Najczęstsze błędy w odchudzaniu - jak ich nie popełnić?

Najczęstsze błędy w odchudzaniu – jak ich nie popełnić?

Skazani na porażkę.., a może na sukces?
Diety, które stosujemy, często są bezmyślne, mają złe proporcje składników odżywczych, między innymi za mało białka, zbyt obniżoną kaloryczność. Skutkuje to tym, że tracimy masę mięśniową, na potrzeby energetyczne organizmu. Często dochodzi do spowolnienia przemiany materii nawet o 20%. Uczucie głodu, zimna i frustracji rośnie. To właśnie wówczas najczęściej zaczynamy podjadać pomiędzy posiłkami i jesteśmy na najlepszej drodze do efektu jojo. Amerykańska organizacja The National Weight Control Registery, zajmująca się danymi dotyczącymi kontroli wagi, postanowiła zdefiniować pojęcie skutecznej redukcji masy ciała. Założenia jakie muszą zostać spełnione dla tego pojęcia to utrata masy ciała o minimum 10% i utrzymanie tego stanu przez rok. Takie kryteria pozwalają postawić tezę, iż nasze odchudzanie odbyło się skutecznie, zdrowo a efekt jo-jo nas nie dotyczy. Okazuje się,że jest to ciężkie wyzwanie, a utrata kilogramów to jeden z dwóch kroków do pełni sukcesu. Zaledwie 20% przebadanych odchudziło się na tyle skutecznie, żeby ten efekt utrzymać.

odchudzaniu

Artur Topolski (Specjalista Żywienia): Potrzebujesz diety, która skutecznie Cię odchudzi? A może potrzebujesz diety, która pomoże lub całkowicie wykluczy takie dolegliwości jak: zaparcia, nadciśnienie, Hashimoto, niedoczynność tarczycy, miażdżyca, osteoporoza lub chcesz zregenerować swoje jelita? Napisz do mnie w celu konsultacji, a następnie ułożę dla Ciebie dietę bez drogich, wyszukanych produktów, a także bez skomplikowanych potraw. Koszt diety to 50 zł. Kliknij tutaj, aby zgłosić się do mnie po dietę.

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Co z tym jo-jo?
Często nasza radość z utraty kilogramów jest zbyt pochopna. Niebywałym sukcesem jest umiejętność ustrzegania się przed niewinnie brzmiącym efektem jo-jo. Efekt jo-jo to nic innego jak powrót starych kilogramów, często z bonusem w postaci kilku nowych, dodatkowych. Zalecenia organizacji mówią o bacznym przestrzeganiu posiłków o obniżonej kaloryczności o 300-400 kcal,niż oszacowane zapotrzebowanie energetyczne organizmu. Warto pilnować regularnych pomiarów żeby mieć kontrolę nad tym w którą stronę zmierza nasza waga. W stały nawyk powinno wejść nam spożywanie odżywczych śniadań.

Kluczowe jest śniadanie

Z przeprowadzonych badań wynika, że nagminne pomijanie śniadań jest typowe dla ludzi mających problem z otyłością i nadwagą. Często mają oni zaburzony rytm posiłkowy. Zaczynają posiłki od obiadu, a kończą późnym wieczorem czy też nocą, tuż przed tym jak udają się na spoczynek. Często również podjadają w nocy, przez co nie chce im się jeść rano. Śniadanie powinno być najwyższym kalorycznie posiłkiem, ponieważ na jego spalenie mamy cały dzień. To ono dostarcza nam energii. Co innego z kolacją czy wieczorną przekąską. Takiej dawki kalorii tuż przed snem nie mamy kiedy spalić, dzięki czemu zostaje ona odłożona w postaci tłuszczu.

5 posiłków
Wiele osób ma dreszcze na samą myśl zjadania 5 posiłków dziennie. Zakładamy ograniczenie wagi, z automatu myślimy o ograniczeniu posiłków. To kolejny błąd. Jeśli odchudzanie ma być skuteczne, musimy przestrzegać zasady częstego jedzenia w małych porcjach. W dobie problemów ludzkości ze skokami cukru jest to bardzo znaczący aspekt. Hiperinsulinemia jest wprost proporcjonalna do nadwagi. Praktycznie każdy posiadający oponkę ba brzuchu jest w wysokim ryzyku problemów z wydzielaniem insuliny. Oczywiście maja na to też wpływ geny.

