Lecytyna - jak wpływa na pracę mózgu? Poznaj jej nieznane zalety!

Kurze jaja mają lecytynę – jak ona wpływa na pracę Twojego mózgu?

Czym jest lecytyna i jakie działanie wykazuje?

Lecytyna to składnik znajdujący się w każdej komórce naszego organizmu. Niestety organizm człowieka ma ograniczone umiejętności jego wytwarzania. Zobacz, jak prawidłowo dostarczać ją z zewnątrz!

lecytyna

Zapraszam do mojego internetowego sklepu, w którym znajdziesz tylko wysokiej jakości preparaty o potwierdzonej naukowo skuteczności. Kliknij tutaj, aby przejść do mojego sklepu.

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Lecytyna niezbędna w codziennej diecie.

Czy każdego dnia przyjmujesz lecytynę? Ten mało znany składnik jest bardzo potrzebny w naszej codziennej diecie. Lecytyna odpowiada on głównie za prawidłowe funkcjonowanie systemu odpornościowego, układu nerwowego i pokarmowego, a także korzystnie wpływa na prawidłowy przepływ krwi.

Powinnaś również przeczytać: Jak zyskać silne włosy, brak cellulitu i młodszą skórę? Kliknij, aby sprawdzić i działaj szybko!

Czym jest lecytyna i jak działa?

Lecytyna to tłuszcz z grupy fosfolipidów, należy on do tzw. tłuszczów złożonych. Znajdują się one w każdej komórce naszego ciała i odpowiadają za liczne procesy związane z naszym zdrowiem. W skład lecytyny wchodzi między innymi cholina, która bierze udział w pobudzaniu układu nerwowego, co objawia się znaczną poprawą zapamiętywania i koncentracji. Ponadto w wyniku jej regularnego stosowania zauważymy ograniczone skutki uboczne powstałe w wyniku depresji.

Lecytyna odgrywa bardzo ważną rolę w procesie trawienia tłuszczów, a mianowicie nie dopuszcza do odkładania go w miejscach szkodliwych dla naszego zdrowia. Związek ten ma wysoką skuteczność w ochranianiu wątroby przed marskością, ponadto zmniejsza ryzyko powstania procesu, w wyniku którego tworzą się kamienie żółciowe.

Pozostałe właściwości lecytyny:
1. Chroni ściany żołądka.

2. Przyspiesza regenerację organizmu po wysiłku fizycznym.
3. Przyczynia się do odbudowy komórek oraz tkanek, z których składa się mózg.

Powinieneś również przeczytać: Jak ziołami pozbyć się depresji oraz stresu? Kliknij, aby przeczytać. 

Lecytyna w badaniach naukowych.

Wieloletnie badania naukowe udowodniły, iż wątrobą jest w stanie sama wyprodukować cholinę, ale niestety w niewystarczającej ilości. Do prawidłowego funkcjonowania wszystkich procesów układu nerwowego potrzebne jest aż 4 g choliny dziennie. Przyjmując regularnie lecytynę, dostarczymy odpowiednią dawkę choliny, która usprawnia nasze połączenia między nerwami, co skutkuje poprawą zapamiętywania i koncentracji.

Bardzo ciekawie przedstawia się badanie kliniczne, które zostało przeprowadzone przez japońskich naukowców Kato-Kataoko. Badanie to miało za zadanie sprawdzenie wpływu długotrwałego stosowania lecytyny na zdolności mózgu (pamięć i koncentrację). W tym celu podzielono grupę osób na trzy podgrupy. Średnia wieku we wszystkich podgrupach wynosiła 52-69 lat. Pierwsza podgrupa przyjmowała placebo, natomiast pozostałe dwie podgrupy zażywały codziennie lecytynę przez okres 6 miesięcy (dawka 100-300 mg na dzień). Po sześciu miesiącach kuracji poddano pacjentów badaniom mającym na celu sprawdzenie zdolności zapamiętywania. Pierwsza grupa nie wykazała żadnej poprawy, natomiast w podgrupie numer dwa i trzy zaobserwowano znacznie lepsze wyniki w zapamiętywaniu. Oryginalną dokumentację z tego badania możesz zobaczyć: kliknij, aby przejść do badania.

Gdzie znajdziemy największe ilości lecytyny?

Głównym źródłem lecytyny w pokarmie jest żółtko jaj, ponadto znajdziemy ją w mniejszych ilościach w rzepaku oraz soi. Jednakże jeśli chcemy osiągnąć efekty porównywalne do tych, co w badaniach naukowych, to koniecznie musimy sięgnąć po odpowiedni preparat, który będzie zawierał odpowiednie stężenie lecytyny oraz cholin. 

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest specjalistyczny preparat, który będzie miał odpowiednią dawkę dla naszego organizmu. Dzienna dawka powinna być zbliżona do dawki podanej we wcześniejszym badaniu, czyli minimum 200-300 mg. Najlepsze preparaty posiadają w jednej kapsułce nawet 1200 mg! Zdecydowanie taka dawka jest jak najbardziej odpowiednia i wygodna, ponieważ wystarczy stosować 1-2 kapsułki dziennie. Poza ilością lecytyny ważnym aspektem jest również ilość cholin w kapsułce. Za odpowiednią ilość uznaje się około 150 mg w jednej kapsułce. Ponadto przy wyborze odpowiedniego preparatu warto zwrócić uwagę na skład, a konkretnie na pochodzenie substancji czynnej. Należy unikać lecytyny, która nie posiada żadnych certyfikatów, ponieważ w takim przypadku może okazać się, iż została ona zaczerpnięta z upraw genetycznie modyfikowanych. Dlatego też w celu odpowiedniego wyboru szukamy certyfikatów z GMO Free. Aby dowiedzieć się więcej o sprawdzonej przeze mnie lecytynie kliknij tutaj

Lecytyna – bezpieczeństwo stosowania.

Lecytyna należy do produktów bardzo bezpiecznych, ponieważ nie powoduje skutków ubocznych, ani nie wchodzi w interakcję z lekami. W skrajnych przypadkach wysokiego przedawkowania mogą powstać nudności oraz rozwolnienie.

Metoda na Twoje natychmiastowe odchudzanie bez wyrzeczeń. Jak to zrobić? Kliknij tutaj, aby się dowiedzieć. 

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Kliknij poniżej w dolegliwość, którą posiadasz, aby dowiedzieć się, jak sobie z nią poradzić.


Może Ci się jeszcze spodobać...