Jarmuż - cudowna roślina, które wspiera Twoje zdrowie.

Jarmuż – 10 właściwości dla Twojego zdrowia

Jarmuż – super jedzenie, które dostarcza wszystkich niezbędnych wartości odżywczych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Poznaj jego prawdziwe właściwości.

Jarmuż, to jedno z najzdrowszych warzyw. 

jarmuż

Fot.: Świeży jarmuż

Artur Topolski (Specjalista Żywienia): Potrzebujesz diety, która skutecznie Cię odchudzi? A może potrzebujesz diety, która pomoże lub całkowicie wykluczy takie dolegliwości jak: zaparcia, nadciśnienie, Hashimoto, niedoczynność tarczycy, miażdżyca, osteoporoza lub chcesz zregenerować swoje jelita? Napisz do mnie w celu konsultacji, a następnie ułożę dla Ciebie dietę bez drogich, wyszukanych produktów, a także nie będzie ona mieć składników, których nie lubisz. Koszt diety to 50 zł. Kliknij tutaj, aby zgłosić się do mnie po dietę.

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Oto kolejny artykuł z cyklu zdrowa żywność w zasięgu ręki, o której nie mieliśmy pojęcia. Tym razem przyglądnąłem się bliżej coraz bardziej popularnej roślinie o nazwie jarmuż. Wiele źródeł informuje, że jest to jedna z najzdrowszych roślin, jaką możemy obecnie spotkać. Jarmuż posiada wszystkie niezbędne składniki odżywcze (witaminy, minerały oraz inne elementy) do prawidłowego funkcjonowania organizmu dlatego też należy do żywności o nazwie superfood. W tym artykule dowiesz się jak zrobić z niego koktajl oraz wiele innych ważnych informacji.

Warto również przeczytać: Boswellia – dlaczego powinno się ja stosować przy problemach ze stawami? Kliknij, aby się dowiedzieć.

Co zawiera jarmuż i jak wpływa na nasz organizm?

Przede wszystkim w jarmużu możemy znaleźć więcej witaminy C niż w natce pietruszki, które słynie z jej zawartości. Ponadto roślina ta posiada duże ilości przeciwutleniaczy, witaminy B, a także znajdziemy w niej duże ilości rzadko spotykanej witaminy K. Za pomocą tej witaminy zmniejszymy ryzyko wystąpienia miażdżycy, zatorów, a także wzmocnimy kości. Odpowiada ona za kierowanie wapnia do kości, a nie do tkanek. Ponadto przypisuje się jej właściwości antynowotworowe. Nie są to jednak wszystkie składniki, jakie znajdziemy w tej roślinie, bogata jest ona również w witaminę A i B6,  magnez, potas, błonnik, kwas foliowy, fosfor, żelazo, cynk, magnez, wapń, sód oraz betakaroten.

Warto przeczytać: 86% skuteczności – wzmacnia odporność, likwiduje grzybicę, leczy biegunkę i alergię. Jak to wykonać? Kliknij, aby dowiedzieć się więcej.

Właściwości antynowotworowe.

Jest to kolejna roślina, którą możemy wpisać na listę pokarmów o działaniu antynowotworowym. Taką właściwość uzyskuje ona dzięki obecności dużej ilości sulforafanu, substancja te znajduje się również w kapuście. Ma ona działanie potwierdzone badaniami naukowymi, które wykazały, iż zmniejsza ryzyko wystąpienia raka jelita, płuc i prostaty. Trzeba również pamiętać, iż jarmuż traci te właściwości w procesie gotowania! Na szczęście jest pewien sposób, aby spożyć go wraz ze wszystkimi składnikami, tak aby nie utraciły swoich właściwości, ale o tym napiszę w dalszej części artykułu.

Właściwości antynowotworowe przypisuje się również substancji o nazwie karotenoidy, są to przeciwutleniacze odpowiadające za zatrzymanie niezdrowych procesów oksydacyjnych. Ponadto w jarmuży odnajdziemy spore ilości chlorofilu, który wspomaga naturalne funkcje oczyszczania organizmu, a także blokuje ich wchłanianie do organizmu.