Dieta składająca się z 5 posiłków będzie zbawienna dla osób z otyłością wisceralna. Pomoże ona ustabilizować wydzielanie insuliny, a apetyt będzie mniejszy i latwiejszy do opanowania. Nie tylko problemy z hiperinsulinemią pretendują do diety składającej się z 5 posiłków. Kolejnym schorzeniem populacyjnym są zaburzenia w gospodarce lipidowej oraz węglowodanowej. Nie zawsze wiążą się one z wysoką nadwagą. Czasem bywa ona niewielka, ale zasada powinna obowiązywać taka sama- brak podjadania pomiędzy posiłkami. Ponieważ totalnie potrafi rozchwiać cały system posiłkowy. Badania wykazują, iż osoby podjadające, potrafią w ten sposób dostarczyć
sobie aż 50% energii w całkowitym zapotrzebowaniu. Reasumując, trzymanie się 5 posiłków niweluje czas na podjadanie, co za tym idzie, pomimo zwiększonej ich ilości, dostarczamy sobie mniej kalorii niż jedząc np. 3 posiłki i podskubując pomiędzy nimi. Według badaczy najczęściej podjadamy cukier połączony z tłuszczem (zwierzęcym, czyli nasyconym, zawierającym izomery trans) czyli najbardziej niekorzystne połączenie z możliwych dla osób otyłych.

Tłuszcz, cukier, sól. Jeść? Czy nie jeść?

Odpowiedz na to pytanie będzie jednoznaczna. Nie możemy kompletnie pozbyć się tłuszczu z naszej diety. Organizm potrzebuje wszystkich składników odżywczych w diecie. Warto spożywać takie tłuszcze jak olej lniany, oliwę z oliwek, które są bogatym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3. Zbawienne są dla zmniejszenia apetytu, obniżenia ciśnienia krwi, trójglicerydów, etc. Szczególnie ważne dla kobiet w ciąży,udowodnione jest że,dzieci kobiet, które suplementowały omega 3 w ciąży, mają mniejsze skłonności do dysgrafi i dysleksji. Cukier z kolei zdecydowanie trzeba ograniczyć. Najwięcej jest go w słodzonych napojach, często jest to nawet 20 łyżeczek w litrze! Należy zwrócić uwagę szczególnie na fruktozę, która kilka jeszcze kilka lat temu była polecana chorym na cukrzyce.

Argumentowano wówczas, że wchłania się wolniej niż glukoza oraz ma niższy indeks glikemiczny. Fruktoza przeszła do historii, ponieważ wnikliwsze badania dowiodły iż sprzyja otyłości, zwiększa apetyt, podnosi ciśnienie krwi, poziom greliny, trójglicerydów i kwasu moczowego, a spory % otyłych cierpi na dnę moczanową, miażdżycę i nadciśnienie. Sól. Biała sól kuchenna, jest winowajcą nadciśnienia, nadużywamy jej do potraw takich jak zupy, gotowane ziemniaki, mięso. Nie każdy wie, że pieczywo ma również bardzo duży dodatek sodu. Z powodzeniem można zastąpić ją suszonymi lub świeżymi przyprawami.

Bez wody nie ma oczyszczania i odchudzania

Bezwzględnie musimy zatrzymać się przy temacie wody. Najlepiej tej nisko sodowej, o zawartości ok 5-10mg na litr. Żeby “fabryka” pracowała, musi być dostarczana woda. Nadwaga sprzyja
zatrzymywaniu sodu w nerkach, a to zatrzymuje wodę w organizmie, co z kolei prowadzi do nadciśnienia. Poza wodą, możemy poić się naparami z morwy białej, która obniża cukier we krwi, rumianku, oraz dodawać cynamonu, króla przypraw (dobrego gatunkowo). Naparów z mięty nie 
poleca się cierpiącym na refluks żołądkowo- przełykowy.

Artur Topolski (Specjalista Żywienia): Nie wiesz, który preparat jest odpowiedni dla Ciebie? Kliknij tutaj, aby wyszukać po swojej dolegliwości.

