Kozieradka - rewelacyjne badania naukowe. Pomaga przy cukrzycy i bólu.

Kozieradka – poznaj jej mało znane właściwości dla Twojego zdrowia. Na ból menstruacyjny, cukrzycę

Kozieradka to roślina, która nie tylko sprawdza się w gastronomi, ale również ma swoje zastosowanie w kosmetyce, a przede wszystkim w lecznictwie.

Oczywiście kozieradka jako przyprawa za wiele nie pomoże nam w poprawie zdrowia, ponieważ jest ona przygotowana tak, aby dawała efekty smakowe. Natomiast pełnowartościowe ekstrakty z kozieradki są bardzo korzystne dla naszego zdrowia i takie też zostały wykorzystane w badaniach klinicznych na pacjentach, które przedstawiam poniżej.

kozieradka

Artur Topolski (Specjalista Żywienia): Potrzebujesz diety, która skutecznie Cię odchudzi? A może potrzebujesz diety, która pomoże lub całkowicie wykluczy takie dolegliwości jak: zaparcia, nadciśnienie, Hashimoto, niedoczynność tarczycy, miażdżyca, czy osteoporoza? Napisz do mnie w celu darmowej konsultacji przed ułożeniem diety, aby to zrobić kliknij tutaj.

Podoba Ci się artykuł? Kliknij “Lubię to”!

Kozieradka – Jakie właściwości zostały potwierdzone badaniami naukowymi?

BioMed Central opublikował badanie sześciu naukowców (Arpana Gaddam, Chandrakala Galla, Sreenivas Thummisetti, Ravi Kumar Marikanty, Uma D. Palanisamy, Paturi V. Rao). Przeprowadzili oni 3-letnie badanie, które zostało wykonane na 66 pacjentach w wieku 30-70 lat ze stanem przedcukrzycowym lub z cukrzycą typu drugiego. Grupa ta przyjmowała ekstrakt z kozieradki w dawce 5 g dwa razy dziennie. Druga grupa składała się z 74 pacjentów, którzy przyjmowali placebo. Każdy z pacjentów był badany co 3 miesiące w celu sprawdzenia progresji cukrzycy tupu 2. Wyniki badania wykazały bardzo korzystny efekty działania kozieradki, a mianowicie występowanie cukrzycy znacznie spadło w grupie pacjentów, którzy przyjmowali kozieradkę. Ponadto wykazano znacznie niższe stężenie glukozy w osoczu krwi przy porannym badaniu (FPG), a także zaobserwowano niższe stężenie glukozy po posiłku (PPPG) oraz obniżył się poziom cholesterolu. Jednocześnie badanie wykazało, iż znacząco wzrósł poziom insuliny w surowicy. W podsumowaniu tego badania możemy znaleźć informację, iż osoby, które nie przyjmowały kozieradki, miały aż 4,2 razy większe ryzyko rozwoju cukrzycy niż grupa pacjentów przyjmujących kozieradkę. Oryginalną dokumentację z tego badania znajdziesz na kliknij tutaj

Bardzo ciekawie prezentuje się również badanie przeprowadzone przez Indyjski Narodowy Instytut Żywienia (naukowcy: Sharma RD, Raghuram TC, Rao NS). Głównym zadaniem tego badania było wykazanie wpływu kozieradki na cukrzycę typu 1. Każdy z pacjentów przyjmował dziennie 100 g sproszkowanej kozieradki rozdzielonej na dwie równe porcje po 50 g. Wyniki tego badania przedstawiają się bardzo interesująco, ponieważ aż 54-procent pacjentów wydalało mniejsze ilości glukozy przez mocz. Ponadto zmniejszeniu uległo stężenie cholesterolu całkowitego, LDL, VLDL oraz trójglicerydów. Oryginalną dokumentację z tego badania znajdziesz na kliknij tutaj.

Kozieradka – na co jeszcze może pomóc?

