Beta-karoten jaki ma wpływ na organizm? Jak prawidłowo go przyjmować?

Beta-karoten – Jaki ma wpływ na organizm? Jak prawidłowo go uzupełniać?

Beta-karoten – niedobór objawia się przede wszystkim suchą skórą, kruchymi paznokciami, czy łamliwymi włosami. Jak prawidłowo uzupełniać beta-karoten?

Beta-karoten powinien być dostarczany do organizmu każdego z nas. Głównie jego niedobór powoduje problemy z naszą urodą. Sprawdź, czy masz jego niedobór!

beta-karoten

Artur Topolski (Specjalista Żywienia): Potrzebujesz diety, która skutecznie Cię odchudzi? A może potrzebujesz diety, która pomoże lub całkowicie wykluczy takie dolegliwości jak: zaparcia, nadciśnienie, Hashimoto, niedoczynność tarczycy, miażdżyca, osteoporoza lub chcesz zregenerować swoje jelita? Napisz do mnie w celu konsultacji, a następnie ułożę dla Ciebie dietę bez drogich, wyszukanych produktów, a także nie będzie ona mieć składników, których nie lubisz. Koszt diety to 50 zł. Kliknij tutaj, aby zgłosić się do mnie po dietę.

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!

Niedobór beta-karotenu objawia się:

  • suchością w gardle,
  • słabymi i łamliwymi włosami,
  • zaburzeniem widzenia po zmroku,
  • łamliwymi paznokciami,
  • suchą i łuszczącą się skórą.

Przeczytaj również: Kwas ALA – Jedz go 2 razy dziennie, a pozbędziesz się cukrzycy, zatkanych tętnic i słabej pamięci. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Co zyskamy, jeśli będziemy uzupełniać beta-karoten?

1. Beta-karoten ma barwnik, który w części magazynowany jest w skórze, dzięki temu będziemy mieć ładną, opaloną skórę. Ponadto badania wykazały, iż tworzy on naturalny filtr przeciwsłoneczny, który niweluje szkodliwy wpływ UV na nasze zdrowie. 

2. Po przeanalizowaniu badań epidemiologicznych szybko można dojść do wniosku, że osoby, które spożywają warzywa i owoce bogate w beta-karoten, mają znacznie mniejsze problemy ze zdrowiem. Mianowicie rzadziej chorują na najpopularniejsze choroby. Dzieje się tak, ponieważ ochrania on grasicę, czyli gruczoł układu odpornościowego, który tworzy naszą odporność na drobnoustroje.

3. Beta-karoten skutecznie zmniejsza ryzyko przed odkładaniem się złogów w tętnicach, czyli zapobiega miażdżycy. Aby to potwierdzić, zostały przeprowadzone badania naukowe przez Waltera Willett`a, profesora katedry Epidemiologii i Żywienia na Uniwersytecie Harvarda. Dowiódł on, że już jedna marchewka dziennie pozwala uchronić się przed zatkaniem tętnic, a także zmniejsza się ryzyko udaru mózgu o 70 procent i zawału serca o 30 procent!

4. Beta-karoten po spożyciu przekształcany jest w witaminę A, dzięki temu korzystnie wpływa on na prawidłową budową siatkówki oka, co pozwala na prawidłowe widzenie w mroku. Ponadto badania wykazały, iż w znacznym stopniu chroni plamkę żółtą przed zwyrodnieniem, dzięki temu zabezpieczymy się przed utratą wzroku w przyszłości. Beta-karoten chroni również przed powstaniem suchości oka oraz zaćmy.

Jak zrobić domowy napój bogaty w beta-karoten?

Składniki:

  • jabłko,
  • marchewka,
  • 90 ml wody,
  • 1 pomarańcza.

Wykonanie: Jabłko, marchew i pomarańcz dokładnie obieramy, a następnie kroimy na małe kawałki. Wszystkie składniki umieszczamy w blenderze i miksujemy, gotowe!

Powinnaś również przeczytać: Jak zyskać silne włosy, brak cellulitu i młodszą skórę? Kliknij, aby sprawdzić i działaj szybko!

