Witamina B1 - Groźne skutki niedoboru! Jak ją prawidłowo stosować?

Witamina B1 – każdy z nas powinien ją przyjmować. Groźne skutki niedoboru!

Witamina B1 – witamina absolutnie dla każdego. Zobacz, dlaczego powinieneś ją stosować.

Witamina B1, czyli tiamina to witamina nie syntetyzowana ani nie magazynowana w organizmie, konieczne jest zatem dostarczenie odpowiednich jej ilości w diecie lub poprzez stosowanie odpowiednich preparatów. Ma to o tyle szczególne znaczenie, że tiamina niezbędna jest do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego oraz sercowo – naczyniowego.

witamina b1

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Objawy niedoboru witaminy B1 to przede wszystkim symptomy ze strony układu nerwowego:

  • zmęczenie;
  • zaburzenia koncentracji;
  • nerwowość;
  • bóle głowy;
  • osłabienie siły mięśni;
  • zaburzenie czucia;
  • przyspieszona akcja serca;
  • brak łaknienia;
  • nudności;
  • wymioty;
  • bóle żołądka;
  • zaparcia.

Dlaczego witamina B1 jest tak ważna dla zdrowia?

Najważniejszą rolą witaminy B1 w organizmie jest regulowanie pracy układu nerwowego. Tiamina reguluje syntezę neurotransmitterów – serotoniny i acetylocholiny. Minimalizuje bóle głowy, wspomaga pamięć i koncentrację, niweluje zmęczenie. Tiamina wywiera ponadto pozytywny wpływ na łagodzenie stanów zapalnych i wspomaganie regeneracji i gojenia się ran. Ponadto tiamina wpływa korzystnie na kondycję skóry i włosów, łagodzi objawy trądziku oraz łojotoku. Niweluje uczucie drętwienia i mrowienia kończyn występujące w przebiegu cukrzycy, wspomaga pracę serca oraz łagodzi psychozy towarzyszące terapii odwykowej u alkoholików. Ponadto suplementacja witaminy B1 łagodzi objawy depresji, a także chorób neurodegeneracyjnych, takich jak choroba Alzheimera.

Przeczytaj również: Jak szybko poprawić pamięć i koncentrację? Kliknij tutaj, aby poznać najsilniejsze zioła.

Co badania kliniczne mówią o roli tiaminy w utrzymaniu zdrowia?

W kilku badaniach klinicznych sprawdzano wpływ suplementacji tiaminy na samopoczucie pacjentów cierpiących na cukrzycę oraz na tempo postępu choroby. Suplementacja witaminy B1 u diabetyków może minimalizować wiele negatywnych skutków zbyt wysokiego poziomu glukozy i jej metabolitów we krwi: glikacji białek i stresu oksydacyjnego. Prowadzić one mogą do uszkodzenia wzroku i nerwów obwodowych, co manifestuje się tzw. polineuropatią obwodową, czyli zaburzeniami czucia i mrowieniem na dystalnych częściach kończyn. W badaniu przeprowadzonym przez “University of Giessen” (wydział medyczny) na grupie 24 pacjentów cierpiących na cukrzycę wykazano, iż suplementacja witamin z grupy B przez okres 12 tygodni zauważalnie zredukowała objawy polineuropatii u diabetyków. Także wielomiesięczne obserwacje pacjentów potwierdziły takie wnioski. Inne korzyści płynące z suplementacji witaminy B1 u pacjentów z cukrzycą wskazują na potencjalny korzystny wpływ na ograniczenie nefropatii, czyli uszkodzenia nerek czy zaburzenia gospodarki lipidowej. Tiamina odgrywa ważną rolę w profilaktyce cukrzycy typu 2. Badanie to dostępne jest pod tym linkiem

Badanie opublikowane przez naukowe czasopismo “Global Journal of Health Science” ukazało istotność witaminy B1 w zwalczaniu objawów fizycznych i psychicznych w czasie PMS, czyli zespołu napięcia przedmiesiączkowego. Badanie zostało przeprowadzone na 80 kobietach  z PMS. Pierwsza grupa przyjmowała witaminę B1, natomiast druga grupa stosowała placebo. Efekty terapii mierzono za pomocą kwestionariusza, stanu depresji, obserwacji oraz analizy psychologa. Po kilku dniach stosowania witaminy B1 zaobserwowano rzadsze występowanie objawów PMS o średnio 35 procent. Zauważono poprawę dotyczącą zmęczenia, drażliwości, wahań nastroju, obniżonego libido czy bólów głowy. Zredukowane zostały dolegliwości żołądkowe, zaburzenia snu czy tkliwość i bolesność piersi. Oryginalną dokumentację z tego badanie znajdziesz tutaj

Witamina B1 – Jak ją przyjmować, aby osiągnąć efekty takie, jak w badaniach naukowych?

Przede wszystkim w badaniach naukowych była podawana witamina B1 w dawce 50 mg dziennie. Jest to ilość, która w zupełności wystarczy w celach terapeutycznych. Natomiast jeśli chodzi o sam rodzaj witaminy B1, to najlepiej przyswajalną formą jest monoazotan tiaminy. Te dwie cechy są najważniejsze przy wyborze odpowiedniego preparatu i gwarantują jego skuteczność. Regularne przyjmowanie witaminy B1 powoduje: minimalizuje bóle głowy, wspomaga pamięć i koncentrację, niweluje zmęczenie, łagodzi stany zapalne, wspomaga regenerację i gojenie się ran, wpływa korzystnie na kondycję skóry i włosów, łagodzi objawy trądziku oraz łojotoku, niweluje uczucie drętwienia i mrowienia kończyn występujące w przebiegu cukrzycy, wspomaga pracę serca oraz łagodzi psychozy. Witaminę B1 pod postacią monoazotanu tiaminy o dawce 50 mg znajdziesz w moim sklepie. Kliknij tutaj, aby przejść do sklepu i dowiedzieć się więcej. 

Powinnaś również przeczytać: Jak w prosty sposób poradzić sobie z zaparciami oraz problemami jelitowymi? Kliknij tutaj, aby się dowiedzieć.

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!


Dzięki mojej elektronicznej książce zyskasz:

1. Wygrasz z otyłością, biegunką, wzdęciami, grzybicą, słabą odpornością, zgagą, zaparciami oraz niestrawnością.
2. Poznasz najczęstsze schorzenia układu pokarmowego oraz sposoby jak sobie z nimi poradzić.
3. Zrozumiesz jak powinny wyglądać Twoje nawyki żywieniowe, abyś mogła cieszyć się zdrowiem i piękną sylwetką.
4. Poznasz 6 powodów, przez które Twoje jelita funkcjonują nieprawidłowo
5. Listę 10 produktów najlepszych dla zdrowia Twoich jelit.
6. Listę 9 produktów, które należy unikać dla dobra układu pokarmowego
7. 17 pysznych przepisów, które pomogą Ci zadbać o układ pokarmowy.

8. Kupując ode mnie książkę nie podejmujesz żadnego ryzyka. Daję Ci 30-dniową gwarancję na zwrot pieniędzy w przypadku gdybyś stwierdził, że nie jesteś zadowolony z mojego e-booka. Chcesz otrzymać zwrot pieniędzy? Po prostu napisz do mnie maila, a ja zwrócę Ci wszelkie poniesione przez Ciebie koszty.

Kliknij tutaj, aby nabyć moją elektroniczną książkę.


Może Ci się jeszcze spodobać...