Idealny jadłospis odchudzający

Idealny jadłospis odchudzający
5 (100%) 2 votes

Otyłość powstaje w wyniku zaburzeń równowagi energetycznej w ustroju, które są uwarunkowane czynnikami patogenetycznymi lub/i etiologicznymi. Nadmiar odkładania się tri glicerydów jest uwarunkowany spożycia zbyt dużych ilości pokarmu, zwiększoną aktywnością lipazy lipoproteinowej lub wzmożoną lipogenezą.

jadłospis
Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Możemy wyróżnić otyłość ze względu na rozmieszenie w ciele tkanki tłuszczowej:

  • Aneroidalną ( brzuszną),
  • Kynoidalną ( udowo- pośladkową).

Otyłość udowo- pośladkowa, najczęściej występuje u kobiet, można zaobserwować hiperplazję adipocytów w okolicach bioder i ud, a obwód ramion jest nieznacznie powiększony. Kobiety i mężczyźni w wieku postmenopauzalnym występuje przeważnie otyłość brzuszna, która szczególnie dotyczy karku, brzucha i ramion. Tłuszcz gromadzi się w obrębie jamy brzusznej w znacznych ilościach, który otacza ważne życiowo narządu, a tym samym powodując:

  • Dyspozycję do rozwoju cukrzycy typu2 i chorób układu krążenia,
  • Zaburzenie tolerancji glukozy,
  • Insulinooporność,
  • Zwiększone ciśnienie tętnicze,
  • Zmniejszone stężenie cholesterolu HDL we krwi,
  • Zwiększone stężenie tri glicerydów i cholesterolu LDL we krwi,
  • Otłuszczenie mięśnia sercowego,
  • Zmniejszoną wentylację płuc,
  • Podniesienie przepony.

Zawartość masy ciała ze względu na wskaźnik BMI wg WHO

 BMI (kg/ m 2 )
Ciężkie niedożywienie<16
Niedożywienie średniego stopnia16- 16,9
Łagodne niedożywienie17- 18,4
Prawidłowa masa ciała18,5- 24,9
Nadwaga25- 29,9
Otyłość I stopnia30- 34,9
Otyłość II stopnia35- 39,9
Otyłość III stopnia≥40

Otyłość w krajach rozwiniętych jest upośledzeniem patologicznym. Nadwaga jest piątą przyczyną śmiertelności na świecie. Według WHO, u podłoża etiologii, leżą:

  • Zmniejszona aktywność fizyczna,
  • Zwiększona produkcja żywości bogatej w węglowodany i tłuszcze nasycone,
  • Globalizacja światowych rynków żywości,
  • Urbanizacja,
  • Zmiany społeczne,
  • Trendy w rozwoju gospodarczym.

Czynniki farmakologiczne i biologiczne warunkujące powstawanie otyłości:
– Otyłość wynika z chorób m.in.: dysfunkcji tłuszczowo- płciowej, urazy czaszki oraz guzy mózgu,
– Otyłość pochodzenia podwzgórzowego, której przyczyną jest nowotwór jąder brzuszno- przyśrodkowych podwzgórza lub proces zapalny. Towarzyszą również zaburzenia gospodarki hormonalnej: hiperinsulinizm pierwotny, rzekoma niedoczynność przytarczyc, niedobór hormony wzrostu, hipogonadyzm, zespół policystycznych jajników, niedoczynność tarczycy,
– Zaburzenia w gospodarce hormonalnej przyczyniają się do powstania otyłości w okresie przekwitania, pokwitania i odkładaniu się tłuszczu u kobiet ciężarnych,
– Zaburzenie nastroju przyczynia się do zmiany masy ciała. U osób, którym w depresji towarzyszy przyrost masy ciała, osoby te wykazują tendencje do tycia podczas kolejnych ataków choroby. Zaobserwowano ją równie u osób, które zaprzestały palenia tytoniu oraz u tych z zespołem napięcia przedmiesiączkowego.
– Zwiększona podaż pożywienia wynika z roli kompensacyjnej, którą odgrywa jedzenie. Jedzenie stanowi formę relaksu, ułatwia rozładowanie stresu oraz bywa substytutem miłości.
– Powstawaniu otyłości towarzyszą niektóre leki. Leki psychotropowe mogą zwiększyć przyrost masy ciała, takie jak:
– pochodne insuliny i sulfanylomocznika,
– niektóre β- adrenolityki,
– kortykosteroidy,
– stabilizujące nastrój,
– Anksolityczne,
– leki antypsychiczne,
– antydepresanty.