Cenne wskazówki. O czym jeszcze powinieneś wiedzieć:

Nie uda nam się zdrowo schudnąć bez aktywności fizycznej. Badania dowodzą, iż za ubytek masy tłuszczowej w dużej mierze zależy od aktywności fizycznej. Stosując samą dietę, stajemy się pretendentami do efektu jojo i palenia mięśni zamiast tłuszczu. Sen. Odpowiedni rytm dnia i nocy, zapewni nam optymalne warunki do zrzucenia kilogramów. Badania wykazują, iż osoby które ten rytm gubią śpiąc za krótko lub za długo, wykazują tendencję do rozwoju nadwagi, poprzez zawirowania hormonalne. Ważne białko. Wspaniałym źródłem białka są jaja, z dużą ilością składników odżywczych. Dają uczucie zaspokojenia głodu. Możemy spożywać ich więcej niż 2 dziennie pod warunkiem, ze nie mamy problemów z cholesterolem.

Problemy z którymi być może przyjdzie Ci się zmierzyć:

Zaparcia. Być może po wywróceniu Twojego stylu życia,organizm chwilowo strajkować , co może objawić się zaparciami. Z czasem,stosując się do powyższych zasad powinny przejść, ale początkowo możemy się ratować pijąc więcej wody, jedząc surowe warzywa dla zwiększenia ilości błonnika.

Ból głowy. Zanim sięgniemy po tabletkę, zastanówmy się czy to nie brak wody. Jeśli za mało pijesz, będziesz miewać takie objawy.

Odczuwalne zimno. Na diecie może wystąpić odczuwanie zimna. Możemy wspomagać się rozgrzewającymi przyprawami.

Masz ochotę na słodkie? Przekąś kilka orzechów włoskich lub migdałów. Pamiętajmy,iż oprócz tego ze są super zdrowe, są też super kaloryczne, dlatego nie jedzmy ich więcej niż kilka sztuk.

Prognozy na przyszłość
Prognozuje się iż w przyszłości diety będą w pełni spersonalizowane, nie tylko pod kątem standardowych wyników badań,ale też tych genetycznych. Są już prowadzone badania i pierwsze próby wcielenia ich w życie.

Obecnie w Polsce mamy dostępny jeden rodzaj leku na otyłość, który hamuje wchłanianie się tłuszczu w 30% z przewodu pokarmowego. W USA są 3 leki, które nie są zarejestrowane w Europie. Jednak prognozy są pomyślne, i wszystko wskazuje na to iż w przyszłości będzie można dobierać farmaceutyki odpowiednio do przyczyny otyłości.

Artur Topolski (Specjalista Żywienia): Co zyskasz dzięki diecie mojego autorstwa? Nie tylko się odchudzisz, ale również pozbędziesz się w pełni lub zminimalizujesz objawy: zaparć, nadciśnienia, Hashimoto, niedoczynności tarczycy, miażdżycy, osteoporozy oraz zregenerujesz swoje jelita pozbywając się biegunek, czy wzdęć! Ponadto każda moja dieta ma odpowiednie dla Ciebie ilości witamin i minerałów, co nie tylko poprawia odporność i dodaje energii, ale również wpływa na pozytywne funkcjonowanie Twojego organizmu. Formularz do zamówienia diety znajdziesz na końcu tej strony.

Efekty i opinie moich pacjentek

1. Kasia M. (33 lata, Nowy Sącz)

“Moja przygoda z dietą od Artura Topolskiego zaczęła się od narodzin mojego pierwszego dziecka. Gdy skończyłam karmić postanowiłam wziąć się za siebie. Nie mogłam znieść swojego wyglądu w lustrze. Na podstawie krótkiej ankiety Artur stworzył dla mnie jadłospis, który składał się z 28 przepisów, stosowałam go przez miesiąc, a następnie zgłosiłam się zgodnie z zaleceniem po nowy. Drugi zestaw stosowałam dwa miesiące. Rezultat był wspaniały, udało mi się schudnąć aż 15 kilogramów. Do tego zaobserwowałam, że mam silniejsze włosy i paznokcie. Mam również więcej energii i wigoru. Przepisy były proste do wykonania, a przede wszystkim bardzo smaczne.”

