Dieta w problemach jelitowych – Co dzięki niej zyskasz i kiedy trzeba stosować?

Dieta w problemach jelitowych – Co dzięki niej zyskasz i kiedy trzeba stosować?
5 (100%) 3 votes

Dieta przy problemach jelitowych

Jelita to jeden z największych organów naszego ciała, które do niedawna kojarzone były wyłącznie z procesami trawienia oraz wchłaniania pokarmów. Dziś jednak wiemy, że od nienagannej kondycji jelit zależy zdrowie całego organizmu. Ostatnie lata przyniosły bowiem zupełnie nowe spojrzenie na jelita, które uznawane są za integralny element tzw. osi jelita – mózg. Udowodniono kluczową rolę jelit w kształtowaniu naszego nastroju, funkcjonowania układu nerwowego oraz odpornościowego. Dlatego tak ważne jest o zdrowie jelit, a ich funkcjonowanie najlepiej wspiera optymalna dieta. W przypadku wystąpienia wszelkich dolegliwości jelitowych to właśnie odpowiedni sposób żywienia odgrywa najważniejszą rolę w przywróceniu delikatnej równowagi środowiska jelit. Dieta w problemach jelitowych, kiedy powinna być stosowana? 

dieta w problemach jelitowych

Artur Topolski (Specjalista Żywienia): Potrzebujesz diety, która skutecznie Cię odchudzi? A może potrzebujesz diety, która pomoże lub całkowicie wykluczy takie dolegliwości jak: zaparcia, nadciśnienie, Hashimoto, niedoczynność tarczycy, miażdżyca, osteoporoza lub chcesz zregenerować swoje jelita? Napisz do mnie w celu konsultacji, a następnie ułożę dla Ciebie dietę bez drogich, wyszukanych produktów, a także bez skomplikowanych potraw. Koszt diety to 50 zł. Kliknij tutaj, aby zgłosić się do mnie po dietę.

Proszę o udostępnienie artykułu lub jego polubienie – każdemu może się przydać!

Najczęstsze problemy z jelitami

Dolegliwości jelitowe są często diagnozowane. Jelita narażone są na stały kontakt z alergenami dostarczanymi z pożywieniem, syntetycznymi dodatkami do żywności, metalami ciężkimi, drobnoustrojami czy toksycznymi metabolitami. Ponadto za ich właściwe funkcjonowanie odpowiada flora bakteryjna jelit, której równowaga bardzo łatwo może zostać naruszona.

Najczęściej spotykane są przejściowe zaburzenia funkcjonowania jelit, które manifestują się niestrawnością czy biegunkami. Nierzadko występują także zaparcia. Coraz częściej diagnozowane są nietolerancje pokarmowe, które dają szereg objawów jelitowych, a najczęstsze alergeny to białka mleka krowiego czy gluten. Kolejną przyczyną dolegliwości jelitowych są stany zapalne jelit oraz infekcje o podłożu bakteryjnym, wirusowym, pasożytniczym czy grzybiczym. Każde z tych schorzeń wymaga dopasowania właściwego sposobu odżywiania, co z jednej strony ma na celu złagodzenie objawów i wspomożenie terapii, a z drugiej – ograniczenie podaży składników mogących potencjalnie nasilać dolegliwości.

Przeczytaj również: Chcesz mieć gładką, nawilżoną skórę oraz brak cellulitu? Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Dieta w problemach jelitowych – zaparcia i biegunka

Wspólnym zaleceniem w przypadku jakichkolwiek diet przy problemach z jelitami jest sposób spożywania posiłków. Należy zadbać o regularne przyjmowanie niewielkich porcji jedzenia, co ma odciążyć jelita i wyregulować ich pracę. W przypadku zaparć, jak i biegunek bardzo ważne jest właściwe nawodnienie organizmu. W zaparciach ma to ułatwić pobudzające działanie błonnika na perystaltykę jelit, a w przypadku biegunek –zapobiegać odwodnieniu. Poza tym diety w tych dwóch stanach nieco się różnią. Przy zaparciach najważniejsza jest lekkostrawna dieta obfitująca w błonnik. Przy biegunkach natomiast największy nacisk kładziony jest na spożywanie gotowanych potraw o delikatnej konsystencji, dostarczających białka czy rozpuszczalnej frakcji błonnika. Ma to na celu związanie nadmiaru płynów w jelitach i zagęszczenie treści pokarmowej, a także dostarczenie odpowiedniej ilości cennych składników odżywczych. Ma to szczególne znaczenie w przypadku zbyt szybkiego pasażu treści pokarmowej przez jelita i ograniczonego wchłaniania cennych substancji.

