł, który będzie poświęcony magnezowi. Dlatego też postanowiłem taki napisać. Magnez odpowiedzialny jest za wiele funkcji życiowych, a jego niedobór może powodować liczne problemy ze zdrowiem, które często mylone są z czymś innym.

Magnez jest składnikiem kości, tkanek, błon, odpowiada za prawidłowe skurcze mięśni oraz oddziałuje na układ nerwowy. To tylko najważniejsze elementy, na które wpływa magnez. Podczas jego niedoboru możemy również tracić wapń. Dzieje się tak, ponieważ w wyniku braku magnezu zostaje wydzielany wapń wraz z moczem. Odpowiednia ilość magnezu pozytywnie wpływa na prawidłową pracę serca, co w przyszłości może zaowocować mniejszym ryzykiem popadnięcia na choroby sercowe oraz naczyniowe. Niedobór magnezu może objawiać się mimowolnymi skurczami mięśni (np. łydek, powiek itp.).

Nie trzeba dużo szukać, by dowiedzieć się, że magnez jest bardzo ważnym pierwiastkiem dla zdrowia. W szpitalach po zawale podaje się magnez dożylnie, co zmniejsza ryzyko przed powstawaniem skrzepów. Ponadto regularne spożywanie magnezu przyczynia się do poprawy trawienia oraz zmniejsza ryzyko powstania kamieni nerkowych. Niektóre osoby z dolegliwościami astmy odczuwają znaczną poprawę po spożyciu magnezu.

Powinieneś również przeczytać: Jak ziołami pozbyć się depresji oraz stresu? Kliknij, aby przeczytać. 

Jak rozpoznać, że brakuje nam magnezu?

Najczęściej objawia się to poprzez nerwowość, skurcze mięśni, problemy z sercem, trudność w zasypianiu. Ponadto długotrwały niedobór magnezu może objawiać się obniżoną odpornością. Szczególną uwagę na uzupełnienie magnezu powinny zwrócić osoby, które dużo pracują lub ćwiczą fizycznie, a także osoby, które długo pracują umysłowo. Magnez powinny również przyjmować osoby, które często piją kawę, ponieważ to właśnie ona wypłukuje całkiem spore jego ilości.

Metoda na Twoje natychmiastowe odchudzanie bez wyrzeczeń. Jak to zrobić? Kliknij tutaj, aby się dowiedzieć. 

Skąd czerpać magnez?

Magnez można przede wszystkim pozyskać z codziennego pożywienia. Do pokarmów, które zawierają jego największe ilości, należą: kasza gryczana, czekolada, fasola, mąka, brokuły, natka pietruszki, banan, suszone owoce, groch. Trzeba również pamiętać, iż przyswajalność magnezu jest dość niska, za pomocą diety zostaje przyswojone tylko 30 procent magnezu. Ponadto liczne produktu mogą obniżyć tę przyswajalność np. kwas szczawiowy.

Kliknij poniżej w „Lubię to!”, a będziesz zawsze na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

Który magnez pod postacią suplementu jest najbardziej skuteczny?

Przede wszystkim powinniśmy się kierować dawką. W badaniach naukowych podano informację, iż pacjenci przyjmowali od 400 do 500 mg magnezu, co daje około 100 mg jonów magnezu. Taka dawka wykazała właściwości terapeutyczne przedstawione w tym artykule, czyli obniża ciśnienie, cholesterol, poprawia sen oraz uśmierza migrenowy ból głowy. Przy wyborze magnezu koniecznie zwrócić uwagę na skład, należy unikać substancji pomocniczych, które mogą mieć negatywny wpływ na organizm np. sztuczne barwniki, konserwanty oraz aromaty. Jednym z najważniejszych elementów jest również obecność w magnezie witaminy B6, która zwiększa przyswajalność tego pierwiastka aż o 30 procent. Magnez z witaminą B6 o powyższych właściwościach na potrzeby tego artykułu znajdziesz w moim sklepie oczywiście jest on w promocyjnej cenie! Magnez z witaminą B6 znajduje się pod tym adresem kliknij tutaj.

Przeczytaj również: Kwas ALA – Jedz go 2 razy dziennie, a pozbędziesz się cukrzycy, zatkanych tętnic i słabej pamięci. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Kliknij poniżej w dolegliwość, którą posiadasz, aby dowiedzieć się, jak sobie z nią poradzić.


Może Ci się jeszcze spodobać...