Idealny jadłospis odchudzający

Idealny jadłospis odchudzający
Oceń ten post

Otyłość powstaje w wyniku zaburzeń równowagi energetycznej w ustroju, które są uwarunkowane czynnikami patogenetycznymi lub/i etiologicznymi. Nadmiar odkładania się tri glicerydów jest uwarunkowany spożycia zbyt dużych ilości pokarmu, zwiększoną aktywnością lipazy lipoproteinowej lub wzmożoną lipogenezą.

jadłospis

Artur Topolski (Specjalista Żywienia): Potrzebujesz diety, która skutecznie Cię odchudzi? A może potrzebujesz diety, która pomoże lub całkowicie wykluczy takie dolegliwości jak: zaparcia, nadciśnienie, Hashimoto, niedoczynność tarczycy, miażdżyca, osteoporoza lub chcesz zregenerować swoje jelita? Napisz do mnie w celu konsultacji, a następnie ułożę dla Ciebie dietę bez drogich, wyszukanych produktów, a także bez skomplikowanych potraw. Koszt diety to 50 zł. Kliknij tutaj, aby zgłosić się do mnie po dietę.

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Możemy wyróżnić otyłość ze względu na rozmieszenie w ciele tkanki tłuszczowej:

  • Aneroidalną ( brzuszną),
  • Kynoidalną ( udowo- pośladkową).

Otyłość udowo- pośladkowa, najczęściej występuje u kobiet, można zaobserwować hiperplazję adipocytów w okolicach bioder i ud, a obwód ramion jest nieznacznie powiększony. Kobiety i mężczyźni w wieku postmenopauzalnym występuje przeważnie otyłość brzuszna, która szczególnie dotyczy karku, brzucha i ramion. Tłuszcz gromadzi się w obrębie jamy brzusznej w znacznych ilościach, który otacza ważne życiowo narządu, a tym samym powodując:

  • Dyspozycję do rozwoju cukrzycy typu2 i chorób układu krążenia,
  • Zaburzenie tolerancji glukozy,
  • Insulinooporność,
  • Zwiększone ciśnienie tętnicze,
  • Zmniejszone stężenie cholesterolu HDL we krwi,
  • Zwiększone stężenie tri glicerydów i cholesterolu LDL we krwi,
  • Otłuszczenie mięśnia sercowego,
  • Zmniejszoną wentylację płuc,
  • Podniesienie przepony.

Zawartość masy ciała ze względu na wskaźnik BMI wg WHO

  BMI (kg/ m 2 )
Ciężkie niedożywienie <16
Niedożywienie średniego stopnia 16- 16,9
Łagodne niedożywienie 17- 18,4
Prawidłowa masa ciała 18,5- 24,9
Nadwaga 25- 29,9
Otyłość I stopnia 30- 34,9
Otyłość II stopnia 35- 39,9
Otyłość III stopnia ≥40

Otyłość w krajach rozwiniętych jest upośledzeniem patologicznym. Nadwaga jest piątą przyczyną śmiertelności na świecie. Według WHO, u podłoża etiologii, leżą:

  • Zmniejszona aktywność fizyczna,
  • Zwiększona produkcja żywości bogatej w węglowodany i tłuszcze nasycone,
  • Globalizacja światowych rynków żywości,
  • Urbanizacja,
  • Zmiany społeczne,
  • Trendy w rozwoju gospodarczym.
Artur Topolski (Specjalista Żywienia): Nie wiesz, który preparat jest odpowiedni dla Ciebie? Kliknij tutaj, aby wyszukać po swojej dolegliwości.