Tłuszcz zostaje zmagazynowany w tkance tłuszczowej, a koszty energetyczne, które są związane z przemianami zostaje mniejszy niż w przypadku węglowodanów. U osób otyłych zaobserwowano zmniejszoną termo genezę poposiłkowe po posiłkach węglowodanowych. Innym czynnikiem wpływającym na otyłość jest spożywanie bardzo dużych ilości słodkich napojów gazowanych. Po wypiciu uczucie sytości jest słabiej wyrażone niż spożycie pokarmu stałego takiej samej objętości. Jest to wynikiem szybkiego przechodzenia płynu z żołądka do dalszych odcinków przewodu pokarmowego, a tym samym ułatwiając spożycie węglowodanów łatwo przyswajalnych wraz ze słodkimi płynami. Wśród czynników środowiskowych wpływ mają również kształtowane nawyki żywieniowe ( szkoła, dom, media). Na zwiększone spożycie żywności typu Fast food mają największy wpływ reklamy, które zachęcają do spożycia żywności przygotowanej poza domem.

Przeczytaj również: Domowe produkty, która działają, jak spalacze tłuszczu. Kliknij, aby poznać te produkty. 

Najczęstsze błędy żywieniowe:
– Zbyt duże spożycie niektórych rodzajów i grup pokarmów,
– Niewłaściwy wybór produktów spożywczych,
– Nieprawidłowe proporcje pomiędzy określonymi grupami produktów,
– Mało urozmaicona dieta,
– Nieprawidłowy rozkład posiłków w ciągu dnia,
– Nieregularne spożywanie posiłków.

Przyczyną nawyków żywieniowych są:
– Brak wiedzy i edukacji żywieniowej,
– Określone tradycje kulinarne,
– Stres,
– Szybki styl życia.

Zasady zdrowej diety

Proporcje 45:40:15
Nie jest ważne co jesz, ale ile jesz.
45% produktów strączkowych i ziarna
Ziarna: pszenica, naturalny ryż, proso, kukurydza, jęczmień, żyto, owies
Fasole: aduki, fasola mungo, soczewica, ciecierzyca, groch żółty, Jaś, szparagi
Potrawy przygotowane ze zbóż są podstawą naszej diety. Zawierają w swoim składzie węglowodany (błonnik i skrobię), składniki mineralne i witaminy. Ważne : ziarna zbóż zawierają w swoim składzie mało tłuszczu, a dużo błonnika w postaci pełnoziarnistej, która oczyszcza organizm i wzmaga perystaltykę jelit. Spożywając grubo mielone ziarna zbóż, w ten sposób usuwa się z organizmu zły cholesterol, toksyny, złogi, które mogą być źródłem wielu chorób oraz powodują niszczenie zdrowej tkanki. 

Rośliny strączkowe powinny uzupełnią codzienny jadłospis, gdyż są bogate w błonnik pokarmowy, witaminy z grupy B, sole mineralne oraz są źródłem witamin. Takie związki pełnią ważną rolę w leczeniu wielu chorób oraz profilaktyce nowotworów, cukrzycy czy miażdżycy. 