2. Aga W. (35 lat, Warszawa)

“Chciałam podziękować Arturowi za świetną dietę, dzięki której uzyskałam to, co od lat mogłam sobie tylko wymarzyć. Miałam stały kontakt z Arturem, na bieżąco pisałam mu o swoich efektach. Pewnego razu spytał mnie, czy może udostępnić moją metamorfozę, oczywiście się zgodziłam, aby zmotywować innych do działania. Dieta to podstawa, a Artur Wam w tym pomoże!”

Pozostałe opinie moich klientek:

Jak tworzę dla Was diety?

Wszystkie uwagi, jakie od Was uzyskałem w czasie mojej pracy z pacjentkami, zebrałem w jedną całość i stworzyłem własną dietę, która wychodzi naprzeciw Waszym oczekiwaniom. Przede wszystkim wyeliminowałem wszystkie aspekty, które Wam się nie podobały. Moja dieta bazuje na wszystkich naukowo potwierdzonych metodach prawidłowego odżywiania osób zdrowych oraz chorych. Dlatego też moje diety nie tylko odchudzają, ale również pomagają na wiele dolegliwości takich jak: zaparcia, nieżyt żołądka, nadciśnienie tętnicze, osteoporoza, miażdżyca, niedoczynność tarczycy lub Hashimoto.

Ponadto jadłospis składa się z produktów ogólnodostępnych, których cena jest niska. Dlatego też nie będziecie musieli wiele wydawać na produkty do swojej diety. Dzięki informacją, które podajecie mi w formularzu na końcu tej strony tworzę dla Was indywidualną dietę uwzględniającą choroby, alergie pokarmowe oraz tryb życia. Taka dieta nie tylko stanie się skuteczna, ale również lubiana i smaczna.

Jakie dolegliwości możesz ograniczyć stosując plan żywienia mojego autorstwa?

  • Zaparcia;
  • Biegunka, wzdęcia – regeneracja jelit;
  • Nieżyt żołądka;
  • Nadciśnienie tętnicze;
  • Osteoporoza;
  • Miażdżyca;
  • Otyłość;
  • Niedoczynność lub Hashimoto.

Dlaczego nie warto tworzyć diety na własną rękę?

Diety, które tworzycie na własną rękę najczęściej nie uwzględniają wielu ważnych elementów prawidło zbilansowanej diety. W wyniku stosowania własnej diety mogą pojawić się problemy z metabolizmem, efekt jojo, niedobór witamin, minerałów oraz problemy ze zdrowiem.

Najważniejsze informacje o mojej diecie.

1. Osoby, które mają mało czasu na przygotowanie dietetycznych dań, mogą wybrać opcję szybkich posiłków, których wykonanie zajmuje około 40 minut.

2. Każdy posiłek zawiera szczegółową instrukcję przyrządzenia.

3. Możesz wybrać dietę na odchudzanie, utrzymanie wagi, przybranie na masie, a ponadto możesz wyeliminować dolegliwości związane z zaparciami, nieżytem żołądka, biegunką, wzdęciami, miażdżycą, Hashimoto, niedoczynnością tarczycy, nadciśnieniem tętniczym lub osteoporozą.

4. Po wypełnieniu ankiety jesteś w stałym kontakcie ze mną, czuwam nad Twoimi postępami.

5. Jeśli masz alergię, to ułożę dla Ciebie dietę tak, aby wykluczyć alergeny z pożywienia.

6. Dieta jest dostosowana do suplementów, które przyjmujesz.

7. Każda dieta jest indywidualnie zbilansowana w wartości odżywcze, witaminy i minerały, tak aby zawierała ona wszystkie składniki potrzebne Twojemu organizmowi.

8. Wszystkie rodzaje diet oparte są na potwierdzonych naukowo metodach.

9. Dzięki diecie powinieneś tracić około 0,5 – 1,5 kg tygodniowo (kwestia indywidualna). 

Promocja: Dieta na miesiąc to tylko 50 zł.

Po wypełnieniu poniższego formularza i opłaceniu zamówienia do 2 dni roboczych otrzymasz dietę wykonaną przez Artura Topolskiego (Specjalista Żywienia).

Może Ci się jeszcze spodobać...