Jaki probiotyk powinien być przez nas stosowany? Poznaj jego prawdziwe działanie

Probiotyk sprawdza się przy biegunkach, słabej odporności oraz problemach żołądkowo-jelitowych?

Badania nad korzystnym wpływem probiotyków trwają już wiele lat. Najnowsze zostały ukończone w 2015 i 2016 roku. Głównie pod uwagę bierze się najzdrowszy szczep bakterii jelitowych o nazwie Lactobacillus rhamnosus.

Badania nad korzystnym wpływem probiotyków trwają już wiele lat. Najnowsze zostały ukończone w 2015 i 2016 roku. Głównie pod uwagę bierze się najzdrowszy szczep bakterii jelitowych o nazwie Lactobacillus rhamnosus. Szczep ten głównie zalecany jest przez lekarzy przy takich dolegliwościach jak: zakażenia układu oddechowego, choroby jelitowe, osłabiona odporność, biegunka, problemy z trawieniem, a także przy chorobach skóry. Ponadto udowodniono, iż probiotyki ułatwiają proces odchudzania. Jaki probiotyk może pozbyć się biegunki, zapalenia jelita, grzybicy, a także wzmocnisz odporność i unikniesz alergii.

Jaki probiotyk

Korzystne bakterie jelitowe w powiększeniu

Zapraszam do mojego internetowego sklepu, w którym znajdziesz tylko wysokiej jakości preparaty o potwierdzonej naukowo skuteczności. Kliknij tutaj, aby przejść do mojego sklepu.

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Jedno z najnowszych badań zostało przeprowadzone przez Uniwersytet Maryland School of Medicine w 2015 roku. Naukowcy z tej uczelni odkryli, iż korzystne bakterie szczepu Lactobacillus rhamnosus nie tylko regenerują odpowiednią florę jelita, ale również aktywują do wzmożonej pracy inne szczepy bakterii, które są obecne w naszym jelicie. Odpowiedzią na pytanie “jaki probiotyk jest najlepszy” jest: ten, który ma duże ilości szczepu o nazwie “Lactobacillus rhamnosus”.

Profesor medycyny Claire M. Fraser przy współpracy ze szpitalem Massachusetts General Hospital (zarządzanego przez dr Patricia Hibberd) wykonali badanie kliniczne na 12 pacjentach (siedem kobiet oraz 5 mężczyzn) z problemami jelitowymi. Za cel badania obrano zbadanie wpływu bakterii szczepu Lactobacillus na skład oraz strukturę mikroflory jelitowej. Całe badanie trwało 28 dni. Dnia zerowego pobrano od każdego z pacjentów próbki kału w celu ustalenia struktury mikroflory jelitowej. Każdego  dnia pacjentom podawano dwa razy dziennie probiotyk składający się ze szczepu Lactobacillus rhamnosus. Po 28 dniach u każdego z pacjentów zaobserwowano lepszą pracę jelit, większą absorpcję, ustąpienie biegunek, wzmocnienie odporności, a także zmniejszyły się objawy wrzodziejącego zapalenia jelita grubego. Ponadto u każdego pacjenta zaobserwowano również wzrost innych bakterii jelitowych, do których należą: Bacteroides, Eubacterium, Faecalibacterium, Bifidobacterium oraz Streptococcus. Oryginalną dokumentację z tego badania znajdziesz pod tym linkim: kliknij tutaj.

Komu zaleca się stosować probiotyki?

Probiotyki w szczególności powinny być stosowane przez osoby, które:

  1. Mają problemy trawienne lub nietolerancję laktozy.
  2. Cierpią na zakażenia grzybicze.
  3. Osoby mające reakcje alergiczne na pożywienie.
  4. Przy chorobach, a w szczególności przy antybiotykoterapii.

Powinieneś również przeczytać: Jak ziołami pozbyć się depresji oraz stresu? Kliknij, aby przeczytać. 

Czym są probiotyki i jaki probiotyk warto wybrać?

Probiotyki to nic innego jak pożyteczne bakterie, które znajdują się w całym naszym układzie pokarmowym. Głównym ich zadaniem jest sprawowanie czujności nad złymi bakteriami oraz wirusami, które mogą powodować przeróżne choroby. Ogólnie ujmując, wspierają one naszą odporność, ponadto usprawniają trawienie pokarmu oraz zwiększają zdolność przyswajania wartości odżywczych. Zapewne każdy z Was słyszał o niemalże obowiązkowej terapii probiotykami w czasie oraz po stosowaniu antybiotyku. Antybiotyki mają to do siebie, iż niszczą nie tylko bakterie chorobotwórcze, ale również wszystkie inne razem z tymi korzystnymi. Probiotyk pełni tutaj funkcję odbudowy, a mianowicie dostarcza odpowiednią ilość korzystnych bakterii, które zostały utracone w wyniku antybiotykoterapii. 

Kliknij poniżej w „Lubię to!”, a będziesz zawsze na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

Pożyteczne bakterie jelitowe tracimy nie tylko w wyniku antybiotykoterapii, ale również podczas zachorowań bakteryjnych, wirusowych, a nawet przy niewłaściwej diecie. Do najpopularniejszych bakterii probiotycznych możemy zaliczyć Lactobacillus, który jest jednym z najlepiej poznanych szczepów. Wiadomo, że hamuje on rozwój bakterii typu G+ i G-. Jest on szczególnie polecany małym dzieciom i niemowlętom. Ponadto pozytywnie wpływają na stan zębów oraz jemy ustnej. Co ciekawe powstało nawet badanie naukowe, w którym udowodniono, że spożywanie tego typu bakterii w czasie ciąży zmniejsza ryzyko wystąpienia AZS u dziecka. W celu zabezpieczenia dziecka przed chorobą AZS należy jeszcze przez 6 miesięcy od urodzenia stosować probiotyki.

Dobre probiotyk zawierają również bakterie o nazwie Bifidobacterium, które zapobiegają przed powstawaniem i namnażaniem bakterii chorobotwórczych. To właśnie te bakterie odpowiadają ze zwiększenie możliwości przyswajania składników mineralnych.

Metoda na Twoje natychmiastowe odchudzanie bez wyrzeczeń. Jak to zrobić? Kliknij tutaj, aby się dowiedzieć. 

Jaki probiotyk wybrać?

Przede wszystkim patrzymy do składu, aby sprawdzić, czy jest obecny szczep bakterii o nazwie „Lactobacillus rhamnosus”. To właśnie te bakterie wykazały tak korzystne działanie w badaniach, o których pisałem wcześniej. Ponadto trzeba zwrócić uwagę na ilość szczepów oraz ich liczbę. Najlepiej, aby probiotyk składał się z przynajmniej 10 różnych szczepów bakterii o łącznej ilości minimum 15 miliardów bakterii. Najlepsze preparaty poza probiotykiem mają w składzie prebiotyk, który silnie stymuluje układ odpornościowy. Ponadto prebiotyki odpowiadają za niwelowanie toksycznych substancji powstałych w jelicie, lekko obniżają cholesterol, łagodzi objawy nietolerancji laktozy oraz uśmierza ból brzuch. Takie połączenie w szczególności poprawia trawienie, hamuje biegunki, poprawia odporność oraz chroni przed chorobami jelit. Taki probiotyk z prebiotykiem, którego sprawdziłem pod względem składu znajdziesz w kliknij tutaj.

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Kliknij poniżej w dolegliwość, którą posiadasz, aby dowiedzieć się, jak sobie z nią poradzić.


Źródło:

Może Ci się jeszcze spodobać...