Cytryna z cynamonem - jak takie połączenie wpływa na Twoje zdrowie?

Cytryna z cynamonem – jak takie połączenie wpływa na Twoje zdrowie?

Cytryna z cynamonem to świetnie połączenie o wyjątkowo bogatej zwartości w wartości odżywcze. Takie połączenie dodaje nie tylko energii na cały dzień, ale również poprawia samopoczucie, reguluje ciśnienie krwi, zmniejsza uczucie bólu w stawach, wspiera odchudzanie, a także wzmacnia odporność.

Artur Topolski (Specjalista Żywienia): Potrzebujesz diety, która skutecznie Cię odchudzi? A może potrzebujesz diety, która pomoże lub całkowicie wykluczy takie dolegliwości jak: zaparcia, nadciśnienie, Hashimoto, niedoczynność tarczycy, miażdżyca, czy osteoporoza? Napisz do mnie w celu darmowej konsultacji przed ułożeniem diety, aby to zrobić kliknij tutaj.

Cytryna z cynamonem – 10 zalet dla Twojego zdrowia!

1. W cytrynie znajdziemy witaminę C, która odpowiada między innymi za produkcję kolagenu przez organizm. Dzięki temu odbudują się włókna kolagenowe w skórze, co poprawi wygląd skór, ponadto zostanie produkowana w większej ilości maź stawowa, która zmniejszy objawy zgrzytania kolan.

2. Cytryna zawiera cenne flawonoidy, które przyczyniają się do poprawy procesów trawiennych. Ten niepozorny owoc w swoim składzie posiada błonnik, który utrzymuje złudzenie sytości. Dzięki tej właściwości nasz organizm nie będzie odczuwał głodu, a w wynik tego będziesz mniej jeść, co przyczyni się do obniżenia Twojej wagi!

3. Dzięki witaminie C, która znajduje się w cytrynie, możemy zaobserwować znacznie szybsze gojenie się ran, a także wspomaga utrzymanie w dobrej kondycji tkanek łącznych, chrząstek i kości. Ponadto kwas askorbinowy działa przeciwzapalnie oraz redukuje stres.

4. Regularne spożywanie wody z cytryną powoduje oczyszczenie wątroby z toksyn oraz usprawnienie jej pracy. Dzieje się tak z powodu zwiększonej produkcji żółci. Jednak wątroba nie jest jedynym narządem, który zyskuje zdrowie. Podobnie dzieje się z żołądkiem, a dokładnie z kwasem solnym, który zostaje uregulowany poprzez sok z cytryny. Dodatkowo witamina C redukuje ryzyko powstanie wrzodów żołądka.

Przeczytaj również: Chcesz mieć gładką, nawilżoną skórę oraz brak cellulitu? Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

5. Na sam koniec zostawiłem to, co jest nam najbardziej potrzebne o poranku, czyli energia! Naukowcy wspominają, iż sam zapach cytryny działa pobudzająco, a ona sama potrafi zmniejszyć poczucie lęku, stresu, a nawet pomaga w stanach depresyjnych. Większe efekty zdrowotne wynikające ze spożywania wody z cytryną będą zauważalne po kilkunastu dniach. Wtedy też nasz organizm będzie sprawniej oczyszczał się z toksyn, lepiej trawił, a to wszystko przełoży się na większe zasoby energii.

6. Według badań naukowych wystarczy zjeść ½ łyżeczki cynamonu, aby obniżyć poziom cholesterolu.

7. W 2003 roku opublikowano w dzienniku medycznym „Diabetes Care” badanie naukowe, które potwierdziło wpływ cynamonu na obniżanie poziomu cukrzycy typu 2. W badaniu tym wzięło udział 60 pacjentów, którym podawano od 1 do 6 g cynamonu dziennie.

8. Naukowcy z Uniwersytetu „Kensas State” udowodnili w badaniach laboratoryjnych, iż cynamon pomaga zwalczyć bakterię typu E.coli.

9. Substancje aromatyczne cynamonu korzystnie wpływają na funkcje poznawcze.

10. Łyżeczka cynamonu wraz z miodem przynosi ulgę w bólu stawów.

Cytryna z cynamonem – jak wykonać ten napój?

Do wykonania napoju będziemy potrzebować 4 składników:

  • 2 g cynamonu – najlepiej świeżo startego;
  • Sok z cytryny – 50 ml;
  • Szklankę wody;
  • 1 płaską łyżkę miodu.

Wykonanie: W letnio ciepłej wodzie (poniżej 40 stopni) wymieszaj wszystkie składniki.

Przeciwwskazania: Pamiętaj, że nie można stosować cynamonu w większej ilości niż 40 g dziennie, ponieważ taka dawka może wywołać negatywny wpływ na organizm. Ponadto powinny go unikać kobiety w ciąży oraz karmiące. Przepis ten powinny również unikać osoby, które mają wrzody przewodu pokarmowego.

Przeczytaj również: Jak w naturalny sposób poradzić sobie z cukrzycą oraz miażdżycą? Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Proszę o udostępnienie artykułu lub jego polubienie – każdemu może się przydać!

Jak skutecznie się odchudzić? 

