Odchudzanie może być szybsze. 6 metod, które spalą nawet 10 kg!

Odchudzanie może być szybsze. 6 metod, które spalą nawet 10 kg!

Nie tylko dieta i ćwiczenia pozwalają schudnąć. Zobacz, co robić, aby przyspieszyć odchudzanie.

Co robić i jeść na szybsze odchudzanie?

Co robić i jeść na szybsze odchudzanie?

Wiele osób chcących się odchudzić, nie jest zadowolonych z efektu odchudzania. Albo waga stoi w miejscu jak zaklęta, albo proces utraty tkanki tłuszczowej jest zbyt wolny. Okazuje się, że niekiedy za niepowodzeniem w odchudzaniu mogą stać oczywiste błędy – podjadanie między posiłkami, zbyt wysokie spożycie węglowodanów czy tłuszczów, brak aktywności fizycznej.

Odchudzanie powinno przebiegać z dietetykiem stacjonarnym bądź online – specjalista pomoże nam uniknąć wszelkich błędów dietetycznych. A bez względu na to, czy dietę odchudzającą komponuje nam dietetyk, czy może robimy to samodzielnie – warto wprowadzić w życie kilka prostych sposobów przyspieszających odchudzanie.

Co robić, aby przyspieszyć odchudzanie? Poniżej przedstawiam Wam kilka niezawodnych porad.

Warto również przeczytać: Naukowcy wybierają najlepszą metodą na odchudzanie. Wiesz, co wygrało? Kliknij, aby się dowiedzieć.

jarmuż na odchudzanie

Jarmuż świetnie działa na odchudzanie i odżywia organizm.

1. Jedz często, mniejszymi porcjami

Poza ty, co jemy, ważne jest także to, jak to robimy. Lepiej jest spożyć kilka mniejszych posiłków w ciągu dnia, niż 2 – 3 większe. Sprzyja to ustabilizowaniu poziomu glukozy we krwi, zapobiega podjadaniu między posiłkami. Metabolizm przyspiesza, a my szybciej tracimy tkankę tłuszczową.

2. Sięgaj po produkty dostarczające tzw. ujemnych kalorii

Niektórym produktom spożywczym przypisywana jest zaskakująca właściwość – mowa o tzw. ujemnych kaloriach. Ujemne kalorie posiadają te produkty, które dostarczają mało kalorii, a w procesie ich trawienia i wchłaniania organizm używa tych kalorii znacznie więcej. Zapewnia to ujemny bilans kaloryczny – a o to właśnie chodzi w odchudzaniu. Produkty o ujemnych kaloriach to warzywa i owoce o niskiej kaloryczności i dużej ilości wody – warzywa kapustne, ogórki, seler naciowy, pomidory, zielone liście warzyw, owoce jagodowe.

3. Dlaczego jeść zimne posiłki?

Idea przyjmowania zimnych posiłków nieco nawiązuje do diety ujemnych kalorii. Jeśli zjemy posiłek o temperaturze znacznie niższej od temperatury ciała, dochodzi do ochłodzenia organizmu. W celu przywrócenia optimum termicznego nasz organizm uruchamia proces produkcji ciała, a zatem powoduje przyspieszenie przemiany materii. Sięgaj zatem po 2 – 3 chłodne posiłki w ciągu dnia.

4. Nie zapominaj o białku, które wspomaga odchudzanie

W ostatnich latach dieta wysokobiałkowa wzbudzała skrajne emocje – od zachwytu wysoka skutecznością diety, aż po krytykę dotyczącą skutków ubocznych diety i efektu jo – jo. Nie należy oczywiście popadać w skrajność i spożywać bardzo dużych ilości białka, ale jednocześnie nie należy zapominać o optymalnej podaży tego makroskładnika, na poziomie 1,2 – 1,5 g na kg m. c. Białko zapewnia długotrwałe uczucie sytości, a także sprzyja rozbudowie masy mięśniowej. A im więcej mięśni, tym szybszy metabolizm.

5. Sięgaj po naturalne spalacze tłuszczu

W diecie odchudzającej nie powinno zabraknąć produktów przyspieszających spalanie tłuszczu. Najczęściej tego typu produkty nie dostarczają kalorii, a doskonale przyspieszają metabolizm. Mowa np. o zielonej herbacie, umiarkowanych ilościach kawy, orientalnych przyprawach (imbirze, kurkumie, kardamonie, cynamonie).

6. Pamiętaj o śniadaniu na lepsze odchudzanie

Poranny pośpiech bardzo często nie sprzyja spożywaniu śniadaniu – w biegu wypijamy kawę i wychodzimy z domu. A to poważny błąd – bardzo ważne jest, aby po przebudzeniu przyspieszyć metabolizm. Odpoczynek nocny cechuje się spowolnieniem metabolizmu, ponowny jego rozruch zapewni spożycie śniadania. Nie masz rano czasu na przygotowanie posiłku czy jego zjedzenie? Wieczorem przygotuj pożywny koktajl na bazie jogurtu, orzechów, owoców i zielonych liści warzyw; zabierz go ze sobą i wypij w drodze do pracy.