Skuteczne sposoby na obniżenie ciśnienia

Cały sekret tkwi w prawidłowym trybie życia. 

nadciśnienie

Mało kto z nas wie, że za pomocą domowych sposobów możemy obniżyć ciśnienie. Naturalne, domowe praktyki warto stosować nie tylko w czasie jak już mamy za wysokie ciśnienie. Warto również używać ich profilaktycznie, gdy nasze ciśnienie jest jeszcze w normie! Trzeba również pamiętać o tym, gdy ciśnienie jest bardzo wysokie, to trzeba wybrać się na konsultację z lekarzem.

Jakie ciśnienie krwi uznawane jest za idealne? 

Książkowe ciśnienie krwi, które uznane jest za idealne, wynosi 120/80 mm Hg. W rzeczywistości jednak bardzo trudno jest osiągnąć dokładnie taki wynik. Dlatego też, jeśli nasz pomiar będzie się trochę różnił, to nie mamy czym się martwić. Dopiero gdy ciśnienie wzrośnie do 140/90 mm Hg, to będzie oznaczać, że mamy nadciśnienie tętnicze. 

Kliknij poniżej w “Polub tę stronę”, a będziesz zawsze na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

7 domowych sposobów na nadciśnienie tętnicze:

1.Chodź na spacery, które będą trwać przynajmniej 30 minut dziennie.

Dlaczego takie ważne są spacery? Codzienne spacery po świeżym powietrzu pomagają sercu sprawniej przepompować krew, a także nasze komórki ciała zostaną doładowane w większe ilości tlenu. Im nasz spacer będzie dłuższy i bardziej żwawy tym efekty będą lepsze oraz szybciej widoczne. Podczas spaceru ważne jest również, aby zrobić jedną przerwę, która będzie trwać około 5 minut, podczas tej przerwy trzeba wziąć parę głębokich oddechów. Poprzez takie głębokie oddechy zmniejszy się poziom hormonów stresu, co sprawi, że nasze ciśnienie krwi spadnie.

2. Do swojej codziennej diety dodaj potas. 

Osoby, które zmagają się z nadciśnieniem tętniczym powinny do swojej diety dodać potas. Dlaczego akurat potas? Dieta, która ma na celu zmniejszenie ciśnienia, działa moczopędnie. Dlatego też, trzeba uzupełniać niedobory potasu. Głównymi źródłami potasu są: nasiona soi, pomidory, banany.

3. Usuń sól ze swojej diety.

Osobom, które mają nadciśnienie tętnicze, zaleca się maksymalnie pół łyżeczki soli dziennie. Osoby takie powinny również uważać na przekąski, które zawierają sól, są to np. orzeszki solone, chipsy, krakersy, paluszki.

4. Jedz ciemną czekoladę.

Ciemna czekolada zawiera w swoim składzie bardzo ważny składnik o nazwie flawonola. To właśnie on zmniejsza ryzyko skurczom naczyń krwionośnych, dodatkowo sprawia, że naczynia stają się bardziej elastyczne. Właściwości flawonoli sprawiają, że nie tylko obniża ciśnienie krwi. Jaka jest dzienna zalecana dawka ciemnej czekolady? Zalecane dzienne spożycie ciemnej czekolady wynosi około 60 gramów, czekolada powinna zawierać minimum 70% kakao.

Osoby, które śledzą mój blog zapewne wiedzą, że w czekoladach znajduje się wiele szkodliwych substancji. Czekolady często zawierają lecytynę sojową, która pochodzi z upraw GMO, są bogate w cukier, chemiczne dodatki smaku i aromatu. Warto szukać czekolady, która pochodzi z ekologicznego rolnictwa. Do formowania i pakowania nie używa się maszyn, wszystko robione jest ręcznie. Aby sprawdzić gdzie można nabyć taką zdrową czekoladę w najniższej cenie kliknij tutaj.

5. Nie pal wyrobów tytoniowych. 

Skutkiem palenia wyrobów tytoniowych jest drastyczne podniesienie ciśnienia krwi. Osoba, która regularnie pali papierosy ma problemy z niepotrzebnym, szybszym pompowaniem krwi przez serce.

6. Pij zioła, one świetnie radzą sobie z nadciśnieniem!

Jakie zioła najlepsze są na nadciśnienie? Z obniżeniem ciśnienia krwi najlepiej radzi sobie: głóg, jemioła ziele, skrzyp ziele, waleriana. Możemy takie zioła kupić w sklepie zielarskim, jednak dużym problemem może się okazać w jakich ilościach trzeba wymieszać każdy z tych ziół. Bardzo ciekawą propozycją jest herbata na nadciśnienie. Zawiera ona zioła wymienione wcześniej, a także kilka innych cennych składników. Produkt ten cieszy się wysoką opinią wśród konsumentów. Tę herbatę na nadciśnienie można nabyć w najniższej cenie w kliknij tutaj.

7. Często jedz czosnek.

Dobrze jest włączyć do swojej codziennej diety czosnek, który zmniejsza ciśnienie krwi. Czosnek ma również wiele innych zalet, takich jak działanie antybakteryjne, antywirusowe, antygrzybiczne, zmniejsza ryzyko wystąpienia zawału, a także wylewu krwi do mózgu.

Lubisz czytać moje artykuły? Kliknij poniżej w “Lubię to!”.

Źródło:

Może Ci się jeszcze spodobać...