Czynniki farmakologiczne i biologiczne warunkujące powstawanie otyłości:
– Otyłość wynika z chorób m.in.: dysfunkcji tłuszczowo- płciowej, urazy czaszki oraz guzy mózgu,
– Otyłość pochodzenia podwzgórzowego, której przyczyną jest nowotwór jąder brzuszno- przyśrodkowych podwzgórza lub proces zapalny. Towarzyszą również zaburzenia gospodarki hormonalnej: hiperinsulinizm pierwotny, rzekoma niedoczynność przytarczyc, niedobór hormony wzrostu, hipogonadyzm, zespół policystycznych jajników, niedoczynność tarczycy,
– Zaburzenia w gospodarce hormonalnej przyczyniają się do powstania otyłości w okresie przekwitania, pokwitania i odkładaniu się tłuszczu u kobiet ciężarnych,
– Zaburzenie nastroju przyczynia się do zmiany masy ciała. U osób, którym w depresji towarzyszy przyrost masy ciała, osoby te wykazują tendencje do tycia podczas kolejnych ataków choroby. Zaobserwowano ją równie u osób, które zaprzestały palenia tytoniu oraz u tych z zespołem napięcia przedmiesiączkowego.
– Zwiększona podaż pożywienia wynika z roli kompensacyjnej, którą odgrywa jedzenie. Jedzenie stanowi formę relaksu, ułatwia rozładowanie stresu oraz bywa substytutem miłości.
– Powstawaniu otyłości towarzyszą niektóre leki. Leki psychotropowe mogą zwiększyć przyrost masy ciała, takie jak:
– pochodne insuliny i sulfanylomocznika,
– niektóre β- adrenolityki,
– kortykosteroidy,
– stabilizujące nastrój,
– Anksolityczne,
– leki antypsychiczne,
– antydepresanty.

Tłuszcz zostaje zmagazynowany w tkance tłuszczowej, a koszty energetyczne, które są związane z przemianami zostaje mniejszy niż w przypadku węglowodanów. U osób otyłych zaobserwowano zmniejszoną termo genezę poposiłkowe po posiłkach węglowodanowych. Innym czynnikiem wpływającym na otyłość jest spożywanie bardzo dużych ilości słodkich napojów gazowanych. Po wypiciu uczucie sytości jest słabiej wyrażone niż spożycie pokarmu stałego takiej samej objętości. Jest to wynikiem szybkiego przechodzenia płynu z żołądka do dalszych odcinków przewodu pokarmowego, a tym samym ułatwiając spożycie węglowodanów łatwo przyswajalnych wraz ze słodkimi płynami. Wśród czynników środowiskowych wpływ mają również kształtowane nawyki żywieniowe ( szkoła, dom, media). Na zwiększone spożycie żywności typu Fast food mają największy wpływ reklamy, które zachęcają do spożycia żywności przygotowanej poza domem.

Najczęstsze błędy żywieniowe:
– Zbyt duże spożycie niektórych rodzajów i grup pokarmów,
– Niewłaściwy wybór produktów spożywczych,
– Nieprawidłowe proporcje pomiędzy określonymi grupami produktów,
– Mało urozmaicona dieta,
– Nieprawidłowy rozkład posiłków w ciągu dnia,
– Nieregularne spożywanie posiłków.
 
Przyczyną nawyków żywieniowych są:
– Brak wiedzy i edukacji żywieniowej,
– Określone tradycje kulinarne,
– Stres,
– Szybki styl życia.

Zasady zdrowej diety

Proporcje 45: 40: 15
Nie jest ważne co jesz, ale ile jesz.
45% produktów strączkowych i ziarna
Ziarna: pszenica, naturalny ryż, proso, kukurydza, jęczmień, żyto, owies
Fasole: aduki, fasola mungo, soczewica, ciecierzyca, groch żółty, Jaś, szparagi
Potrawy przygotowane ze zbóż są podstawą naszej diety. Zawierają w swoim składzie węglowodany (błonnik i skrobię), składniki mineralne i witaminy. Ważne : ziarna zbóż zawierają w swoim składzie mało tłuszczu, a dużo błonnika w postaci pełnoziarnistej, która oczyszcza organizm i wzmaga perystaltykę jelit. Spożywając grubo mielone ziarna zbóż, w ten sposób usuwa się z organizmu zły cholesterol, toksyny, złogi, które mogą być źródłem wielu chorób oraz powodują niszczenie zdrowej tkanki. 

