Lecytyna - jak wpływa na pracę mózgu? Poznaj jej nieznane zalety!

Kurze jaja mają lecytynę – jak ona wpływa na pracę Twojego mózgu?

Czym jest lecytyna i jakie działanie wykazuje?

Lecytyna to składnik znajdujący się w każdej komórce naszego organizmu. Niestety organizm człowieka ma ograniczone umiejętności jego wytwarzania. Zobacz, jak prawidłowo dostarczać ją z zewnątrz!

lecytyna

Artur Topolski (Specjalista Żywienia): Potrzebujesz diety, która skutecznie Cię odchudzi? A może potrzebujesz diety, która pomoże lub całkowicie wykluczy takie dolegliwości jak: zaparcia, nadciśnienie, Hashimoto, niedoczynność tarczycy, miażdżyca, osteoporoza lub chcesz zregenerować swoje jelita? Napisz do mnie w celu konsultacji, a następnie ułożę dla Ciebie dietę bez drogich, wyszukanych produktów, a także bez skomplikowanych potraw. Koszt diety to 50 zł. Kliknij tutaj, aby zgłosić się do mnie po dietę.

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Lecytyna niezbędna w codziennej diecie.

Czy każdego dnia przyjmujesz lecytynę? Ten mało znany składnik jest bardzo potrzebny w naszej codziennej diecie. Lecytyna odpowiada on głównie za prawidłowe funkcjonowanie systemu odpornościowego, układu nerwowego i pokarmowego, a także korzystnie wpływa na prawidłowy przepływ krwi.

Powinnaś również przeczytać: Jak zyskać silne włosy, brak cellulitu i młodszą skórę? Kliknij, aby sprawdzić i działaj szybko!

Czym jest lecytyna i jak działa?

Lecytyna to tłuszcz z grupy fosfolipidów, należy on do tzw. tłuszczów złożonych. Znajdują się one w każdej komórce naszego ciała i odpowiadają za liczne procesy związane z naszym zdrowiem. W skład lecytyny wchodzi między innymi cholina, która bierze udział w pobudzaniu układu nerwowego, co objawia się znaczną poprawą zapamiętywania i koncentracji. Ponadto w wyniku jej regularnego stosowania zauważymy ograniczone skutki uboczne powstałe w wyniku depresji.

Lecytyna odgrywa bardzo ważną rolę w procesie trawienia tłuszczów, a mianowicie nie dopuszcza do odkładania go w miejscach szkodliwych dla naszego zdrowia. Związek ten ma wysoką skuteczność w ochranianiu wątroby przed marskością, ponadto zmniejsza ryzyko powstania procesu, w wyniku którego tworzą się kamienie żółciowe.

Pozostałe właściwości lecytyny:
1. Chroni ściany żołądka.

2. Przyspiesza regenerację organizmu po wysiłku fizycznym.
3. Przyczynia się do odbudowy komórek oraz tkanek, z których składa się mózg.

Powinieneś również przeczytać: Jak ziołami pozbyć się depresji oraz stresu? Kliknij, aby przeczytać. 

Lecytyna w badaniach naukowych.

Wieloletnie badania naukowe udowodniły, iż wątrobą jest w stanie sama wyprodukować cholinę, ale niestety w niewystarczającej ilości. Do prawidłowego funkcjonowania wszystkich procesów układu nerwowego potrzebne jest aż 4 g choliny dziennie. Przyjmując regularnie lecytynę, dostarczymy odpowiednią dawkę choliny, która usprawnia nasze połączenia między nerwami, co skutkuje poprawą zapamiętywania i koncentracji.

Bardzo ciekawie przedstawia się badanie kliniczne, które zostało przeprowadzone przez japońskich naukowców Kato-Kataoko. Badanie to miało za zadanie sprawdzenie wpływu długotrwałego stosowania lecytyny na zdolności mózgu (pamięć i koncentrację). W tym celu podzielono grupę osób na trzy podgrupy. Średnia wieku we wszystkich podgrupach wynosiła 52-69 lat. Pierwsza podgrupa przyjmowała placebo, natomiast pozostałe dwie podgrupy zażywały codziennie lecytynę przez okres 6 miesięcy (dawka 100-300 mg na dzień). Po sześciu miesiącach kuracji poddano pacjentów badaniom mającym na celu sprawdzenie zdolności zapamiętywania. Pierwsza grupa nie wykazała żadnej poprawy, natomiast w podgrupie numer dwa i trzy zaobserwowano znacznie lepsze wyniki w zapamiętywaniu. Oryginalną dokumentację z tego badania możesz zobaczyć: kliknij, aby przejść do badania.

