Glutamina - Uszczelnia jelita, likwiduje problemy skórne i poprawia pamięć.

Glutamina – dzięki niej uszczelnisz jelita, pozbędziesz się alergii, problemów skórnych oraz poprawisz koncentrację

Glutamina – bardzo ważna w medycynie

Glutamina to aminokwas stosowany jako uzupełnienie terapii wielu schorzeń, także tych naprawdę poważnych. Glutamina może być także stosowana w ramach codziennej suplementacji u osób cierpiących na mniej poważne, ale dość uciążliwe przypadłości. Przykładem takich zastosowań glutaminy jest wspomaganie pracy układu nerwowego oraz uszczelnienie ścian jelit. A zespół nieszczelnego jelita powodować może alergie, problemy skórne, bóle głowy, chroniczne zmęczenie coraz zaburzenia koncentracji. Glutamina wspomaga także pracę układu nerwowego, odpowiadając za polepszenie pamięci i koncentracji. Kolejnym zastosowaniem tego aminokwasu jest normalizowanie poziomu glukozy we krwi, co docenią zwłaszcza osoby chore na cukrzycę lub insulinooporność.

Artur Topolski (Specjalista Żywienia): Potrzebujesz diety, która skutecznie Cię odchudzi? A może potrzebujesz diety, która pomoże lub całkowicie wykluczy takie dolegliwości jak: zaparcia, nadciśnienie, Hashimoto, niedoczynność tarczycy, miażdżyca, osteoporoza lub chcesz zregenerować swoje jelita? Napisz do mnie w celu konsultacji, a następnie ułożę dla Ciebie dietę bez drogich, wyszukanych produktów, a także nie będzie ona mieć składników, których nie lubisz. Koszt diety to 50 zł. Kliknij tutaj, aby zgłosić się do mnie po dietę.

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Medycyna zawdzięcza glutaminie m. in. wspomaganie terapii nowotworowej. Aminokwas ten stanowi prekursor do syntezy glutationu, czyli najważniejszego wewnątrzkomórkowego przeciwutleniacza, co może stanowić element prewencji onkologicznej. Ponadto glutamina łagodzi uciążliwe objawy radio – i chemioterapii. Glutamina wspomaga leczenie choroby wrzodowej żołądka, wykazując skuteczność porównywalną z antybiotykoterapią.

To, co stanowi o wykorzystaniu glutaminy w sporcie, sprawdza się także w przypadku pacjentów po urazach, z zanikiem mięśni, w stanie kacheksji, czyli wyniszczenia. U pacjentach po urazach czy operacjach glutamina redukuje stan zapalny, wspomaga gojenie oraz wpływa korzystnie na odporność. W takich stanach wewnątrzustrojowa synteza glutaminy okazuje się być niewystarczająca, a jej suplementacja przyspiesza znacząco proces gojenia.

Glutamina – coraz częściej doceniana przez sportowców

Glutamina to jeden z głównych aminokwasów w organizmie człowieka, który stanowi aż 60% aminokwasów włókien mięśniowych, I to wyjaśnia, skąd zainteresowanie tym aminokwasem w sporcie. Glutamina stanowi coraz częściej urozmaicenie suplementacji sportowej – jako jeden ze składników preparatów złożonych lub suplement monoskładnikowy. Po co osoby aktywne fizycznie sięgają po glutaminę? Temu aminokwasowi przypisuje się następujące właściwości:

  • zwiększenie poziomu hormony wzrostu o działaniu anabolicznym
  • bardziej skuteczna regeneracja po treningu
  • korzystny wpływ na mięśniową pulę glikogenu
  • działanie antykataboliczne, czyli ochrona mięśni przed ich degradacją
  • lepsze wykorzystanie BCAA, czyli egzogennych aminokwasów rozgałęzionych
  • szybszy przyrost suchej masy mięśniowej

Zalecana wysokość suplementacji glutaminy w sporcie to około 5 – 15 g/dobę. 

Kiedy trzeba stosować Glutaminę?

  • Osoby regularnie uprawiające sport.
  • Alergicy.
  • Osoby miewające regularne bóle głowy.
  • Problemy z koncentracją.
  • Częste uczucie zmęczenia.
  • Osoby chore na cukrzycę lub insulinooporność.
  • Przy urazach.

W przebiegu ciężkich, przewlekłych schorzeń wewnątrzustrojowa synteza glutaminy może znacząco spadać, co stanowi niekorzystny czynnik prognostyczny. Źródłem syntetyzowanej w organizmie glutaminy są głównie mięśnie, jednak pacjenci unieruchomieni na oddziałach intensywnej opieki medycznej doświadczają stopniowego zaniku masy mięśniowej. W naturalny sposób spada wtedy synteza glutaminy, co uznawane jest za niekorzystny czynnik rokowniczy sprzyjający zwiększonej śmiertelności. U przewlekle chorych pacjentów wystarczająca okazuje się być suplementacja na poziomie 20-25 g/dobę. Suplementacja taka wskazana jest u pacjentów z urazami głowy, po operacjach neurologicznych, cierpiących na przewlekłą niewydolność wątroby, niewydolność nerek czy u pacjentów cierpiących na sepsę. Oryginalny medyczny opis znajdziesz na kliknij tutaj

Suplementowanie glutaminy zalecane jest zarówno przed planowanymi zabiegami chirurgicznymi, jak i po nagłych urazach i operacjach. Każda z tych sytuacji wiąże się z naruszeniem ciągłości mięśni i tkanek łącznych oraz procesami regeneracji. Glutamina – jako jeden z głównych aminokwasów organizmu – konieczna jest w takich stanach zwiększonego na nią zapotrzebowania do zapewnienie gojenia się ran oraz pobudzenia mięśniowej syntezy białek. Służy to także zmniejszeniu ryzyka infekcji po zabiegowych. Oryginalne medyczne zalecenie znajdziesz na kliknij tutaj

Jak stosować Glutaminę?

