Glicyna - jak stosować, aby zmniejszyć ryzyko udaru i cukrzycy?

Glicyna – zmniejsza ryzyko udaru, ale również działa przeciwzapalnie oraz pomaga przy cukrzycy typu 2

Glicyna zmniejsza ryzyko udaru mózgu? Badanie naukowe

Glicyna: W badaniu naukowym wykonanym przez Rosyjski Uniwersytet Medyczny oszacowano wpływ suplementacji glicyny na przebieg ostrego udaru mózgu. Badaniem objęto 200 pacjentów, którym podawano zróżnicowane dawki glicyny – od 0,5 do 2 g na dobę przez okres 5 dni. U pacjentów badano poziom przeciwciał NMDA, będących markerem stanu zapalnego mózgu, a także poziom GABA oraz peroksydacji lipidów. U pacjentów stosujących suplementację w dawce 1 i 2 g zauważono obniżoną śmiertelność na przestrzeni 30 dni, a także odnotowano normalizację poziomu markerów biochemicznych we krwi. Więcej szczegółów dostępnych jest pod linkiem.

Glicyna

Częsty objaw zbliżającego się udaru to porażenie mięśni twarzy.

Artur Topolski (Specjalista Żywienia): Potrzebujesz diety, która skutecznie Cię odchudzi? A może potrzebujesz diety, która pomoże lub całkowicie wykluczy takie dolegliwości jak: zaparcia, nadciśnienie, Hashimoto, niedoczynność tarczycy, miażdżyca, osteoporoza lub chcesz zregenerować swoje jelita? Napisz do mnie w celu konsultacji, a następnie ułożę dla Ciebie dietę bez drogich, wyszukanych produktów, a także nie będzie ona mieć składników, których nie lubisz. Koszt diety to 50 zł. Kliknij tutaj, aby zgłosić się do mnie po dietę.

L-glicyna to aminokwas o najprostszej budowie. Niekiedy endogenna synteza glicyny może bowiem okazać się niewystarczająca. Średnia zawartość glicyny w codziennej diecie to około 1,5 – 3 g, zaś wartość syntezy wewnątrzustrojowej to około 3 g. Najnowsze badania wskazują jednak, że dla zachowania pełni zdrowia potrzebujemy około dwa razy więcej glicyny. Jeśli zatem nie masz pewności, że dostarczysz z dietą wystarczających ilości glicyny – zdecyduj się na suplementację tego aminokwasu.

Po czym poznać, że mamy podwyższone ryzyko udaru mózgu?

Objawy udaru mózgu to głównie:

  • Nagłe drętwienie rąk, twarzy oraz nóg. Test: uśmiechnij się przed lustrem, jeśli któryś z kącików ust będzie opadnięty to może być to pierwsza oznaka.
  • Częste i bardzo silne bóle głowy, które pojawiają się nagle bez względu na okoliczności.
  • Problemy ze wzrokiem, nagła utrata widzenia.
  • Zawroty głowy.
  • Problemy z koncentracją, rozumieniu, czy nawet mówieniu.

Powinieneś przeczytać: Jak poprawić koncentrację i pamięć? Kliknij, aby wiedzieć więcej.

Rola glicyny w organizmie

Glicyna jako neurotransmiter wpływa korzystnie na funkcjonowanie układu nerwowego. Usprawnia mikrokrążenie mózgowe, działa neuroprotekcyjnie, wspomaga koncentrację i pamięć. Ponadto aminokwas ten może przeciwdziałać depresji oraz regulować rytm snu.

Glicyna słynie także ze swoich właściwości przeciwzapalnych, antyskurczowych oraz detoksykacyjnych. Ceniona jest przez sportowców jako suplement wspomagający pracę mięśni podczas wysiłku fizycznego, biorąc udział w syntezie glukozy i kreatyny, a zatem stwarzając optymalne warunki energetyczne. Glicyna wspomaga regenerację mięśni, przyspiesza przyrost masy mięśniowej oraz

To nie koniec funkcji glicyny w organizmie – aminokwas ten reguluje syntezę czerwonych krwinek oraz kwasów nukleinowych, reguluje wiele przemian metabolicznych oraz działa protekcyjnie na wątrobę i nerki.

Przeczytaj również: Jak szybko zregenerować wątrobę? Kliknij, aby się dowiedzieć.