Rośliny strączkowe powinny uzupełnią codzienny jadłospis, gdyż są bogate w błonnik pokarmowy, witaminy z grupy B, sole mineralne oraz są źródłem witamin. Takie związki pełnią ważną rolę w leczeniu wielu chorób oraz profilaktyce nowotworów, cukrzycy czy miażdżycy. 

40% owoce i warzywa 

Owoce i warzywa posiadają ogromne zasoby cennych dla zdrowia człowieka składników. Do diety należ włączyć: szparagi, szpinak, seler korzeń i naciowy, rzodkiewkę, por, ogórek, kapustę, kalarepkę, kalafior, fasolkę szparagową, dynia, cykoria, czosnek, cebula, boćwinka, brokuły, cukinia, bakłażan, papryka oraz pomidor. Największy wpływ na zdrowie człowieka mają warzywa kolorowe: żółte pomarańcze i czerwone, mocno zielone: witaminę C, która wspomaga organizm osłabiony odchudzaniem, zwiększa odporność, witaminę E, przeciwutleniacze, kwas foliowy oraz witaminę A, które jest niezbędna w procesach prawidłowego widzenia. Podczas doboru warzyw występują następujące zasady: im intensywniejszy kolor, tym więcej cennych składników odżywczych. Warzywa i owoce należy blanszować, krótko dusić lub lekko podgotować, ponieważ wysoka temperatura rozkłada składniki pokarmowe na prostsze. Najlepiej trawione są ciepłe pokarmy.

15% bogate pokarmy energetycznie
Wliczamy w to cukry, tłuszcze, nabiał, jaja, drób, chude mięso i ryby.
Chude mięso ( wołowe), jaja, drób, ryby powinny być spożywane kilka razy w tygodniu.
Wyroby z dodatkiem cukru i cukier- sporadycznie.
Spożywanie tych produktów dodaje organizmowi energii oraz minerałów, witamin i białko.

Jedząc częściej małe objętości- chudniesz!
Częstsze i regularniejsze posiłki zabezpieczają przed tyciem. Ustąpi wilczy głód oraz tycie, jeśli będziemy spożywać 4-5 posiłków co 3 godziny. Proces trawienia jest przyśpieszony, jeśli jemy powoli. Proces trawienia rozpoczyna się w ustach, kiedy zaczynamy rozdrabniać pokarm, a tym samym łącząc go z enzymami zawartymi w ślinie. Jedząc mniej też można się najeść. 2 garście, taka ilość powinna zmieścić się w duch złożonych dłoniach. Jest to optymalna wielkość posiłku. Pojemność żołądka, jest równa pojemności naszego żołądka. W myśl takich zasad dostarczymy wszytki niezbędne składników do życia oraz utrzymania wysokiego poziomu energii, a tym samym spalamy pokarm, przekładając proces ten na czystą energię.
Organizm człowieka jest dość sprytny, jeśli dostanie nieregularne posiłki, zaczyna odkładać zapasy na potem. Próba ta będzie za każdym razem ponawiana. Jedząc mało, lecz regularnie można uśpić czujność organizmu.

Dobre tłuszcze są niczym lekarstwo
Tłuszcz w zdrowej diecie jest jednym z podstawowych składników. Zapewnia niezbędne kwasy tłuszczowe oraz energię. Tłuszcze są niezastąpione pod względem witamin D, A, E, i K, które przyswajają się tylko z tłuszczami. Tłuszcz jest również nośnikiem smaku. Do zachowania optymalnej i zdrowej wagi osoba dorosła potrzebuje 4- 6 łyżek dziennie. Tłuszcz jest ukryty również w niektórych owocach, orzechach, rybach, ziarnach, serach czy mięsach.
 
Jakie wybrać tłuszcze?
Nasycone- organizm człowieka potrafi je sam wytworzyć, nawet gdy nie są dostarczane wraz z pożywieniem. Potrzebne są do prawidłowego funkcjonowania. Nasycone kwasy tłuszczowe podnoszą poziom całego cholesterolu w organizmie. Produktami bogatymi są: smalec, tłuszcz z drobiu, wędliny, mięso, lody, śmietana, masło, mleko, ser żółty.