Gdzie znajdziemy największe ilości lecytyny?

Głównym źródłem lecytyny w pokarmie jest żółtko jaj, ponadto znajdziemy ją w mniejszych ilościach w rzepaku oraz soi. Jednakże jeśli chcemy osiągnąć efekty porównywalne do tych, co w badaniach naukowych, to koniecznie musimy sięgnąć po odpowiedni preparat, który będzie zawierał odpowiednie stężenie lecytyny oraz cholin. 

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest specjalistyczny preparat, który będzie miał odpowiednią dawkę dla naszego organizmu. Dzienna dawka powinna być zbliżona do dawki podanej we wcześniejszym badaniu, czyli minimum 200-300 mg. Najlepsze preparaty posiadają w jednej kapsułce nawet 1200 mg! Zdecydowanie taka dawka jest jak najbardziej odpowiednia i wygodna, ponieważ wystarczy stosować 1-2 kapsułki dziennie. Poza ilością lecytyny ważnym aspektem jest również ilość cholin w kapsułce. Za odpowiednią ilość uznaje się około 150 mg w jednej kapsułce. Ponadto przy wyborze odpowiedniego preparatu warto zwrócić uwagę na skład, a konkretnie na pochodzenie substancji czynnej. Należy unikać lecytyny, która nie posiada żadnych certyfikatów, ponieważ w takim przypadku może okazać się, iż została ona zaczerpnięta z upraw genetycznie modyfikowanych. Dlatego też w celu odpowiedniego wyboru szukamy certyfikatów z GMO Free. Aby dowiedzieć się więcej o sprawdzonej przeze mnie lecytynie kliknij tutaj

Lecytyna – bezpieczeństwo stosowania.

Lecytyna należy do produktów bardzo bezpiecznych, ponieważ nie powoduje skutków ubocznych, ani nie wchodzi w interakcję z lekami. W skrajnych przypadkach wysokiego przedawkowania mogą powstać nudności oraz rozwolnienie.


Artur Topolski (Specjalista Żywienia): Co zyskasz dzięki diecie mojego autorstwa? Nie tylko się odchudzisz, ale również pozbędziesz się w pełni lub zminimalizujesz objawy: zaparć, nadciśnienia, Hashimoto, niedoczynności tarczycy, miażdżycy, osteoporozy oraz zregenerujesz swoje jelita pozbywając się biegunek, czy wzdęć! Ponadto każda moja dieta ma odpowiednie dla Ciebie ilości witamin i minerałów, co nie tylko poprawia odporność i dodaje energii, ale również wpływa na pozytywne funkcjonowanie Twojego organizmu. Formularz do zamówienia diety znajdziesz na końcu tej strony.

Efekty i opinie moich pacjentek

1. Kasia M. (33 lata, Nowy Sącz)

“Moja przygoda z dietą od Artura Topolskiego zaczęła się od narodzin mojego pierwszego dziecka. Gdy skończyłam karmić postanowiłam wziąć się za siebie. Nie mogłam znieść swojego wyglądu w lustrze. Na podstawie krótkiej ankiety Artur stworzył dla mnie jadłospis, który składał się z 28 przepisów, stosowałam go przez miesiąc, a następnie zgłosiłam się zgodnie z zaleceniem po nowy. Drugi zestaw stosowałam dwa miesiące. Rezultat był wspaniały, udało mi się schudnąć aż 15 kilogramów. Do tego zaobserwowałam, że mam silniejsze włosy i paznokcie. Mam również więcej energii i wigoru. Przepisy były proste do wykonania, a przede wszystkim bardzo smaczne.”