W jarmużu odnajdziemy również duże ilości błonnika, który usprawnia funkcjonowanie układu pokarmowego oraz ułatwia proces odchudzania. Znajdziemy w nim również duże ilości żelaza, które jest niezbędne dla osób cierpiących na anemię. Obecność witaminy C sprawi, iż będziemy mieć lepszą odporność oraz sprawniejszy metabolizm. Osoby, które chcą zadbać o swoje włosy, paznokcie, wzrok oraz cerę powinny włączyć jarmuż do swojej diety, ponieważ posiada ona duże ilości witaminy A, która odpowiada za nasz wygląd.

Pewnie zaskoczy Was informacja, iż w jarmuży znajduje się więcej wapnia niż w dobrze wszystkim znanym mleku! Przypomnijmy, wapń pozytywnie wpływa na kości, zęby, a także zapobiega powstaniu osteoporozy.

Powinnaś również przeczytać: Jak zyskać silne włosy, brak cellulitu i młodszą skórę? Kliknij, aby sprawdzić i działaj szybko!

Najważniejsze zalety jarmuży, kto powinien go stosować?

  1. Dba o skórę, włosy i paznokcie.
  2. Podnosi odporność.
  3. Usprawnia metabolizm.
  4. Należy do diety antynowotworowej.
  5. Oczyszcza organizm za pomocą obecności chlorofilu.
  6. Usprawnia układ trawienny za pomocą obecnego błonnika.
  7. Uzupełnia żelazo (dla osób z anemią) oraz inne najważniejsze witaminy i minerały.
  8. Zmniejsza ryzyko powstania chorób wieńcowych.
  9. Wspiera układ sercowo-naczyniowy.
  10. Zmniejsza ryzyko wystąpienia wrzodów.

Jaki jarmuż wybrać i na co zwracać uwagę?

Wcześniej wspomniałem, że niektóre właściwości jarmużu zastają utracone w procesie gotowania. Na szczęście są na to dwa wyjścia. Świeży jarmuż można przygotować, gotując go na parze przez około 3 minuty. Według licznych źródeł podczas takiej obórki nie traci on swoich właściwości. Natomiast drugim sposobem na to, by jarmuż miał wszystkie swoje właściwości, jest wybranie go pod postacią sypkiego proszku.

U siebie w sklepie posiadam sproszkowany jarmuż, który jest w 100 procentach naturalny oraz ekologiczny, nie zawiera żadnych zbędnych dodatków. Ponadto posiada specjalny certyfikat, który potwierdza ekologiczną uprawę, posiada 100 procent swoich właściwości. Znajdziesz go w moim sklepie pod tym adresem kliknij tutaj.

Zalecana dawka jarmużu z mojego sklepu: Sproszkowany jarmuż należy przyjmować od 1 do 2 łyżeczek dziennie. Najlepiej wymieszać go wraz z ulubiony napojem bądź koktajlem.

Świeży jarmuż pod postacią liści możecie znaleźć w najniższej cenie w kliknij tutaj. Z takiego świeżego jarmużu możemy zrobić koktajl, do którego będziemy potrzebować dwóch garści jarmużu, jabłko, banan, mleko roślinne. Wszystko wrzucamy do blendera i gotowe!

Uwaga! Osoby cierpiące z powodu choroby tarczycy powinny unikać jarmużu, ponieważ zawiera on goitrogeny, które wpływają na metabolizm jodu. 

Polecam również przeczytać: Jak dodać sobie energii oraz zwiększyć wydolność organizmu? Kliknij, aby przeczytać artykuł. 

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!


Co zyskasz, gdy zaczniesz zdrowo się odżywiać? 

Wydałem dla Was elektroniczną książkę, w której znajdziecie aż 22 przepisy o właściwościach wspierających zdrowie oraz proces leczenia. Wyselekcjonowałem je ze wszystkich moich przepisów, które wykazywały najwyższą skuteczność wśród osób, które prowadzę jako Specjalista Żywienia. 

Nie od dziś wiadomo, że to, co jemy ma ogromne znaczenie dla naszego zdrowia. Najczęściej jemy byle jak i na szybko, przy czym nie zwracamy uwagi na skład produktów, wartości odżywcze, witaminy i minerały. Niestety takie postępowanie często kończy się źle, powstają choroby, niedobory, a co za tym idzie problemy ze zdrowiem. 