40% owoce i warzywa 

Owoce i warzywa posiadają ogromne zasoby cennych dla zdrowia człowieka składników. Do diety należ włączyć: szparagi, szpinak, seler korzeń i naciowy, rzodkiewkę, por, ogórek, kapustę, kalarepkę, kalafior, fasolkę szparagową, dynia, cykoria, czosnek, cebula, boćwinka, brokuły, cukinia, bakłażan, papryka oraz pomidor. Największy wpływ na zdrowie człowieka mają warzywa kolorowe: żółte pomarańcze i czerwone, mocno zielone: witaminę C, która wspomaga organizm osłabiony odchudzaniem, zwiększa odporność, witaminę E, przeciwutleniacze, kwas foliowy oraz witaminę A, które jest niezbędna w procesach prawidłowego widzenia. Podczas doboru warzyw występują następujące zasady: im intensywniejszy kolor, tym więcej cennych składników odżywczych. Warzywa i owoce należy blanszować, krótko dusić lub lekko podgotować, ponieważ wysoka temperatura rozkłada składniki pokarmowe na prostsze. Najlepiej trawione są ciepłe pokarmy.

15% bogate pokarmy energetycznie
Wliczamy w to cukry, tłuszcze, nabiał, jaja, drób, chude mięso i ryby.
Chude mięso ( wołowe), jaja, drób, ryby powinny być spożywane kilka razy w tygodniu.
Wyroby z dodatkiem cukru i cukier- sporadycznie.
Spożywanie tych produktów dodaje organizmowi energii oraz minerałów, witamin i białko.

Jedząc częściej małe objętości – chudniesz!
Częstsze i regularniejsze posiłki zabezpieczają przed tyciem. Ustąpi wilczy głód oraz tycie, jeśli będziemy spożywać 4-5 posiłków co 3 godziny. Proces trawienia jest przyśpieszony, jeśli jemy powoli. Proces trawienia rozpoczyna się w ustach, kiedy zaczynamy rozdrabniać pokarm, a tym samym łącząc go z enzymami zawartymi w ślinie. Jedząc mniej też można się najeść. 2 garście, taka ilość powinna zmieścić się w duch złożonych dłoniach. Jest to optymalna wielkość posiłku. Pojemność żołądka, jest równa pojemności naszego żołądka. W myśl takich zasad dostarczymy wszytki niezbędne składników do życia oraz utrzymania wysokiego poziomu energii, a tym samym spalamy pokarm, przekładając proces ten na czystą energię.
Organizm człowieka jest dość sprytny, jeśli dostanie nieregularne posiłki, zaczyna odkładać zapasy na potem. Próba ta będzie za każdym razem ponawiana. Jedząc mało, lecz regularnie można uśpić czujność organizmu.

Dobre tłuszcze są niczym lekarstwo
Tłuszcz w zdrowej diecie jest jednym z podstawowych składników. Zapewnia niezbędne kwasy tłuszczowe oraz energię. Tłuszcze są niezastąpione pod względem witamin D, A, E, i K, które przyswajają się tylko z tłuszczami. Tłuszcz jest również nośnikiem smaku. Do zachowania optymalnej i zdrowej wagi osoba dorosła potrzebuje 4- 6 łyżek dziennie. Tłuszcz jest ukryty również w niektórych owocach, orzechach, rybach, ziarnach, serach czy mięsach.

Warto również przeczytać: Jak wykonać w domu napój, który pomoże w odchudzaniu? Kliknij, aby się dowiedzieć.

Jakie wybrać tłuszcze?
Nasycone- organizm człowieka potrafi je sam wytworzyć, nawet gdy nie są dostarczane wraz z pożywieniem. Potrzebne są do prawidłowego funkcjonowania. Nasycone kwasy tłuszczowe podnoszą poziom całego cholesterolu w organizmie. Produktami bogatymi są: smalec, tłuszcz z drobiu, wędliny, mięso, lody, śmietana, masło, mleko, ser żółty.