2. Aga W. (35 lat, Warszawa)

“Chciałam podziękować Arturowi za świetną dietę, dzięki której uzyskałam to, co od lat mogłam sobie tylko wymarzyć. Miałam stały kontakt z Arturem, na bieżąco pisałam mu o swoich efektach. Pewnego razu spytał mnie, czy może udostępnić moją metamorfozę, oczywiście się zgodziłam, aby zmotywować innych do działania. Dieta to podstawa, a Artur Wam w tym pomoże!”

Jak tworzę dla Was diety?

Wszystkie uwagi, jakie od Was uzyskałem w czasie mojej pracy z pacjentkami, zebrałem w jedną całość i stworzyłem własną dietę, która wychodzi naprzeciw Waszym oczekiwaniom. Przede wszystkim wyeliminowałem wszystkie aspekty, które Wam się nie podobały. Moja dieta bazuje na wszystkich naukowo potwierdzonych metodach prawidłowego odżywiania osób zdrowych oraz chorych. Dlatego też moje diety nie tylko odchudzają, ale również pomagają na wiele dolegliwości takich jak: zaparcia, nieżyt żołądka, nadciśnienie tętnicze, osteoporoza, miażdżyca, niedoczynność tarczycy lub Hashimoto.

Ponadto jadłospis składa się z produktów ogólnodostępnych, których cena jest niska. Dlatego też nie będziecie musieli wiele wydawać na produkty do swojej diety. Dzięki informacją, które podajecie mi w formularzu na końcu tej strony tworzę dla Was indywidualną dietę uwzględniającą choroby, alergie pokarmowe oraz tryb życia. Taka dieta nie tylko stanie się skuteczna, ale również lubiana i smaczna.

Jakie dolegliwości możesz ograniczyć stosując plan żywienia mojego autorstwa?

  • Zaparcia;
  • Biegunka, wzdęcia – regeneracja jelit;
  • Nieżyt żołądka;
  • Nadciśnienie tętnicze;
  • Osteoporoza;
  • Miażdżyca;
  • Otyłość;
  • Niedoczynność lub Hashimoto.

Dlaczego nie warto tworzyć diety na własną rękę?

Diety, które tworzycie na własną rękę najczęściej nie uwzględniają wielu ważnych elementów prawidło zbilansowanej diety. W wyniku stosowania własnej diety mogą pojawić się problemy z metabolizmem, efekt jojo, niedobór witamin, minerałów oraz problemy ze zdrowiem.

Najważniejsze informacje o mojej diecie.

1. Osoby, które mają mało czasu na przygotowanie dietetycznych dań, mogą wybrać opcję szybkich posiłków, których wykonanie zajmuje około 40 minut.

2. Każdy posiłek zawiera szczegółową instrukcję przyrządzenia.

3. Możesz wybrać dietę na odchudzanie, utrzymanie wagi, przybranie na masie, a ponadto możesz wyeliminować dolegliwości związane z zaparciami, nieżytem żołądka, biegunką, wzdęciami, miażdżycą, Hashimoto, niedoczynnością tarczycy, nadciśnieniem tętniczym lub osteoporozą.

4. Po wypełnieniu ankiety jesteś w stałym kontakcie ze mną, czuwam nad Twoimi postępami.

5. Jeśli masz alergię, to ułożę dla Ciebie dietę tak, aby wykluczyć alergeny z pożywienia.

6. Dieta jest dostosowana do suplementów, które przyjmujesz.

7. Każda dieta jest indywidualnie zbilansowana w wartości odżywcze, witaminy i minerały, tak aby zawierała ona wszystkie składniki potrzebne Twojemu organizmowi.

8. Wszystkie rodzaje diet oparte są na potwierdzonych naukowo metodach.

9. Dzięki diecie powinieneś tracić około 0,5 – 1,5 kg tygodniowo (kwestia indywidualna). 

Promocja: Dieta na miesiąc to tylko 50 zł.

Po wypełnieniu poniższego formularza i opłaceniu zamówienia do 2 dni roboczych otrzymasz dietę wykonaną przez Artura Topolskiego (Specjalista Żywienia).


Może Ci się jeszcze spodobać...