Blisko dwa lata temu współtworzyłem wraz z dietetykami oraz trenerami personalnymi stronę JestemFit. Od tamtego czasu wysłuchałem wielu Waszych opinii na temat różnych diet, które stosowaliście. Często narzekaliście, iż dietetycy z góry narzucają Wam menu, które przeważnie składało się z nielubianych przez Was dań, co w znacznym stopniu zniechęca do stosowania. Ponadto często skarżyliście się, iż po otrzymaniu diety nie macie kontaktu z dietetykiem, który po pewnym czasie stosowania diety wskazałby Wam, jakie zmiany wprowadzić, aby Wasza dieta uwzględniała zmiany powstałe w organizmie (np. niższa masa ciała – zmieniają się ilości spożywanych makroelementów oraz wartości odżywczych).

Wszystkie uwagi, jakie od Was uzyskałem, zebrałem w jedną całość i stworzyłem własną dietę, która wychodzi naprzeciw Waszym oczekiwaniom. Przede wszystkim wyeliminowałem wszystkie aspekty, które Wam się nie podobały. Moja dieta bazuje na wszystkich naukowo potwierdzonych metodach odchudzających, które wykazują wysoką skuteczność kliniczną. Ponadto składa się ona z produktów wchodzących w skład zdrowej żywności. W moich dietach to Wy wybieracie produkty, których nie lubicie, a także wskazujecie produkty, za którymi w szczególności przepadacie. Dzięki takiej wiedzy tworzę dla Was indywidualną dietę uwzględniającą preferencje produktowe, typ sylwetki, choroby, wymiary ciała, alergie pokarmowe, tryb życia (dostosowanie diety do przebywania biurze), a nawet przyjmowane witaminy i minerały. Taka dieta nie tylko stanie się skuteczna, ale również lubiana i smaczna. Do każdego pakietu przypisany jest dietetyk oraz trener personalny. Nadzorują oni Wasze postępy oraz tworzą menu na kolejne dni wraz z uwzględnieniem zmian powstałych w Twoim organizmie podczas stosowania diety, ponadto w każdej chwili możesz skontaktować się ze swoim dietetykiem bądź trenerem, aby zadać pytanie itp. 

Najważniejsze informacje o mojej diecie.

  1. Osoby, które mają mało czasu na przygotowanie dietetycznych dań, mogą wybrać opcję szybkich posiłków, których wykonanie zajmuje około 30 minut.
  2. To Ty wybierasz, których produktów nie lubisz, a które najbardziej preferujesz.
  3. Każdy posiłek zawiera szczegółową instrukcję przyrządzenia.
  4. Możesz wybrać dietę na odchudzanie lub przybranie na wadze.
  5. Po wypełnieniu ankiety dostajesz swojego dietetyka oraz trenera personalnego – tworzą oni dla Ciebie indywidualną dietę, czuwają nad Twoimi postępami oraz służy radą.
  6. Raz w tygodniu dostaniesz zapytanie od mojego zespołu, który poprosi Cię o aktualizację wymiarów ciała, aby uwzględnić zmiany w diecie na następne dni.
  7. Poza dietą możesz również wybrać opcję planu treningowego.
  8. Jeśli masz alergię, to ułożymy dla Ciebie dietę tak, aby wykluczyć alergeny z pożywienia.
  9. Dieta jest dostosowana do suplementów, które przyjmujesz.
  10. W przypadku wyboru planu treningowego zestaw ćwiczeń zostanie dopasowany do Twoich preferencji. Ćwiczenia można wykonywać w domu lub na siłowni, wybór należy do Ciebie.
  11. Zestaw ćwiczeń jest dostosowany do Twoich umiejętności, budowy ciała oraz wieku.
  12. W planie treningowym znajdziesz szczegółowe informacje, jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia wraz ze zdjęciami instruktażowymi.
  13. Każda dieta jest indywidualnie zbilansowana w wartości odżywcze, witaminy i minerały, tak aby zawierała ona wszystkie składniki potrzebne Twojemu organizmowi.
  14. Mój zespół dietetyków oraz trenerów uwzględnia zmiany w organizmie, które następują wraz z czasem stosowania diety.
  15. Diety dopasowane są do Twojego trybu życia, jeśli pracujesz, możesz zamówić posiłki, które bez problemu zabierzesz z domu do pracy – opcja „Lunchbox” w ankiecie.
  16. W ankiecie możesz również przesłać swoje zdjęcie, dzięki któremu moi dietetycy oraz trenerzy personalni ocenią budowę ciała w celu doboru odpowiedniej diety i treningów.
  17. Moją dietę możesz również stosować, jeśli nie masz konkretnego celu, a chcesz się po prostu zdrowo odżywiać.
  18. Wszystkie rodzaje diet oparte są na potwierdzonych naukowo metodach.
  19. Dzięki diecie powinnaś tracić około 0,5 – 1 kg tygodniowo (kwestia indywidualna). Pamiętaj, że zbyt szybkie odchudzanie jest szkodliwe!

Ile to kosztuje?

Sama dieta składa się z 31 dniowego planu i kosztuje 99,90 zł.

Tylko plan treningowy składający się z ćwiczeń na 31 dni kosztuje 59,90 zł.

Natomiast połączenie 31 dniowego planu dietetycznego oraz ćwiczeń na 31 dni kosztuje 119,90 zł.

Myślę, że ceny te są bardzo przystępne. W gabinetach dietetycznych pakiet diet na 14 dni kosztuje średni około 200 zł. Natomiast u mnie macie 2 razy dłuższą dietę oraz plan treningowy za 119, 90 zł.

Indywidualną dietę możesz zamówić przez moją nową stronę – kliknij tutaj, aby do niej przejść.

Może Ci się jeszcze spodobać...