Zastosowanie glicyny w medycynie

Z racji faktu, iż glicyna jest aminokwasem pełniącym w organizmie liczne funkcje, suplementacja glicyny znalazła zastosowanie w lecznictwie oraz profilaktyce. Wśród najważniejszych zastosowań glicyny w medycynie warto wymienić następujące:

  • wspomaganie gojenia ran, co ma związek ze zwiększoną syntezą kolagenu, czyli głównego białka tkanki łącznej
  • wspomaganie terapii choroby wrzodowej żołądka oraz redukcja stanów zapalnych jelit
  • wspomaganie terapii cukrzycy na drodze normalizacji poziomu insuliny i glukozy we krwi
  • minimalizowanie poważnych skutków udaru niedokrwiennego mózgu, poprzez poprawę perfuzji mózgowej
  • zapobieganie śmierci komórek mięśniowych serca w przebiegu zawału
  • normalizacja ciśnienia tętniczego
  • ograniczenie szkodliwego wpływu alkoholu na błonę śluzowa żołądka
  • łagodzenie objawów schizofrenii oraz depresji
  • normalizowanie poziomu lipidów we krwi

To nie koniec zastosowań glicyny w medycynie, gdyż stale przeprowadzane są liczne, bardzo obiecujące testy na zwierzętach, które być może już wkrótce pozwolą na jeszcze bardziej wszechstronne wykorzystanie suplementacji glicyny.

Powinnaś również przeczytać: Jak zyskać silne włosy, brak cellulitu i młodszą skórę? Kliknij, aby sprawdzić i działaj szybko!

Najciekawsze badania kliniczne dotyczące suplementacji glicyny

Jednym z badań wskazujących jednoznacznie na przeciwzapalne właściwości glicyny zostało przeprowadzone w 2008 roku na grupie 74 pacjentów dotkniętych cukrzycą typu 2. U chorych tych zastosowano trwającą 3 miesiące suplementację pięcioma gramami glicyny. W porównaniu do grupy stosującej placebo, u chorych suplementujących aminokwas zaobserwowano spadek stężenia cytokin prozapalnych z jednoczesnym wzrostem poziomu interferonu gamma. Jednocześnie odnotowano spadek poziomu hemoglobiny glikowanej, która jest najczulszym markerem wyrównania glikemii w okresie ostatnich 6 tygodni. Badanie to udowadnia, iż długotrwała suplementacja glicyny u pacjentów dotkniętych cukrzycą typu 2 może ograniczyć nasilenie przewlekłego stanu zapalnego, a w dłuższej perspektywie czasu – zminimalizować rozwój trwałych powikłań cukrzycy. Przytoczony eksperyment jest szerzej opisany pod tym linkiem.

W innym badaniu szacowano wpływ suplementacji glicyny na przebieg ostrego udaru mózgu. Badaniem objęto 200 pacjentów, którym podawano zróżnicowane dawki glicyny – od 0,5 do 2 g na dobę przez okres 5 dni. U pacjentów badano poziom przeciwciał NMDA, będących markerem stanu zapalnego mózgu, a także poziom GABA oraz peroksydacji lipidów. U pacjentów stosujących suplementację w dawce 1 i 2 g zauważono obniżoną śmiertelność na przestrzeni 30 dni, a także odnotowano normalizację poziomu markerów biochemicznych we krwi. Więcej szczegółów dostępnych jest pod linkiem.

Jaką Glicynę wybrać, aby była skuteczna?

Przede wszystkim badania naukowe dowiodły, że glicyna korzystnie wpływa na nasz organizm gdy przyjmujemy jej w ilości 6-7 g dziennie. Nasz organizm wytwarza jej około 3 g dziennie, dlatego też pozostałą część należy przyjmować z zewnątrz. Wybierając preparat należy zwrócić uwagę na dawkę. Najlepiej, aby posiadał on dawkę około 2,5 – 3 g. Tak dawka pozwala nie tylko zmniejszyć ryzyko udaru mózgu, ale również poprawić stan zdrowia osób, które cierpią na cukrzycę typu 2. Ponadto działa przeciwzapalnie, pomaga przy chorobach wrzodowych, przyspiesza gojenie się ran, przyczynia się do normowania ciśnienia krwi, a także wspiera serce do odpowiedniej pracy. Sprawdzoną przeze mnie glicynę znajdziesz w kliknij tutaj

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!


Co zyskasz, gdy zaczniesz zdrowo się odżywiać? 

Wydałem dla Was elektroniczną książkę, w której znajdziecie aż 22 przepisy o właściwościach wspierających zdrowie oraz proces leczenia. Wyselekcjonowałem je ze wszystkich moich przepisów, które wykazywały najwyższą skuteczność wśród osób, które prowadzę jako Specjalista Żywienia. 