Odżywianie jest podstawowym procesem życiowym człowieka, bez jedzenia i picia nasz organizm nie jest w stanie funkcjonować. Dlatego też należy pamiętać, aby nasze pożywienie było zdrowie i bogate w wartości odżywcze oraz makroelementy. Dzięki temu będziemy czuć się o wiele lepiej, będziemy mieć więcej energii, rzadziej będziemy chorować oraz będziemy cieszyć się długim zdrowiem. Badania naukowe donoszą, iż większość chorób spowodowanych jest nieprawidłowym odżywianiem, nadmiernym obżarstwem oraz niedoborem witamin i minerałów. 

Choroby takie jak nadciśnienie, podwyższony cholesterol, cukrzyca, miażdżyca, słabe kości, wzdęcia, zaparcia, zmęczenie, problemy z koncentracją, czy słaba odporność często mają swój początek właśnie w nieprawidłowym odżywianiu. Dlatego też napisałem książkę, dzięki której poznasz przepisy, które szybko dostarczą do Twojego organizmu odpowiednich składników odżywczych. Na efekty nie trzeba długo czekać, szybko staniesz się zdrowszych, zyskasz więcej energii oraz poprawi się Twój humor i sylwetka. Zyska również nasz mózg, ponieważ zdrowe żywienie wspomaga jego pracę, co skutkuje lepszą koncentracją, większą błyskotliwością i kreatywnością.

Jakie przepisy znajdziesz w mojej książce?

1. Trzy przepisy na oczyszczanie organizmu. 

Właściwości przepisów: oczyszcza wątrobę, przyspiesza odchudzanie, poprawia samopoczucie, oczyszcza z toksyn.

2. Naturalny antybiotyk.

Właściwości przepisu: silna odporność, szybsze leczenie, przeciwzakrzepowy, poprawia trawienie, obniża cholesterol i ciśnienie krwi, chroni przed pasożytami.

3. Najzdrowszy posiłek białkowo-tłuszczowy.

Właściwości przepisu: więcej energii, brak zmęczenia, lepsza koncentracja.

4. Osiem pomysłów na zdrowe śniadanie.

Właściwości przepisów: więcej energii, lepsze samopoczucie, brak znużenia, poprawa koncentracji, silna odporność. 

5. Przepis na imbir do picia o podwyższonych właściwościach. 

Właściwości przepisu: pomaga w odchudzaniu, poprawia trawienie, krążenie i odporność, działa przeciwzapalnie i przeciwbólowo, wzmacnia serce i naczynia krwionośne, zmniejsza ryzyko miażdżycy, cukrzycy i zawału.

6. Przepis na zdrową żelatynę.

Właściwości przepisu: wspomaga odchudzanie, redukuje wzdęcia, pomaga w zasypianiu, zwiększa odporność na stres, regeneruje stawy, ujędrnia skórę. 

7. Wzbogacony sok z pokrzywy.

Właściwości przepisu: pomaga w anemii, wzmacnia odporność i nerki, korzystnie wpływa na wątrobę, trzustkę oraz śledzionę. 

8. Pięć przepisów na najzdrowsze koktajle.

Właściwości przepisów: dużo witamin i minerałów, zmniejszają zaparcia, dodają więcej energii i witalności.

9. Pomysł na ananas i mango.

Właściwości przepisu: wspomaga trawienie, działa przeciwbólowo i przeciwzapalnie, redukuje zakrzepy, pomaga w odchudzaniu. 

100% satysfakcji gwarantowane 

Kupując ode mnie książkę nie podejmujesz żadnego ryzyka. Daję Ci 7-dniową gwarancję na zwrot pieniędzy w przypadku gdybyś stwierdziła, że nie jesteś zadowolona z mojego e-booka. Chcesz otrzymać zwrot pieniędzy? Po prostu napisz do mnie maila, a ja zwrócę Ci wszelkie poniesione przez Ciebie koszty.

Może Ci się jeszcze spodobać...