Glutaminę pod postacią suplementu należy stosować w ściśle rygorystycznych dawkach. Aminokwas ten w pewnej ilości jest produkowany przez nasz organizm, dlatego też powinniśmy sięgać po dawki z rzędu 1,5 – 2 g. Na takich dawkach zostały również wykonane badania naukowe przez czołowe Uniwersytety Medyczne (Np. Uniwersytet Maryland Medical Center). Stosowanie glutaminy w takiej dawce pozwala na szybszą regenerację mięśni, zmniejszenie objawów alergii, poprawienie koncentracji oraz zmniejszenie częstotliwości występowania bólu głowy. Glutaminę sprawdzoną przeze mnie pod względem składu oraz jakości znajdziesz w kliknij tutaj.

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!


Co zyskasz, gdy zaczniesz zdrowo się odżywiać? 

Wydałem dla Was elektroniczną książkę, w której znajdziecie aż 22 przepisy o właściwościach wspierających zdrowie oraz proces leczenia. Wyselekcjonowałem je ze wszystkich moich przepisów, które wykazywały najwyższą skuteczność wśród osób, które prowadzę jako Specjalista Żywienia. 

Nie od dziś wiadomo, że to, co jemy ma ogromne znaczenie dla naszego zdrowia. Najczęściej jemy byle jak i na szybko, przy czym nie zwracamy uwagi na skład produktów, wartości odżywcze, witaminy i minerały. Niestety takie postępowanie często kończy się źle, powstają choroby, niedobory, a co za tym idzie problemy ze zdrowiem. 

Odżywianie jest podstawowym procesem życiowym człowieka, bez jedzenia i picia nasz organizm nie jest w stanie funkcjonować. Dlatego też należy pamiętać, aby nasze pożywienie było zdrowie i bogate w wartości odżywcze oraz makroelementy. Dzięki temu będziemy czuć się o wiele lepiej, będziemy mieć więcej energii, rzadziej będziemy chorować oraz będziemy cieszyć się długim zdrowiem. Badania naukowe donoszą, iż większość chorób spowodowanych jest nieprawidłowym odżywianiem, nadmiernym obżarstwem oraz niedoborem witamin i minerałów. 

Choroby takie jak nadciśnienie, podwyższony cholesterol, cukrzyca, miażdżyca, słabe kości, wzdęcia, zaparcia, zmęczenie, problemy z koncentracją, czy słaba odporność często mają swój początek właśnie w nieprawidłowym odżywianiu. Dlatego też napisałem książkę, dzięki której poznasz przepisy, które szybko dostarczą do Twojego organizmu odpowiednich składników odżywczych. Na efekty nie trzeba długo czekać, szybko staniesz się zdrowszych, zyskasz więcej energii oraz poprawi się Twój humor i sylwetka. Zyska również nasz mózg, ponieważ zdrowe żywienie wspomaga jego pracę, co skutkuje lepszą koncentracją, większą błyskotliwością i kreatywnością.

Jakie przepisy znajdziesz w mojej książce?

1. Trzy przepisy na oczyszczanie organizmu. 

Właściwości przepisów: oczyszcza wątrobę, przyspiesza odchudzanie, poprawia samopoczucie, oczyszcza z toksyn.

2. Naturalny antybiotyk.

Właściwości przepisu: silna odporność, szybsze leczenie, przeciwzakrzepowy, poprawia trawienie, obniża cholesterol i ciśnienie krwi, chroni przed pasożytami.

3. Najzdrowszy posiłek białkowo-tłuszczowy.

Właściwości przepisu: więcej energii, brak zmęczenia, lepsza koncentracja.

4. Osiem pomysłów na zdrowe śniadanie.

Właściwości przepisów: więcej energii, lepsze samopoczucie, brak znużenia, poprawa koncentracji, silna odporność. 

5. Przepis na imbir do picia o podwyższonych właściwościach. 

Właściwości przepisu: pomaga w odchudzaniu, poprawia trawienie, krążenie i odporność, działa przeciwzapalnie i przeciwbólowo, wzmacnia serce i naczynia krwionośne, zmniejsza ryzyko miażdżycy, cukrzycy i zawału.

6. Przepis na zdrową żelatynę.

Właściwości przepisu: wspomaga odchudzanie, redukuje wzdęcia, pomaga w zasypianiu, zwiększa odporność na stres, regeneruje stawy, ujędrnia skórę. 

7. Wzbogacony sok z pokrzywy.

Właściwości przepisu: pomaga w anemii, wzmacnia odporność i nerki, korzystnie wpływa na wątrobę, trzustkę oraz śledzionę. 

8. Pięć przepisów na najzdrowsze koktajle.

Właściwości przepisów: dużo witamin i minerałów, zmniejszają zaparcia, dodają więcej energii i witalności.

9. Pomysł na ananas i mango.

Właściwości przepisu: wspomaga trawienie, działa przeciwbólowo i przeciwzapalnie, redukuje zakrzepy, pomaga w odchudzaniu. 

100% satysfakcji gwarantowane 

Kupując ode mnie książkę nie podejmujesz żadnego ryzyka. Daję Ci 7-dniową gwarancję na zwrot pieniędzy w przypadku gdybyś stwierdziła, że nie jesteś zadowolona z mojego e-booka. Chcesz otrzymać zwrot pieniędzy? Po prostu napisz do mnie maila, a ja zwrócę Ci wszelkie poniesione przez Ciebie koszty.

Może Ci się jeszcze spodobać...