Nienasycone- dzielimy je na kasy tłuszczowe wielonienasycone ( organizm nie potrafi ich sam wytworzyć, wiec muszą być dostarczane wraz z pożywieniem) oraz jednonieasycone ( organizm potrafi je sam wytworzyć). Do tej grupy zaliczają się niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe ( NNKT), które dzieli się na 2 grupy: kwasy omega- 3 i omega- 6. Nienasycone kwasy tłuszczowe można znaleźć w oleju, które nie zwiększają poziomu cholesterolu we krwi. Zawarte w nich kwasy omega- 6 i omega-3 są pożyteczne podczas odchudzania, ponieważ pomagają w utracie kilogramów oraz zapobiegają atakom głody. Najlepsze oleje, to te tłoczone zimno oraz nierafinowane. Kwasy omega- 3 chronią organizm astmą, zapaleniem stawów, miażdżycą oraz poprawiają pamięć.
Źródła NNKT: pieczywo z pełnoziarnistej mąki żytniej, łosoś, dorsz, makrela, tuńczyk, orzechy, olej rzepakowy i lniany.

Awokado zawiera jednonieasycone kwasy tłuszczowe, które obniżają poziom złego cholesterolu.

Stosowanie produktów najmniej przetworzonych
Produkty, które zjadamy powinny nie być przetworzone oraz spożyte za raz po przyrządzeniu. Należy wybierać: mleczne napoje fermentowane: zsiadłe mleko, jogurt naturalny czy kefir, jajka, pełnoziarniste produkty zbożowe, chudy drób i mięso, świeże warzywa i owoce. Suszone owoce figi, daktyle, śliwki, morele posiadają w swoim składzie pełno cennych składników odżywczych. Są bardzo kaloryczne, lecz smaczne. Podczas odchudzania należy spożywać je roztropnie. 30 gram owoców suszonych zawiera 85 kcal i ponad 2250 mg potasu.

PROMOCJA – Zamów dziś dietę Artura Topolskiego, a w prezencie otrzymasz moją książkę i poradnik gratis!

Wraz z dietą otrzymasz w prezencie książkę oraz poradnik o swojej dolegliwości (dolegliwości są do wyboru w formularzu do diety, pod koniec tej strony). W sklepie kosztuje ona 24 zł, ale wraz z dietą dam Ci ją za darmo. Obecnie jest ona bestsellerem w moim sklepie! Dowiesz się z niej, co robić, aby zregenerować swoje jelita, a także poznasz metody na odchudzanie. W dzisiejszych czasach, aż 80% ludzi ma problemy z jelitami, które objawiają się nadwagą, wzdęciami, zaparciami, utratą energii, grzybicą, słabą odpornością, czy problemami z trawieniem. W książce znajdziesz wszystkie domowe metody, za pomocą których zregenerujesz swoje jelita. Natomiast poradnik jest o Twojej dolegliwości, która wybierzesz w formularzu zgłoszeniowym do diety, czyli hashimoto, niedoczynność tarczycy, zaparcia, biegunka, miażdżyca, czy cholesterol.

Diety Artura Topolskiego – Opinie zadowolonych Pacjentów

Jak szybko schudnąć? Przykładowa metamorfoza – Justyna 

Pacjentka jest chora na dwie choroby, które znacznie utrudniają proces odchudzania, a mianowicie cierpi na hashimoto oraz zespół policystycznych jajników. Jej metamorfozę przedstawiam poniżej wraz z wiadomością mailową. Za pomocą mojej diety udało nam się uzyskać zadowalający efekt dla pacjentki, czyli 13 kilogramów mniej w 3 miesiące.

dieta odchudzająca

Poniżej mail od klientki ze zdjęć.

dieta odchudzająca

Jak szybko schudnąć? Zobacz na opinie moich klientek

Poniżej pokazuję zdjęcia wiadomości z mojego Facebooka, które otrzymałem od swoich klientów.