Journal of Reproduction & Infertility opublikował badanie przeprowadzone przez Sima Younesy, Sedigheh Amiraliakbari, Somayeh Esmaeili, Hamid Alayimajd oraz Soheila Nouraei. W badaniu tym wzięło udział 101 kobiet. Pacjentki zostały podzielone na dwie grupy, 51 kobiet przyjmowało kozieradkę, natomiast 50 stosowało placebo. W badaniu podawano ekstrakt z kozieradki o dawce 900 mg. Celem badania było sprawdzenie wpływu kozieradki na ból menstruacyjny. W badaniu tym podawano ekstrakt tylko w pierwszych 3 dniach miesiączki. W wynikach możemy znaleźć informację, iż pacjentki deklarowały znacznie mniejsze odczucie bólu, a także rzadziej pojawiały się takie objawy jak: zmęczenie, ból głowy, nudności, wymioty oraz brak energii. Oryginalną dokumentację z tego badania znajdziesz na kliknij tutaj.

BioMed Central przedstawił badania 7 naukowców: Chris Poole, Brandon Bushey, Cliffa Foster, Bill Campbell, Darryn Willoughby, Richard Kreider, Lem Taylor oraz Colin Wilborn. Badanie to miało na celu wykazanie, czy regularne spożywanie ekstraktu z kozieradki poprawia wytrzymałość fizyczną organizmu. W badaniu wzięło udział 49 mężczyzn, którzy zostali podzieleni na dwie grupy. Pierwsza przyjmowała placebo, natomiast druga grupa stosowała ekstrakt z kozieradki w dawce 500 mg. W czasie trwania badania każdy z uczestników miał wzmożony wysiłek fizyczny. Wyniki były zaskakujące, poprzez stosowanie 500 mg kozieradki mężczyźni osiągnęli większą sprawność, regenerację oraz wytrzymałość górnych, jak i dolnych partii ciała. Oryginalną dokumentację z tego badania znajdziesz na kliknij tutaj.

Przeciwwskazania do stosowanie ekstraktów z kozieradki: Ciąża i karmienie piersią. 

Jaki ekstrakt z kozieradki wybrać, aby osiągnąć takie efekty, jak w powyższych badaniach?

Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na dawkę. Większość z badań, które przeglądałem, były oparte na ekstraktach o dawce około 500 mg. Dlatego też przy wyborze nie powinniśmy stosować słabszych preparatów. Tak jak wcześniej wspomniałem, pacjenci w badaniach klinicznych przyjmowali kozieradkę dwa razy dziennie po 500 mg lub raz dziennie po 900 mg. Najsilniejsze preparaty dostępne na rynku mają nawet 610 mg w jednej kapsułce i można je stosować dwa razy dziennie, co daje nam aż 1220 mg. Taka dawka poza właściwościami zdrowotnymi przytoczonymi w tym artykule korzystnie wpływa również na niestrawność, pomaga przy bólu gardła, przeziębieniu, obniża poziom glukozy i szkodliwych tłuszczów we krwi. Dlatego też polecam preparat właśnie o takiej dawce. Kolejną istotną rzeczą, którą warto sprawdzić, jest skład kapsułki. Szukamy specyfiku, który nie będzie miał szkodliwych składników w otoczce, czyli np. konserwantów, słodzików, sztucznych barwników lub aromatów. Sprawdzony przeze mnie pod względem składu i właściwości ekstrakt z kozieradki znajdziesz w kliknij tutaj

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!


Dzięki mojej elektronicznej książce zyskasz:

1. Wygrasz z otyłością, biegunką, wzdęciami, grzybicą, słabą odpornością, zgagą, zaparciami oraz niestrawnością.
2. Poznasz najczęstsze schorzenia układu pokarmowego oraz sposoby jak sobie z nimi poradzić.
3. Zrozumiesz jak powinny wyglądać Twoje nawyki żywieniowe, abyś mogła cieszyć się zdrowiem i piękną sylwetką.
4. Poznasz 6 powodów, przez które Twoje jelita funkcjonują nieprawidłowo
5. Listę 10 produktów najlepszych dla zdrowia Twoich jelit.
6. Listę 9 produktów, które należy unikać dla dobra układu pokarmowego
7. 17 pysznych przepisów, które pomogą Ci zadbać o układ pokarmowy.

8. Kupując ode mnie książkę nie podejmujesz żadnego ryzyka. Daję Ci 30-dniową gwarancję na zwrot pieniędzy w przypadku gdybyś stwierdził, że nie jesteś zadowolony z mojego e-booka. Chcesz otrzymać zwrot pieniędzy? Po prostu napisz do mnie maila, a ja zwrócę Ci wszelkie poniesione przez Ciebie koszty.

Kliknij tutaj, aby nabyć moją elektroniczną książkę.


Może Ci się jeszcze spodobać...