Czym jest pozycjonowanie lokalne

Virtual Development
Prowadząc lokalny biznes, który działa w określonym obszarze, pozycjonowanie strony z ogólnopolskim zasięgiem może być nie tylko drogie, ale też wysoce nieskuteczne. Przede wszystkim osiągnięcie wysokich pozycji, na ogólne frazy (np. mechanik samochodowy) będzie bardzo czasochłonne i kosztowne, a żadna porządna agencja SEO nie zagwarantuje, że w ogóle uda się je osiągnąć. Nawet jeśli uda się wskoczyć na najwyższe pozycje, może się okazać, że włożona praca nie przynosi pożądanych efektów – na stronę trafią osoby z całej Polski, co przy lokalnym biznesie nie przełoży się na wzrost sprzedaży czy pozyskanych kontaktów. Rozwiązaniem może okazać się pozycjonowanie lokalne, które jest nie tylko tańsze i szybsze, ale także dużo bardziej skuteczne.

 

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne polega na wykorzystaniu fraz kluczowych, które zawierają w sobie nazwę miasta, dzielnicy czy regionu. Strona pojawi się w wynikach wyszukiwania także po wpisaniu fraz z “obok” lub “blisko mnie”, w przypadku kiedy użytkownik korzysta z urządzenia mobilnego z włączoną lokalizacja. Pozwala to trafić do osób, które nie tylko są zainteresowane danym produktem lub usługą, ale znajdują się też w pobliżu i gotowe są odwiedzić nasz lokal.

 

Czym różni się pozycjonowanie lokalne od tradycyjnego?

Chociaż nie ma uniwersalnych zasad pozycjonowania, które sprawdzają się w każdym wypadku, można przyjąć, że pozycjonowanie lokalne nie różni się od tradycyjnego SEO niemal wcale – główną różnicą są wybrane słowa kluczowe, które nawiązują do obszaru, w którym prowadzimy działania. Należy zadbać o odpowiednie wkomponowanie ich na stronę oraz o wszystkie standardowe elementy działań pozycjonujących, czyli optymalizację strony i pozyskiwanie linków przychodzących.

 

Obecność w Google Maps

Oprócz pozycjonowania własnej strony internetowej, prowadząc biznes lokalny warto zadbać także o obecność w mapach Google, które wyświetlane są ponad naturalnymi wynikami wyszukiwania. Dzięki wysokiej pozycji na mapach, strona naszego biznesu może być widoczna dwukrotnie w wynikach wyszukiwania co zwiększa znacząco szanse na pozyskanie nowego klienta.