Jak prawidłowo uzupełniać beta-karoten?

Możemy go czerpać z owoców lub warzyw. Poniżej zamieszczam te, w których stężenie jest najwyższe:

  • Warzywa: marchew, dynia, szpinak, pomidor, brokuły.
  • Owoce: melon, śliwki, pomarańcze, wiśnie, arbuz.

Znalazłem również badania, które sugerują, iż nie powinien być on spożywany przez osoby palące, ponieważ może to lekko zwiększyć ryzyko powstania nowotworu płuc. Jednakże badania te są niejednoznaczne, niektóre opowiadają się za a inne przeciw.

Kliknij poniżej w „Lubię to!”, a będziesz zawsze na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

Osoby, które cenią sobie wygodę, mogą wybrać beta-karoten pod postacią suplementu w kapsułkach. Tutaj musimy szczególnie uważać, ponieważ syntetyczny wersja znacznie różni się od tego naturalnego. Badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu Harvarda na 22 000 lekarzy wykazało, iż przyjmowanie syntetycznego beta-karotenu nie ma żadnego wpływu na nasz organizm, jest substancją obojętną. Dlatego też, jeśli sięgamy po suplement diety, musimy wybrać ten, który zawiera naturalny beta-karoten, jest on wtedy dokładnie taki sam jak w warzywach i owocach. Wraz z nim warto przyjmować witaminę E.

Powinieneś również przeczytać: Jak ziołami pozbyć się depresji oraz stresu? Kliknij, aby przeczytać. 

Suplement diety z naturalnym beta-karotenem!

Jeśli wolimy uzupełnić beta-karoten poprzez kapsułkę z naturalnym ekstraktem, to warto sięgnąć po suplement diety. Dzięki niemu poprawimy wygląd skóry, nawilżymy błony śluzowe, a także wzmocnimy układ nerwowy. Przy wyborze trzeba przede wszystkim zwrócić uwagę na ilość beta-karotenu w jednej kapsułce.

Najlepsze preparaty powinny zawierać go przynajmniej 8000 IU. Taki preparat powinien być stosowany raz dziennie. Beta karoten w kapsułkach to niezwykle silny antyoksydant, który wspomaga oczyszczenie organizmu. Skutecznie chroni organizm przed szkodliwym wpływem wolnych rodników, które mogą niszczyć struktury błon komórkowych i powodować niekontrolowany, szkodliwy podział komórek. Jednak to nie wszystkie zalety tego niezwykłego preparatu. Beta karoten w kapsułkach łagodnie pielęgnuje skórę, zmniejsza ryzyko poparzeń słonecznych i chroni przed szkodliwym promieniowaniem UV. Sprawia, że opalenizna staje się mocniejsza, trwalsza i bardziej świetlista. Barwnik gromadząc się w skórze odbija niekorzystne promienie i działa jak naturalny filtr słoneczny. Stosowany jest również w kosmetyce, gdzie wykorzystuje się jego właściwości odmładzające. Beta karoten to przede wszystkim prowitamina A – organizm przekształca jedynie taką ilość beta karotenu, której potrzebuje. Aby dowiedzieć się więcej o sprawdzonym przeze mnie beta-karotenie kliknij tutaj.

Proszę o udostępnienie artykułu – każdemu może się przydać!


Co zyskasz, gdy zaczniesz zdrowo się odżywiać? 

Wydałem dla Was elektroniczną książkę, w której znajdziecie aż 22 przepisy o właściwościach wspierających zdrowie oraz proces leczenia. Wyselekcjonowałem je ze wszystkich moich przepisów, które wykazywały najwyższą skuteczność wśród osób, które prowadzę jako Specjalista Żywienia. 

Nie od dziś wiadomo, że to, co jemy ma ogromne znaczenie dla naszego zdrowia. Najczęściej jemy byle jak i na szybko, przy czym nie zwracamy uwagi na skład produktów, wartości odżywcze, witaminy i minerały. Niestety takie postępowanie często kończy się źle, powstają choroby, niedobory, a co za tym idzie problemy ze zdrowiem. 

