Jak ćwiczyć, aby schudnąć? Kilka najważniejszych aspektów.

Jak ćwiczyć, aby schudnąć?

Jak ćwiczyć, aby schudnąć? Regularna aktywność fizyczna stanowi cenne uzupełnienie diety odchudzającej. Ćwiczenia wspomagają redukcję tkanki tłuszczowej i rozbudowę masy mięśniowej, co warunkuje wypracowanie wysportowanej sylwetki.

Jak ćwiczyć, aby schudnąć?

Jak ćwiczyć, aby schudnąć?

Ponadto sport przyczynia się do przyspieszenia metabolizmu – możemy spalać więcej kalorii zarówno podczas treningu, jak i długo po jego zakończeniu. Jak ćwiczyć, aby schudnąć? Na dobrą sprawę każdy rodzaj aktywności fizycznej pomaga redukować zbędne kilogramy. Możesz wybrać trening cardio lub siłowy, a treningi te możesz realizować zarówno w klubie fitness, jak i w domu, a także na świeżym powietrzu.

Najskuteczniejszy trening cardio

Trening cardio określany jest mianem treningu wytrzymałościowego. Jego założeniem jest przyspieszenie pracy serca, co pobudza krążenie krwi, zwiększa dotlenienie wszystkich tkanek i przyspiesza metabolizm. Aby trenować skutecznie, konieczne jest utrzymanie optymalnej intensywności wysiłku. Ustalana jest ona w oparciu o tętno maksymalne, a to obliczyć można z prostego wzoru:

tętno maksymalne = 220 – wiek

Jeśli jesteś osobą początkującą, wystarczy trening o intensywności sięgającej 60% tętna maksymalnego. Z czasem zwiększaj intensywność wysiłku tak, aby tętno osiągnęło wartość 80% tętna maksymalnego.
Jakie treningi możesz wykonywać? W klubie fitness znajdziesz mnóstwo zorganizowanych zajęć, obejmujących różne formy aerobiku, możesz także ćwiczyć na rowerze stacjonarnym, bieżni, orbitreku, maszynie do wiosłowania. A cardio na świeżym powietrzu? Możesz pływać, biegać, jeździć na rowerze czy rolkach, zimą wybierać narty czy snowboard. W domu możesz wykonywać energiczne ćwiczenia – skoki na skakance, burpees, pajacyki, bieg w miejscu czy stepper. Trening cardio powinien trwać około 30 – 45 minut. Wykonując trening cardio pamiętaj o rozgrzewce przed treningiem i rozciąganiu po treningu.

Trening siłowy dla każdego

Starając się odchudzić, nie rezygnuj z treningu siłowego. Wzmocnisz kości i stawy, rozbudujesz tkankę mięśniową, przyspieszysz metabolizm. Tak jak w przypadku treningu cardio, także trening siłowy możesz realizować w siłowni, w domu czy na świeżym powietrzu. Jeśli zaczynasz przygodę z treningiem siłowym – najlepiej udaj się na siłownię. Tam poza specjalistycznym sprzętem znajdziesz doświadczonych trenerów, którzy pomogą Ci opanować właściwą technikę – a ta jest w treningu siłowym bardzo ważna. Możesz trenować z wolnymi ciężarami (czyli sztangą, hantlami czy kettlebells) bądź na maszynach.

Początkowo zalecany jest trening typu Full Body Workout, czyli obejmujący na jednej sesji wszystkie grupy mięśniowe. Osoby bardziej zaawansowane mogą pokusić się o trening w systemie split – wtedy na jednym treningu pracujemy nad wybraną grupą mięśniową. Ile powinien trwać trening siłowy? Początkowo około 30 minut, z czasem można wydłużać sesje treningowe do godziny. Tu także obowiązuje zasada rozgrzewki i strechingu.

Dbaj o to, co ląduje na Twoim talerzu

Żadne, nawet bardzo intensywne ćwiczenia nie przyniosą pożądanego efektu, jeśli nie pójdą w parze ze zbilansowaną dietą. Po pierwsze – zadbaj o jej właściwą kaloryczność. Oblicz zapotrzebowanie na kalorie uwzględniające stopień aktywności fizycznej i stwórz deficyt kaloryczny rzędu 400 – 500 kcal. Zadbaj także o jakość diety – spożywaj węglowodany złożone, pełnowartościowe białko, nienasycone tłuszcze. Nawadniaj organizm, przyjmując minimum 1,5 l wody dziennie, unikaj używek, słodyczy, napojów energetyzujących czy żywności przetworzonej. W ten sposób zadbasz nie tylko o sylwetkę, ale także o zdrowie. I takie zdrowe nawyki szybko staną się stałym punktem Twojego dnia.

Artur Topolski (Specjalista Żywienia): Co zyskasz dzięki diecie mojego autorstwa? Nie tylko się odchudzisz, ale również pozbędziesz się w pełni lub zminimalizujesz objawy: zaparć, nadciśnienia, Hashimoto, niedoczynności tarczycy, miażdżycy, osteoporozy oraz zregenerujesz swoje jelita pozbywając się biegunek, czy wzdęć! Ponadto każda moja dieta ma odpowiednie dla Ciebie ilości witamin i minerałów, co nie tylko poprawia odporność i dodaje energii, ale również wpływa na pozytywne funkcjonowanie Twojego organizmu. Formularz do zamówienia diety znajdziesz na końcu tej strony.

