Czosnek - naturalny sposób na miażdżycę, nadciśnienie i słabą odporność

Czosnek – codzienne spożywanie może przynieść wiele korzyści! Zobacz, jakie ma właściwości.

Czosnek to lider roślin o wielu korzystnych substancjach dla zdrowia. Wiele lat temu naukowcy potwierdzili jego właściwości bakteriobójcze, obniżające ciśnienie, a także wspierające zwalczanie infekcji.

Czosnek już kilka lat temu wzięto za obiekt badań naukowych dlatego też dziś wiadomo o nim już znacznie więcej. Jak uniknąć brzydkiego zapachu z ust po spożyciu czosnku? Rozwiązanie znajdziesz pod koniec artykułu.

czosnek

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Co znajduje się w czosnku?

Czosnek to naturalny magazyn wszystkich najzdrowszych składników, które są obecne w przyrodzie. Znajdziemy w nim między innymi: saponiny, flawonoidy, aminokwasy, a także witaminy B1, B2, C, PP oraz A. Ponadto czosnek bogaty jest w sole mineralne, do których należy magnez, potas i wapń. Nie próżnuje również w mikroelementach, czyli nikiel, kobalt oraz chrom. Jednakże największe zalety zdrowotne przypisuje się olejkom eterycznym, do których należą siarczki i allicyna.

Powinnaś również przeczytać: Poza wewnętrznym spowolnieniem starzenia się, zadbaj również o skórę! Jak to zrobić? Kliknij, aby przeczytać.

Jakie właściwości ma czosnek?

Obecność wcześniej wymienionych olejków eterycznych (siarczki, allicyna) sprawia, iż czosnek pomaga zwalczyć infekcje i zahamować rozmnażanie się bakterii, co jest szczególnie ważne podczas przeziębienia. Ponadto w czasie przeziębienia pomaga w odkrztuszaniu, przyczynia się do obniżenia temperatury, a także pomaga w oddychaniu. Co najważniejsze regularne spożywanie czosnku przyczynia się do zmniejszenia ryzyka powstania zwału, czy udaru. Jego działanie jest zbliżone do aspiryny, czyli zmniejsza lepkość krwi. Ponadto czosnek działa rozkurczowo na naczynia krwionośne oraz zmniejsza zmiany powstałe w wyniku miażdżycy.

Czosnek również obniża ciśnienie krwi, ponieważ ma zdolność do zmniejszania ilości wydzielanego enzymu ACE, który odpowiada za regulację ciśnienia krwi. Ponadto działa korzystnie na śródbłonek, który znajduje się w naczyniach krwionośnych. Obecne badania naukowe potwierdziły, iż regularne przyjmowanie czosnku przyczynia się do obniżenia ciśnienia krwi nawet o 10 procent. Roślina ta jest również świetnym sposobem na problemy z trawieniem. Przede wszystkim przyspiesza wydzielanie żółci, a także wspiera jelita do odpowiedniej pracy, a tym samym zmniejsza ryzyko powstania wzdęć. Dlatego też zaleca się, aby po tłustych, ciężko strawnych daniach zjeść ząbek czosnku.

Powinieneś również przeczytać: Jak ziołami pozbyć się depresji oraz stresu? Kliknij, aby przeczytać. 

Co wykazały badania naukowe?

Z danych podanych przez stronę Uniwersytetu Maryland Medical Center możemy dowiedzieć się, iż badania kliniczne wykazały skuteczność czosnku przy nadciśnieniu, a mianowicie obniżył on ciśnienie krwi o około 5-8 procent. Uniwersytet ten podaje badanie, które trwało aż 4 lata. Po tym czasie naukowcy stwierdzili, iż przyjmowanie 900 mg ekstraktu z czosnku pozwala spowolnić rozwój miażdżycy. Ponadto naukowcy zaobserwowali, iż rozrzedza on krew, dlatego też może być stosowany do zapobiegania ataku serca lub udaru mózgu (zmniejsza ryzyko wystąpienia).

Kliknij poniżej w „Lubię to!”, a będziesz zawsze na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

Uniwersytet Medyczny Maryland przedstawia również badanie naukowe, które miało na celu sprawdzić wpływ czosnku na odporność człowieka. Badanie to trwało razem 12 tygodni. Pacjenci zostali podzieleni na dwie grupy, pierwsza przyjmowała ekstrakt z czosnku, natomiast druga placebo. Wynik okazał się bardzo korzystny dla czosnku, ponieważ osoby, które go przyjmowały, znacznie rzadziej chorowały, a jeśli już zachorowały, to miały łagodne objawy, a sam proces leczenia był znacznie szybszy. Oryginalne wyniki badań znajdziesz na oficjalnej stronie Uniwersytety Meryland Medical Center, aby zobaczyć kliknij tutaj.

Natomiast w medycznej internetowej bibliotece PMC możemy znaleźć informację o badaniu klinicznym, które zostało przeprowadzone na 47 pacjentach z nadciśnieniem tętniczym. Badanie to wykazało, iż w wyniku codziennego spożywania ekstraktu z czosnku spadło ciśnienie u pacjentów średnio o 12 mm Hg, natomiast rozkurczowe o 9 mm Hg. Oficjalną dokumentację z tego badania znajdziesz pod tym linkiem – kliknij, aby przeczytać

Przeczytaj również: Jak przyspieszyć regenerację wątroby domowymi metodami? Kliknij, aby przeczytać.

W marcowym wydaniu (rok 2008) czasopisma „Acta Diabetologica” możemy znaleźć streszczenie badania naukowego na pacjentach. Miało ono za zadanie wykazać wpływ regularnego spożywania czosnku na cukrzycę typu 2. W badaniu tym wzięło udział 60 pacjentów z cukrzycą (typu 2). Każdy z pacjentów codziennie przyjmował ekstrakt  z czosnku o dawce 150 mg. Wśród wszystkich pacjentów zanotowano niższy poziom glukozy i fruktozaminy (inny wskaźnik poziomu cukru we krwi).

Jak stosować czosnek, aby nie było nieprzyjemnego zapachu z ust?

Najlepszym rozwiązaniem jest czosnek bezzapachowy. Taki naturalny ekstrakt z czosnku zamknięty jest w kapsułce, która wykonana jest z żelatyny. Przy wyborze należy kierować się siłą ekstraktu, optymalnym rozwiązaniem są ekstrakty 100:1, czyli w kapsułce jest 10 mg ekstraktu z czosnku, to znaczy, że jest to równowartość 1000 mg (1 g) świeżej bulwy czosnku. Preparaty o takiej mocy można maksymalnie stosować dwa razy dziennie. Sprawdzony przeze mnie bezzapachowy ekstrakt z czosnku znajdziesz w kliknij tutaj.

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Może Ci się jeszcze spodobać...