Odżywianie jest podstawowym procesem życiowym człowieka, bez jedzenia i picia nasz organizm nie jest w stanie funkcjonować. Dlatego też należy pamiętać, aby nasze pożywienie było zdrowie i bogate w wartości odżywcze oraz makroelementy. Dzięki temu będziemy czuć się o wiele lepiej, będziemy mieć więcej energii, rzadziej będziemy chorować oraz będziemy cieszyć się długim zdrowiem. Badania naukowe donoszą, iż większość chorób spowodowanych jest nieprawidłowym odżywianiem, nadmiernym obżarstwem oraz niedoborem witamin i minerałów. 

Choroby takie jak nadciśnienie, podwyższony cholesterol, cukrzyca, miażdżyca, słabe kości, wzdęcia, zaparcia, zmęczenie, problemy z koncentracją, czy słaba odporność często mają swój początek właśnie w nieprawidłowym odżywianiu. Dlatego też napisałem książkę, dzięki której poznasz przepisy, które szybko dostarczą do Twojego organizmu odpowiednich składników odżywczych. Na efekty nie trzeba długo czekać, szybko staniesz się zdrowszych, zyskasz więcej energii oraz poprawi się Twój humor i sylwetka. Zyska również nasz mózg, ponieważ zdrowe żywienie wspomaga jego pracę, co skutkuje lepszą koncentracją, większą błyskotliwością i kreatywnością.

Jakie przepisy znajdziesz w mojej książce?

1. Trzy przepisy na oczyszczanie organizmu. 

Właściwości przepisów: oczyszcza wątrobę, przyspiesza odchudzanie, poprawia samopoczucie, oczyszcza z toksyn.

2. Naturalny antybiotyk.

Właściwości przepisu: silna odporność, szybsze leczenie, przeciwzakrzepowy, poprawia trawienie, obniża cholesterol i ciśnienie krwi, chroni przed pasożytami.

3. Najzdrowszy posiłek białkowo-tłuszczowy.

Właściwości przepisu: więcej energii, brak zmęczenia, lepsza koncentracja.

4. Osiem pomysłów na zdrowe śniadanie.

Właściwości przepisów: więcej energii, lepsze samopoczucie, brak znużenia, poprawa koncentracji, silna odporność. 

5. Przepis na imbir do picia o podwyższonych właściwościach. 

Właściwości przepisu: pomaga w odchudzaniu, poprawia trawienie, krążenie i odporność, działa przeciwzapalnie i przeciwbólowo, wzmacnia serce i naczynia krwionośne, zmniejsza ryzyko miażdżycy, cukrzycy i zawału.

6. Przepis na zdrową żelatynę.

Właściwości przepisu: wspomaga odchudzanie, redukuje wzdęcia, pomaga w zasypianiu, zwiększa odporność na stres, regeneruje stawy, ujędrnia skórę. 

7. Wzbogacony sok z pokrzywy.

Właściwości przepisu: pomaga w anemii, wzmacnia odporność i nerki, korzystnie wpływa na wątrobę, trzustkę oraz śledzionę. 

8. Pięć przepisów na najzdrowsze koktajle.

Właściwości przepisów: dużo witamin i minerałów, zmniejszają zaparcia, dodają więcej energii i witalności.

9. Pomysł na ananas i mango.

Właściwości przepisu: wspomaga trawienie, działa przeciwbólowo i przeciwzapalnie, redukuje zakrzepy, pomaga w odchudzaniu. 

100% satysfakcji gwarantowane 

Kupując ode mnie książkę nie podejmujesz żadnego ryzyka. Daję Ci 7-dniową gwarancję na zwrot pieniędzy w przypadku gdybyś stwierdziła, że nie jesteś zadowolona z mojego e-booka. Chcesz otrzymać zwrot pieniędzy? Po prostu napisz do mnie maila, a ja zwrócę Ci wszelkie poniesione przez Ciebie koszty.


Źródło:

Może Ci się jeszcze spodobać...