Dieta odchudzająca, która naprawdę działa. Jak szybko schudnąć?

Masz problem z nadwagą? Nie wiesz jak schudnąć, a wydaje Ci się, że robisz wszystko tak, jak należy? Masz dość dziwnych specyfików odchudzających i gotowych diet z internetu, które po prostu nie działają? Mam coś, co powinno Cię zainteresować. To autorska dieta, którą przygotuję właśnie dla Ciebie!

Wszystkie uwagi, jakie od Was uzyskałem w czasie mojej pracy z pacjentkami, zebrałem w jedną całość i stworzyłem własną dietę, która wychodzi naprzeciw Waszym oczekiwaniom. Przede wszystkim wyeliminowałem wszystkie aspekty, które Wam się nie podobały. Moja dieta bazuje na wszystkich naukowo potwierdzonych metodach prawidłowego odżywiania osób zdrowych oraz chorych. Dlatego też moje diety nie tylko odchudzają, ale również pomagają na wiele dolegliwości takich jak:

  • hashimoto;
  • zaparcia;
  • nieżyt żołądka;
  • nadciśnienie tętnicze;
  • osteoporoza;
  • miażdżyca;
  • cukrzyca typu 2;
  • insulinooporność;
  • niedoczynność tarczycy.

Ponadto jadłospis składa się z produktów ogólnodostępnych, których cena jest niska. Dlatego też nie będziecie musieli wiele wydawać na produkty do swojej diety. Dzięki informacją, które podajecie mi w formularzu na końcu tej strony tworzę dla Was indywidualną dietę uwzględniającą choroby, alergie pokarmowe oraz tryb życia. Taka dieta nie tylko stanie się skuteczna, ale również lubiana i smaczna.

Kim jestem?

Jestem Artur Topolski z wykształcenia Specjalista Żywienia. Od lat zajmuję się moją pasją, czyli układaniem diet, które nie tylko są na odchudzanie, ale również pod jednostki chorobowe. Aby zobaczyć dyplom i certyfikat dietetyka kliknij tutaj.

Co zyskujesz dzięki mojej diecie? Jak szybko schudnąć na mojej diecie?

Korzystając z moich usług otrzymujesz gotowy plan żywienia, dostosowany do Twojego organizmu i trybu życia – zbilansowaną dietę i listę posiłków (wraz z przepisem wykonania), które bez problemu przygotujesz w domowym zaciszu. Moja dieta dla Ciebie to przede wszystkim:

  • dania, które przygotujesz w nie więcej niż 5 – 20 minut;
  • tanie i łatwo dostępne składniki/produkty, które dostaniesz w każdym sklepie;
  • plan żywieniowy, który stosuje się przez jeden miesiąc;
  • szczegółowy opis wykonania każdego posiłku wraz ze składnikami odżywczymi;
  • możliwość wyboru diety na odchudzanie, utrzymanie wagi, przybranie na masie i wyeliminowanie problemów zdrowotnych;
  • stały kontakt ze mną.

Moja dieta jest oparta na potwierdzonych metodach naukowych i latach doświadczeń oraz wiedzy z zakresu dietetyki. Dzięki moim konsultacjom i diecie możesz tracić od 1 – 1,5 kg tygodniowo, nie martwiąc się o swoje zdrowie.

Skorzystaj już teraz!

PROMOCJA! JUŻ TERAZ TYLKO 50 ZŁ!
Zachęcam Cię do wypełniania formularza i skorzystania z mojej oferty już teraz. W promocyjnej cenie 50 zł dostaniesz dietę, którą stosuje się jeden miesiąc. Pozwoli Ci ona schudnąć do 1,5 kg tygodniowo. Wraz z dietą otrzymasz w prezencie moją książkę oraz poradnik o swojej dolegliwości.
Po wypełnieniu poniższego formularza i opłaceniu zamówienia otrzymasz profesjonalną dietę mojego autorstwa w ciągu 2 dni roboczych. 