Nienasycone- dzielimy je na kasy tłuszczowe wielonienasycone ( organizm nie potrafi ich sam wytworzyć, wiec muszą być dostarczane wraz z pożywieniem) oraz jednonieasycone ( organizm potrafi je sam wytworzyć). Do tej grupy zaliczają się niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe ( NNKT), które dzieli się na 2 grupy: kwasy omega- 3 i omega- 6. Nienasycone kwasy tłuszczowe można znaleźć w oleju, które nie zwiększają poziomu cholesterolu we krwi. Zawarte w nich kwasy omega- 6 i omega-3 są pożyteczne podczas odchudzania, ponieważ pomagają w utracie kilogramów oraz zapobiegają atakom głody. Najlepsze oleje, to te tłoczone zimno oraz nierafinowane. Kwasy omega- 3 chronią organizm astmą, zapaleniem stawów, miażdżycą oraz poprawiają pamięć.
Źródła NNKT: pieczywo z pełnoziarnistej mąki żytniej, łosoś, dorsz, makrela, tuńczyk, orzechy, olej rzepakowy i lniany.

Awokado zawiera jednonieasycone kwasy tłuszczowe, które obniżają poziom złego cholesterolu.
 
Stosowanie produktów najmniej przetworzonych
Produkty, które zjadamy powinny nie być przetworzone oraz spożyte za raz po przyrządzeniu. Należy wybierać: mleczne napoje fermentowane: zsiadłe mleko, jogurt naturalny czy kefir, jajka, pełnoziarniste produkty zbożowe, chudy drób i mięso, świeże warzywa i owoce. Suszone owoce figi, daktyle, śliwki, morele posiadają w swoim składzie pełno cennych składników odżywczych. Są bardzo kaloryczne, lecz smaczne. Podczas odchudzania należy spożywać je roztropnie. 30 gram owoców suszonych zawiera 85 kcal i ponad 2250 mg potasu.

Artur Topolski (Specjalista Żywienia): Co zyskasz dzięki diecie mojego autorstwa? Nie tylko się odchudzisz, ale również pozbędziesz się w pełni lub zminimalizujesz objawy: zaparć, nadciśnienia, Hashimoto, niedoczynności tarczycy, miażdżycy, osteoporozy oraz zregenerujesz swoje jelita pozbywając się biegunek, czy wzdęć! Ponadto każda moja dieta ma odpowiednie dla Ciebie ilości witamin i minerałów, co nie tylko poprawia odporność i dodaje energii, ale również wpływa na pozytywne funkcjonowanie Twojego organizmu. Formularz do zamówienia diety znajdziesz na końcu tej strony.

Efekty i opinie moich pacjentek

1. Kasia M. (33 lata, Nowy Sącz)

“Moja przygoda z dietą od Artura Topolskiego zaczęła się od narodzin mojego pierwszego dziecka. Gdy skończyłam karmić postanowiłam wziąć się za siebie. Nie mogłam znieść swojego wyglądu w lustrze. Na podstawie krótkiej ankiety Artur stworzył dla mnie jadłospis, który składał się z 28 przepisów, stosowałam go przez miesiąc, a następnie zgłosiłam się zgodnie z zaleceniem po nowy. Drugi zestaw stosowałam dwa miesiące. Rezultat był wspaniały, udało mi się schudnąć aż 15 kilogramów. Do tego zaobserwowałam, że mam silniejsze włosy i paznokcie. Mam również więcej energii i wigoru. Przepisy były proste do wykonania, a przede wszystkim bardzo smaczne.”

2. Aga W. (35 lat, Warszawa)

“Chciałam podziękować Arturowi za świetną dietę, dzięki której uzyskałam to, co od lat mogłam sobie tylko wymarzyć. Miałam stały kontakt z Arturem, na bieżąco pisałam mu o swoich efektach. Pewnego razu spytał mnie, czy może udostępnić moją metamorfozę, oczywiście się zgodziłam, aby zmotywować innych do działania. Dieta to podstawa, a Artur Wam w tym pomoże!”