Warto przeczytać: Masz problemy ze stawami lub czujesz, że Cię bolą? Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Dieta w problemach jelitowych – wzdęcia

Bardzo częstą dolegliwością jelitową są wzdęcia. Zalecana jest przy nich dieta lekkostrawna, wzbogacona w przyprawy redukujące gazy oraz zioła. Ważne jest unikanie wzdymających potraw, w tym niektórych warzyw czy smażonych posiłków. Często wzdęcia są manifestacją alergii pokarmowych – wtedy należy z diety wykluczyć alergenne produkty. Ważne jest także, aby jeść powoli, starannie przeżuwając każdy kęs i unikając łykania powietrza.

Przeczytaj również: Jak w naturalny sposób poradzić sobie z cukrzycą oraz miażdżycą? Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Dieta w problemach jelitowych – stan zapalny jelit i infekcje

W przypadku stanów zapalnych jelit najlepiej sprawdzi się dieta ubogoresztkowa, czyli dostarczająca niewielkich ilości błonnika. Jest to dieta lekkostrawna, o obniżonej podaży tłuszczów a zarazem wysokobiałkowa i wysokowęglowodanowa. Stany zapalne jelit zaburzać mogą wchłanianie substancji pokarmowych oraz przebiegają często z biegunkami. Dieta musi być więc bardzo odżywcza, aby zapobiec powstaniu niedoborów pokarmowych i wyniszczenia organizmu. Tu także ważne jest regularne spożywanie niewielkich posiłków i unikanie jedzenia tuż przed snem. 

Skorzystaj już teraz!

PROMOCJA! JUŻ TERAZ TYLKO 50 ZŁ!
Zachęcam Cię do wypełniania formularza i skorzystania z mojej oferty już teraz. W promocyjnej cenie 50 zł dostaniesz dietę, którą stosuje się jeden miesiąc. Pozwoli Ci ona schudnąć do 1,5 kg tygodniowo. Wraz z dietą otrzymasz w prezencie moją książkę oraz poradnik o swojej dolegliwości.
Po wypełnieniu poniższego formularza i opłaceniu zamówienia otrzymasz profesjonalną dietę mojego autorstwa w ciągu 2 dni roboczych. 

Opinie moich klientów o diecie

Twoja dieta jest świetna! Stosowałam 3 miesiąca i schudłam 16 kg 🙂
Dzięki Artur i pozdrawiam

Magda Merska

Dieta jest racjonalna

Kornelia furgala

Najwspanialsza Dieta. Moja rodzina i znajomi nie wierzyli, że to tylko dzięki Diecie Pana Artura. Po dwóch zestawach Diety 15,900 kg mniej. Dzisiaj Rozumiem moje ciało, czuje sie wspaniale. Dziekuje panie Arturze

Daniela Królikowska

Dieta smaczna ,smaki dzieciństwa.

Alina Przystał

Bardzo zadowolona jestem jest 3 tygodnie i schudłam 3.5 kg polecam dietę i Pana Artura

Joanna czesak

Mam hashimoto, ale odkąd stosuję dietę Pana Artura schudłam 7 kg w 5 tygodni, czuje się znacznie lepiej, mam więcej energii. Polecam!

Katarzyna Mrugała

Jest naprawdę bardzo dobra w ciągu dwóch tygodni 2 kilo mniej, działa. Pozdrawiam

Urszula Szakiel

Dieta super! W ciągu 4 tygodni 4 kg.mniej. Posiłki szybkie do przygotowania,smaczne i przede wszystkim z dostępnych polskich produktów!Polecam!

Elżbieta

Zaskocze wszystkich bo nie pisze o sobie ale o dawnej znajomej ktora spotkalam w Londynie, gdzie zyje i pracuje. O malo nie poznanlam pani Moniki, dlugo sie jej przygladalam w polskim sklepie. Wyglada wspaniale, schudla 11kg, w 1,5 miesiaca i wyglada jakby ponad polowy jej nie bylo, jej twarz wyraznie odmolodniala. Zatkalo mnie z wrazenia.
Dziewczyny, kobiety na wlasne oczy sie przekonalalam i dzisiaj zamawiam diete – widac ze jest skuteczna (to nie jest forma reklamy tylko osobista opinia).

Luiza Anderson

Dziękuję Ci Arturze za dietę. Jestem już 3 tygodnie i schudłam 4 kg. Czuję się lepiej, mam więcej energii, a przede wszystkim nie mam problemów z trawieniem. Za niedługo zgłoszę się po kolejną dietę. Pozdrawiam

Mirosława Zielińska

bardzo dobra

Iwona Rutka

Jest dokładnie opisana, dużo informacji ogólnie bardzo podoba mi się

IWONA Skawina

Dodaj swoją opinię o diecie

Pola obowiązkowe