Opinie moich klientów o diecie

Rewelacja

Basia

Dieta super, niedroga, smaczna, polecam, ja schudłam już 12 kg w ciągu 1 m-c.

Barbara Kędzior

Dieta smaczna ,smaki dzieciństwa.

Alina Przystał

Bardzo zadowolona jestem jest 3 tygodnie i schudłam 3.5 kg polecam dietę i Pana Artura

Joanna czesak

Twoja dieta jest świetna! Stosowałam 3 miesiąca i schudłam 16 kg 🙂
Dzięki Artur i pozdrawiam

Magda Merska

Jestem bardzo zadowolona z efektów diety. Po pięciu tygodniach jest mnie mniej o 7 kilogramów. Jedzenie jest smaczne i nie ma problemu z dostępnością produktów. Pozdrawiam wszystkich odchudzających się u Pana Artura. Dziękuję Panie Arturze. 😉

Sylwia Twardowska

Zaskocze wszystkich bo nie pisze o sobie ale o dawnej znajomej ktora spotkalam w Londynie, gdzie zyje i pracuje. O malo nie poznanlam pani Moniki, dlugo sie jej przygladalam w polskim sklepie. Wyglada wspaniale, schudla 11kg, w 1,5 miesiaca i wyglada jakby ponad polowy jej nie bylo, jej twarz wyraznie odmolodniala. Zatkalo mnie z wrazenia.
Dziewczyny, kobiety na wlasne oczy sie przekonalalam i dzisiaj zamawiam diete – widac ze jest skuteczna (to nie jest forma reklamy tylko osobista opinia).

Luiza Anderson

Jest dokładnie opisana, dużo informacji ogólnie bardzo podoba mi się

IWONA Skawina

Najwspanialsza Dieta. Moja rodzina i znajomi nie wierzyli, że to tylko dzięki Diecie Pana Artura. Po dwóch zestawach Diety 15,900 kg mniej. Dzisiaj Rozumiem moje ciało, czuje sie wspaniale. Dziekuje panie Arturze

Daniela Królikowska

bardzo dobra

Iwona Rutka

Dieta super! W ciągu 4 tygodni 4 kg.mniej. Posiłki szybkie do przygotowania,smaczne i przede wszystkim z dostępnych polskich produktów!Polecam!

Elżbieta

Dieta jest racjonalna

Kornelia furgala

Super dieta. Składniki ogólnodostępne w sklepach i niedrogie. Wszystko dokładnie opisane jak przygotowywać posiłki. Stosuje trzeci tydzień i trzy i pół kg mniej. Z 73 kg na 69,5 kg. Niedługo będę wykupować drugą. Naprawdę polecam 🙂

Iga Pietruczuk

Dziękuję Ci Arturze za dietę. Jestem już 3 tygodnie i schudłam 4 kg. Czuję się lepiej, mam więcej energii, a przede wszystkim nie mam problemów z trawieniem. Za niedługo zgłoszę się po kolejną dietę. Pozdrawiam

Mirosława Zielińska

Dieta super mam hosimoto i problemy kardiologiczne dieta 9dzien i 1.5kg mniej😁😃😄 schodzę z 64 kg na 59kg i dla samopoczucia lepszego. Dieta rewelacja samopoczucie rowniez zero opuchniec nawet przed co miesięcznym problemem brzuch nie wygląda jak balon tylko plaski😁😄😙😆 napewno bede brac nastepny zestaw😁😀

Monika

Mam hashimoto, ale odkąd stosuję dietę Pana Artura schudłam 7 kg w 5 tygodni, czuje się znacznie lepiej, mam więcej energii. Polecam!

Katarzyna Mrugała

Jest naprawdę bardzo dobra w ciągu dwóch tygodni 2 kilo mniej, działa. Pozdrawiam

Urszula Szakiel

Dodaj swoją opinię o diecie

Pola obowiązkowe