Pozostałe opinie moich klientek:

Jak tworzę dla Was diety?

Wszystkie uwagi, jakie od Was uzyskałem w czasie mojej pracy z pacjentkami, zebrałem w jedną całość i stworzyłem własną dietę, która wychodzi naprzeciw Waszym oczekiwaniom. Przede wszystkim wyeliminowałem wszystkie aspekty, które Wam się nie podobały. Moja dieta bazuje na wszystkich naukowo potwierdzonych metodach prawidłowego odżywiania osób zdrowych oraz chorych. Dlatego też moje diety nie tylko odchudzają, ale również pomagają na wiele dolegliwości takich jak: zaparcia, nieżyt żołądka, nadciśnienie tętnicze, osteoporoza, miażdżyca, niedoczynność tarczycy lub Hashimoto.

Ponadto jadłospis składa się z produktów ogólnodostępnych, których cena jest niska. Dlatego też nie będziecie musieli wiele wydawać na produkty do swojej diety. Dzięki informacją, które podajecie mi w formularzu na końcu tej strony tworzę dla Was indywidualną dietę uwzględniającą choroby, alergie pokarmowe oraz tryb życia. Taka dieta nie tylko stanie się skuteczna, ale również lubiana i smaczna.

Jakie dolegliwości możesz ograniczyć stosując plan żywienia mojego autorstwa?

  • Zaparcia;
  • Biegunka, wzdęcia – regeneracja jelit;
  • Nieżyt żołądka;
  • Nadciśnienie tętnicze;
  • Osteoporoza;
  • Miażdżyca;
  • Otyłość;
  • Niedoczynność lub Hashimoto.

Dlaczego nie warto tworzyć diety na własną rękę?

Diety, które tworzycie na własną rękę najczęściej nie uwzględniają wielu ważnych elementów prawidło zbilansowanej diety. W wyniku stosowania własnej diety mogą pojawić się problemy z metabolizmem, efekt jojo, niedobór witamin, minerałów oraz problemy ze zdrowiem.

Najważniejsze informacje o mojej diecie.

1. Osoby, które mają mało czasu na przygotowanie dietetycznych dań, mogą wybrać opcję szybkich posiłków, których wykonanie zajmuje około 20 minut.

2. Każdy posiłek zawiera szczegółową instrukcję przyrządzenia.

3. Możesz wybrać dietę na odchudzanie, utrzymanie wagi, przybranie na masie, a ponadto możesz wyeliminować dolegliwości związane z zaparciami, nieżytem żołądka, biegunką, wzdęciami, miażdżycą, Hashimoto, niedoczynnością tarczycy, nadciśnieniem tętniczym lub osteoporozą.

4. Po wypełnieniu ankiety jesteś w stałym kontakcie ze mną, czuwam nad Twoimi postępami.

5. Jeśli masz alergię, to ułożę dla Ciebie dietę tak, aby wykluczyć alergeny z pożywienia.

6. Dieta jest dostosowana do suplementów, które przyjmujesz.

7. Każda dieta jest indywidualnie zbilansowana w wartości odżywcze, witaminy i minerały, tak aby zawierała ona wszystkie składniki potrzebne Twojemu organizmowi.

8. Wszystkie rodzaje diet oparte są na potwierdzonych naukowo metodach.

9. Dzięki diecie powinieneś tracić około 0,5 – 1,5 kg tygodniowo (kwestia indywidualna). 

Promocja: Dieta na miesiąc to tylko 50 zł + otrzymasz darmowy poradnik o dolegliwości, którą zaznaczysz w formularzu!

Po wypełnieniu poniższego formularza i opłaceniu zamówienia do 2 dni roboczych otrzymasz dietę wykonaną przez Artura Topolskiego (Specjalista Żywienia) oraz darmowy poradnik.