Efekty i opinie moich pacjentek

1. Kasia M. (33 lata, Nowy Sącz)

Jak ćwiczyć, aby schudnąć?

“Moja przygoda z dietą od Artura Topolskiego zaczęła się od narodzin mojego pierwszego dziecka. Gdy skończyłam karmić postanowiłam wziąć się za siebie. Nie mogłam znieść swojego wyglądu w lustrze. Na podstawie krótkiej ankiety Artur stworzył dla mnie jadłospis, który składał się z 28 przepisów, stosowałam go przez miesiąc, a następnie zgłosiłam się zgodnie z zaleceniem po nowy. Drugi zestaw stosowałam dwa miesiące. Rezultat był wspaniały, udało mi się schudnąć aż 15 kilogramów. Do tego zaobserwowałam, że mam silniejsze włosy i paznokcie. Mam również więcej energii i wigoru. Przepisy były proste do wykonania, a przede wszystkim bardzo smaczne.”

2. Aga W. (35 lat, Warszawa)

Jak ćwiczyć, aby schudnąć?

“Chciałam podziękować Arturowi za świetną dietę, dzięki której uzyskałam to, co od lat mogłam sobie tylko wymarzyć. Miałam stały kontakt z Arturem, na bieżąco pisałam mu o swoich efektach. Pewnego razu spytał mnie, czy może udostępnić moją metamorfozę, oczywiście się zgodziłam, aby zmotywować innych do działania. Dieta to podstawa, a Artur Wam w tym pomoże!”

Pozostałe opinie moich klientek:

Jak ćwiczyć, aby schudnąć?

Jak tworzę dla Was diety?

Wszystkie uwagi, jakie od Was uzyskałem w czasie mojej pracy z pacjentkami, zebrałem w jedną całość i stworzyłem własną dietę, która wychodzi naprzeciw Waszym oczekiwaniom. Przede wszystkim wyeliminowałem wszystkie aspekty, które Wam się nie podobały. Moja dieta bazuje na wszystkich naukowo potwierdzonych metodach prawidłowego odżywiania osób zdrowych oraz chorych. Dlatego też moje diety nie tylko odchudzają, ale również pomagają na wiele dolegliwości takich jak: zaparcia, nieżyt żołądka, nadciśnienie tętnicze, osteoporoza, miażdżyca, niedoczynność tarczycy lub Hashimoto.

Ponadto jadłospis składa się z produktów ogólnodostępnych, których cena jest niska. Dlatego też nie będziecie musieli wiele wydawać na produkty do swojej diety. Dzięki informacją, które podajecie mi w formularzu na końcu tej strony tworzę dla Was indywidualną dietę uwzględniającą choroby, alergie pokarmowe oraz tryb życia. Taka dieta nie tylko stanie się skuteczna, ale również lubiana i smaczna.

Jakie dolegliwości możesz ograniczyć stosując plan żywienia mojego autorstwa?

  • Zaparcia;
  • Biegunka, wzdęcia – regeneracja jelit;
  • Nieżyt żołądka;
  • Nadciśnienie tętnicze;
  • Osteoporoza;
  • Miażdżyca;
  • Otyłość;
  • Niedoczynność lub Hashimoto.

Dlaczego nie warto tworzyć diety na własną rękę?

Diety, które tworzycie na własną rękę najczęściej nie uwzględniają wielu ważnych elementów prawidło zbilansowanej diety. W wyniku stosowania własnej diety mogą pojawić się problemy z metabolizmem, efekt jojo, niedobór witamin, minerałów oraz problemy ze zdrowiem.

Najważniejsze informacje o mojej diecie.

1. Osoby, które mają mało czasu na przygotowanie dietetycznych dań, mogą wybrać opcję szybkich posiłków, których wykonanie zajmuje około 40 minut.

2. Każdy posiłek zawiera szczegółową instrukcję przyrządzenia.

3. Możesz wybrać dietę na odchudzanie, utrzymanie wagi, przybranie na masie, a ponadto możesz wyeliminować dolegliwości związane z zaparciami, nieżytem żołądka, biegunką, wzdęciami, miażdżycą, Hashimoto, niedoczynnością tarczycy, nadciśnieniem tętniczym lub osteoporozą.

4. Po wypełnieniu ankiety jesteś w stałym kontakcie ze mną, czuwam nad Twoimi postępami.

5. Jeśli masz alergię, to ułożę dla Ciebie dietę tak, aby wykluczyć alergeny z pożywienia.

6. Dieta jest dostosowana do suplementów, które przyjmujesz.

7. Każda dieta jest indywidualnie zbilansowana w wartości odżywcze, witaminy i minerały, tak aby zawierała ona wszystkie składniki potrzebne Twojemu organizmowi.

8. Wszystkie rodzaje diet oparte są na potwierdzonych naukowo metodach.

9. Dzięki diecie powinieneś tracić około 0,5 – 1,5 kg tygodniowo (kwestia indywidualna).

Promocja: Dieta na miesiąc to tylko 50 zł.

Po wypełnieniu poniższego formularza i opłaceniu zamówienia do 2 dni roboczych otrzymasz dietę wykonaną przez Artura Topolskiego (Specjalista Żywienia).

Może Ci się jeszcze spodobać...