Nie od dziś wiadomo, że to, co jemy ma ogromne znaczenie dla naszego zdrowia. Najczęściej jemy byle jak i na szybko, przy czym nie zwracamy uwagi na skład produktów, wartości odżywcze, witaminy i minerały. Niestety takie postępowanie często kończy się źle, powstają choroby, niedobory, a co za tym idzie problemy ze zdrowiem. 

Odżywianie jest podstawowym procesem życiowym człowieka, bez jedzenia i picia nasz organizm nie jest w stanie funkcjonować. Dlatego też należy pamiętać, aby nasze pożywienie było zdrowie i bogate w wartości odżywcze oraz makroelementy. Dzięki temu będziemy czuć się o wiele lepiej, będziemy mieć więcej energii, rzadziej będziemy chorować oraz będziemy cieszyć się długim zdrowiem. Badania naukowe donoszą, iż większość chorób spowodowanych jest nieprawidłowym odżywianiem, nadmiernym obżarstwem oraz niedoborem witamin i minerałów. 

Choroby takie jak nadciśnienie, podwyższony cholesterol, cukrzyca, miażdżyca, słabe kości, wzdęcia, zaparcia, zmęczenie, problemy z koncentracją, czy słaba odporność często mają swój początek właśnie w nieprawidłowym odżywianiu. Dlatego też napisałem książkę, dzięki której poznasz przepisy, które szybko dostarczą do Twojego organizmu odpowiednich składników odżywczych. Na efekty nie trzeba długo czekać, szybko staniesz się zdrowszych, zyskasz więcej energii oraz poprawi się Twój humor i sylwetka. Zyska również nasz mózg, ponieważ zdrowe żywienie wspomaga jego pracę, co skutkuje lepszą koncentracją, większą błyskotliwością i kreatywnością.

Jakie przepisy znajdziesz w mojej książce?

1. Trzy przepisy na oczyszczanie organizmu. 

Właściwości przepisów: oczyszcza wątrobę, przyspiesza odchudzanie, poprawia samopoczucie, oczyszcza z toksyn.

2. Naturalny antybiotyk.

Właściwości przepisu: silna odporność, szybsze leczenie, przeciwzakrzepowy, poprawia trawienie, obniża cholesterol i ciśnienie krwi, chroni przed pasożytami.

3. Najzdrowszy posiłek białkowo-tłuszczowy.

Właściwości przepisu: więcej energii, brak zmęczenia, lepsza koncentracja.

4. Osiem pomysłów na zdrowe śniadanie.

Właściwości przepisów: więcej energii, lepsze samopoczucie, brak znużenia, poprawa koncentracji, silna odporność. 

5. Przepis na imbir do picia o podwyższonych właściwościach. 

Właściwości przepisu: pomaga w odchudzaniu, poprawia trawienie, krążenie i odporność, działa przeciwzapalnie i przeciwbólowo, wzmacnia serce i naczynia krwionośne, zmniejsza ryzyko miażdżycy, cukrzycy i zawału.

6. Przepis na zdrową żelatynę.

Właściwości przepisu: wspomaga odchudzanie, redukuje wzdęcia, pomaga w zasypianiu, zwiększa odporność na stres, regeneruje stawy, ujędrnia skórę. 

7. Wzbogacony sok z pokrzywy.

Właściwości przepisu: pomaga w anemii, wzmacnia odporność i nerki, korzystnie wpływa na wątrobę, trzustkę oraz śledzionę. 

8. Pięć przepisów na najzdrowsze koktajle.

Właściwości przepisów: dużo witamin i minerałów, zmniejszają zaparcia, dodają więcej energii i witalności.

9. Pomysł na ananas i mango.

Właściwości przepisu: wspomaga trawienie, działa przeciwbólowo i przeciwzapalnie, redukuje zakrzepy, pomaga w odchudzaniu. 

100% satysfakcji gwarantowane 

Kupując ode mnie książkę nie podejmujesz żadnego ryzyka. Daję Ci 7-dniową gwarancję na zwrot pieniędzy w przypadku gdybyś stwierdziła, że nie jesteś zadowolona z mojego e-booka. Chcesz otrzymać zwrot pieniędzy? Po prostu napisz do mnie maila, a ja zwrócę Ci wszelkie poniesione przez Ciebie koszty.

Może Ci się jeszcze spodobać...